• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1382/03/14

برگزاری مراسم چهاردهمین سالگرد رحلت امام‌ خمینی‌(ره) با حضور رهبر انقلاب

ملت ایران با حضور میلیونی، پرشور و پر‌معنای خود در مراسم چهاردهمین سالگرد عروج امام خمینی رضوان‌الله‌علیه یاد بیعت تاریخی امت و امام را زنده کرد و با امام راحل خویش در وفاداری به آرمان‌های اسلام و انقلاب پیمانی دوباره بست.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم دلدادگان خمینی کبیر در حرم مطهر امام، اسلام و مردم را محور اساسی تمام اصول امام خمینی برشمردند و تأکید کردند: ملت و مسئولان ایران با تکیه بر آراء و آرمان‌های امام در مقابل هرگونه زیاده‌خواهی دشمنان، شجاعانه و قاطعانه ایستاده‌اند و قوای سه‌گانه نیز باید خدمت به مردم را به عنوان بزرگ‌ترین مبارزه با امریکا دنبال کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای چهاردهم خرداد را فرصتی برای ابراز وفاداری همیشگی ملت به امام و آرمان‌های سعادت‌بخش ایشان برشمردند و از هوشیاری و آگاهی ملت در ادامه‌ی راه امام راحل تجلیل کردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی تهدیدات اخیر آمریکایی‌ها را دنباله‌ی تهدیدات بیست‌و‌چهار سال اخیر آن‌ها دانستند و تأکید کردند: ملت ایران و مسئولان کشور به دنبال جنگ نیستند و کشور را به ورطه‌ی درگیری نظامی نمی‌کشانند، اما همه بدانند که حمله به ایران به معنای خودکشی است و آحاد ملت به‌ویژه جوانان پرشور و آماده‌ی ایران، با هر مهاجمی بسیار مقتدرانه و سرسخت مقابله خواهند کرد.
ایشان با اشاره به هزینه‌ی بسیار بالای حمله به ایران برای دولت آمریکا خاطرنشان کردند: آن‌ها نیز به این مطلب پی برده‌اند و لذا در صددند با مطرح کردن حمله‌ی نظامی و تهدیدات دیگر، مردم و مسئولان ایران را دچار ترس و رعب کنند تا با عقب‌نشینی مسئولان و خیانت آن‌ها به ملت به خواسته‌های خود برسند، اما در میان مسئولان کشور در قوای سه‌گانه، هیچ‌کس نمی‌تواند حتی اندک انگیزه‌ی عقب‌نشینی داشته باشد و اگر کسی نیز در جهت تسلیم ملت و عقب‌نشینی از منافع ملی گام بردارد، ملت او را با نهایت بی‌رحمی کنار خواهد زد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر هم‌دلی و هم‌سخنی مسئولان کشور برای دفاع از حقوق ملت و استقلال کشور افزودند: دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن و شعبه‌های آن‌ها در داخل، در صدد القای دعوا و اختلاف میان مسئولان ایران هستند، اما دشمنان ملت آرزوی دو‌دسته‌گی در ارکان نظام و حضور عناصر مخالف امام در میان مسئولان اصلی کشور را به گور خواهند برد.
ایشان با اشاره به تلاش دشمنان برای نفوذ دادن عناصر مورد نظر در بدنه‌ی نظام خاطرنشان کردند: البته ممکن است آن‌ها توانسته باشند عناصری را در برخی دستگاه‌ها نفوذ دهند یا بعضی عناصر سست را جذب کنند، اما این کار مشکل آن‌ها را حل نخواهد کرد، چرا که مسئولان اصلی کشور همراه ملت، حول اصول امام و پایه‌های مستحکم نظام متحدند و هرکسی نیز از این راه تخطی کند، تنها به سقوط خود کمک کرده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به طراوت آرمان‌های امام در میان ملت، خدمت گذاری به مردم را بهترین راه مبارزه با آمریکا برشمردند و تأکید کردند: هر کسی دنبال مبارزه‌ی عملی و کارآمد با آمریکاست، باید ضمن خدمت کامل به مردم با فساد و تبعیض و فاصله‌ی طبقاتی مبارزه کند و هیچ‌گونه فسادی را در دستگاه‌های حکومتی تحمل نکند.
ایشان اصلاح واقعی را مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، عدالت‌خواهی و خدمت عمیق به مردم برشمردند و خاطرنشان کردند: اصلاح واقعی بر پایه‌ی قواعد مستحکم نظام که امام به همه‌ی ما آموخته است، امکان‌پذیر است.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به موج بیداری جهان اسلام خاطرنشان کردند: دشمنان اسلام، ملت ایران را به عنوان کانون ایجاد و گسترش بیداری اسلامی در مرکز تهاجمات سیاسی تبلیغاتی خود قرار داده‌اند تا شاید مردم و به‌ویژه مسئولان نظام را مرعوب و وادار به عقب‌نشینی کنند، اما این تلاش‌ها نیز به نتیجه‌ای نخواهد رسید.
ایشان اتهام آمریکا به ایران مبنی بر حمایت از تروریسم را دروغی بی‌شرمانه خواندند و خاطرنشان کردند: آمریکایی‌ها در حالی که بزرگ‌ترین تروریست‌های دنیا -از جمله رژیم صهیونیستی- را تحت حمایت کامل قرار داده‌اند، ملت بزرگ ایران را وقیحانه به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند، اما همه‌ می‌دانند که ایران بر خلاف امریکا هیچ‌گاه از تروریسم حمایت نکرده و به هیچ تروریستی پناه نداده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سابقه‌ی آمریکا در تشکیل گروهی با تعصبات خشک ضد ایرانی و ضد نظام اسلامی در همسایگی ایران خاطرنشان کردند: هدف از این کار ضربه زدن به ایران بود، اما این طرح خائنانه نتیجه نداد و امروز همان لقمه در گلوی آن‌ها گیر کرده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به وجود میلیون‌ها جوان آزاده در سراسر جهان اسلام خطاب به مقامات آمریکا تأکید کردند: شما نمی‌توانید میلیون‌ها انسان را که دل‌هایشان لبریز از نفرت و کینه از ستمگران و اشغالگران است تروریست بنامید، همچنان که با همه‌ی تلاش‌هایتان قادر نخواهید بود مجاهدین فلسطینی، ملت مظلوم فلسطین و جوانان برومند لبنانی را که در مقابل اشغال وطنشان قد علم کرده‌اند، تروریست بخوانید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: تروریست‌ها کسانی هستند که با اشغال کشورها به مقابله با ملت‌ها برخاسته‌اند و همچون صدام با دیکتاتوری و استبداد به ملت عراق اجازه نمی‌دهند دولت دلخواه خود را بر سر کار آورد.
ایشان به نو محافظه‌کارانی که در آمریکا حکومت می‌کنند، هشدار دادند: فتح دنیای اسلام با جنگ و حمله‌ی نظامی غیر ممکن است و درافتادن با ملت‌های مسلمان هیچ نتیجه‌ای جز افزایش و تعمیق احساسات ضد امریکایی در بر نخواهد داشت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین از صبر و یقین به عنوان دو ویژگی مهم انسان‌های مصلح و مبارزی که خداوند هدایت مجموعه‌های انسانی را به آن‌ها سپرده، یاد کردند و افزودند: همه‌ی کسانی که توانسته‌اند در طول تاریخ یک اقدام تحسین‌برانگیز و ماندگار انجام دهند، از این دو خصوصیت بهره‌مند بودند و امام راحل نیز که تجدید‌کننده‌ی حیات اسلام در ایران و در دنیای اسلام بود، با این دو خصوصیت توانست نهضت اسلامی را به پیروزی برساند و ده سال هدایت و رهبری نظام اسلامی را به عهده بگیرد.
ایشان از جمله امتیازات امام خمینی رحمة‌الله‌علیه در مقایسه با دیگر مصلحان قرن‌های اخیر را دارا بودن پشتوانه‌ی مردمی و حضور در میان مردم برشمردند و خاطرنشان کردند: امام بزرگوار اصول خود را برای مردم تبیین نمود و با ارتقای ایمان و آگاهی مردم، توانست آنان را وارد صحنه کند و در نتیجه نهضت اسلامی و حق و حقیقت به پیروزی رسید و نظام اسلامی در ایران مستقر شد.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به انگیزه‌ی بسیار زیاد و موج فزاینده‌ی اسلام‌خواهی و تمایل به حاکمیت اسلام در میان امت اسلامی به‌ویژه جوانان، روشنفکران و نخبگان دنیای اسلام، آن را نتیجه‌ی مجاهدت امام راحل و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران دانستند و تأکید کردند: محور تمام اصول امام بزرگوار اسلام و مردم بود که اعتقاد به مردم نیز ناشی از اسلام است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اقدام امام در احیای ابعاد سیاسی و اجتماعی اسلام افزودند: سلطه‌گران و استعمارگران برای استیلای بیشتر بر ملت‌ها و منابع دنیای اسلام همواره تلاش می‌کنند تا ابعاد سیاسی و اجتماعی اسلام مطرح نشود، اما امام خمینی رحمة‌الله‌علیه حقایق فراموش‌شده‌ی اسلام -از جمله عدالت‌خواهی، ضدیت با تبعیض و اشرافی‌گری و رعایت کامل قشرهای ضعیف و مستضعف- را احیاء نمود.
ایشان خاطرنشان کردند: در طول سال‌های گذشته نیز هرگاه توصیه‌ی امام رحمة‌الله‌علیه در خصوص ضعفا و پابرهنه‌ها در برنامه‌ریزی‌ها و عزل و نصب‌های کشور رعایت گردید، پیروزی نصیب ملت ایران شده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش امام راحل عظیم‌الشأن برای ارائه‌ی همه‌ی ابعاد فقهی اجتماعی فلسفی و عرفانی اسلام افزودند: امام در عمل نشان دادند که بر خلاف تبلیغات دشمنان، اسلام سیاسی همان اسلام معنوی است و اسلام ناب در عین مخالفت با اسلام متحجر و خرافی، با اسلام رنگ‌باخته در مقابل مکاتب بیگانه و التقاطی نیز مخالف است و ضمن حمایت از حقوق ملت‌ها، به دشمنان اسلام اجازه‌ی دخالت در امور کشورهای اسلامی را نمی‌دهد.
ایشان با اشاره به برگزاری بیست‌و‌چهار انتخابات در بیست‌و‌چهار سال حیات نظام اسلامی افزودند: اتهام امریکا به جمهوری اسلامی ایران در مورد بی‌اعتنایی به مردم‌سالاری از طنزهای بزرگ این مقطع از تاریخ است و نشان می‌دهد دشمن از این‌که پرچم دین و مردم‌سالاری همزمان در ایران اسلامی برافراشته شده، ناراحت است و به همین خاطر به نظام مردم‌سالار حاکم بر ایران، اتهام استبداد و دیکتاتوری می‌زند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی مرزبندی امام میان مفهوم حقیقی مردم‌سالاری با مفاهیم مورد نظر طراحان دموکراسی غربی را از مهم‌ترین کارهای امام راحل خواندند و افزودند: غربی‌ها سعی می‌کردند مردم‌سالاری را با دین‌سالاری ناسازگار جلوه دهند، اما امام -نه‌تنها با زبان و استدلال، بلکه در عمل- این ایده‌ی باطل را نقش بر آب کرد و با تشکیل جمهوری اسلامی، مفهوم مردم‌سالاری دینی را به جهانیان نشان داد.