• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1382/03/07

دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در سخنان مهمی تأکید کردند: همه‌ی مسئولان نظام باید با درک وظایف سنگین خود، با عقل، تدبیر، توکل به خدا و شجاعت، به تقویت استحکام داخلی بپردازند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار که همچون سال‌های گذشته به مناسبت هفتم خرداد -سالروز تأسیس مجلس شورای اسلامی- برگزار شد، با تشکر از تلاش‌های نمایندگان و رئیس مجلس، به فعالیت‌های دشمن برای ایجاد التهاب و تلاطم اجتماعی و روانی در ایران و مرعوب کردن مسئولان اشاره کردند و افزودند: مخالفان اسلام و ملت ایران با استفاده از امپراطوری خبری خود در صددند ویروس خطرناک ترس و اضطراب را در میان مسئولان بپراکنند، اما به فرموده‌ی قرآن در این‌گونه مواقع مؤمنان به خداوند تکیه می‌کنند و پروردگار با ایجاد آرامش در قلوب آن‌ها، بر ایمان و ایستادگی آنان می‌افزاید.
ایشان مرعوب ‌شدن در برابر دشمن را باعث زایل شدن تدریجی عقل و عزم انسان برشمردند و خاطرنشان کردند: در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی نیز عناصری از سختی راه و قدرت رژیم ترسیدند و تسلیم شدند، اما مؤمنان صادق به پایداری و مبارزه ادامه دادند و خداوند نیز بر اساس و عده‌ی تخلف‌ناپذیر خود، نصرت را نصیب آنان کرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی هدف واقعی آمریکا از ادامه‌ی فشار بر جمهوری اسلامی ایران را تسلیم ملت و دولت ایران در برابر اراده‌ی ابرقدرتی آمریکا خواندند و خاطرنشان کردند: هنگامی که امریکا ایران را با این همه انتخابات مردمی و نشانه‌های فراوان مردم‌سالاری به رعایت نکردن دموکراسی متهم می‌کند و همزمان از رژیم‌های ضد مردمی و دیکتاتور حمایت می‌نماید، برای همه مشخص می‌شود که دشمنان اسلام از طرح این‌گونه شعارها دنبال هدف دیگری هستند.
ایشان تأکید کردند: امریکا به هیچ چیز جز دست‌برداشتن ملت و مسئولان از حاکمیت ملی و ارزش‌های مورد قبول ملت ایران راضی نمی‌شود. بنابراین مرعوب‌شدگان در برابر او مجبور خواهند شد قدم‌به‌قدم عقب‌نشینی بیشتری کنند و در‌نهایت در برابر تمام خواست‌های دشمن تسلیم شوند، اما هیچ‌کس حق این کار را ندارد و ملت نیز اجازه‌ی این کار را نمی‌دهد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مواضع اخیر دولت‌مردان آمریکایی را ناشی از غروری احمقانه ارزیابی کردند و افزودند: مخالفان جمهوری اسلامی ایران به رغم برخی مانورها در مورد ترجیحِ موردی و مقطعی برخی عناصر یا جناح‌ها بر جناح دیگر، در مقابل همه‌ی جناح‌ها و مسئولان کشور موضع خصمانه‌ای دارند.
ایشان با اشاره به موضع‌گیری دشمنان نظام اسلام بر ضد مواضع اصولی رئیس‌جمهور در بیانیه‌ی سالروز دوم خرداد گفتند: مواضع آقای خاتمی در مورد ایستادگی بر مبانی اسلام و نفرت و شِکوه‌ی عمیق از رفتار متکبرانه‌ی آمریکا از قبل نیز برای ما آشکار بود، اما بیان این مواضع، بلندگوهای تبلیغاتی دشمن را ناراضی و خشمگین کرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی نظام اسلامی را قدرتی متکی بر آراء و خواست‌های ملت برشمردند و با اشاره به حرکت کلی سه قوه در جهت تحکیم پایه‌های نظام افزودند: استقبال پرشور مردم لبنان از رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که دنیا را متحیر کرد، نشان داد که آرمان‌های ملت ایران در میان ملت‌های مسلمان امتداد یافته است و هیچ‌کس نباید این عظمت و قدرت را دست کم بشمرد و انرژی عظیم ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران را در مقابل دشمنان نادیده بگیرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اسلامی‌بودن پایه‌های مشروعیت نظام و ارکان آن و از جمله مجلس، مجلس شورای اسلامی را از جمله مظاهر ۱۵۰ سال تلاش مردم و شریف‌ترین نخبگان کشور برای برافراشتن پرچم حاکمیت اسلام در ایران برشمردند و افزودند: اثبات یگانگی دین و سیاست و تحقق خواست‌های تاریخی ملت در این کشور حاصل فداکاری‌های بی‌شمار نخبگان و جانبازی شهیدان معظمی همچون مدرس است. بنابراین قوانین و حاصل فعالیت‌های مجلس باید منطبق بر اسلام باشد.
ایشان اسلام‌خواهی را عامل حقیقی اقبال مردم به مسئولان خواندند و خاطرنشان کردند: هنگامی که امام خمینی با آن همه عظمت تأکید می‌کردند که نظام وابسته‌ی به ایشان نیست، برای بنده و دیگران جایی برای مطرح کردن این‌گونه حرف‌ها باقی نمی‌ماند و امروز هم هر کسی از اسلام رو برگرداند، مردم او را نادیده می‌گیرند و نظام اسلامی با قدرت به حرکت خود ادامه می‌دهد.
ایشان با انتقاد از مبالغه در مورد قدرت دشمن خاطرنشان کردند: دشمن نیز می‌داند که سلاح و تجهیزات در برابر اراده و پایداری ملت ایران کارآیی ندارد، بنابراین در صدد است از درون با مردم ایران برخورد کند و با سست کردن اراده‌ی ملت که در اراده‌ی مسئولان متجلی می‌شود، به اهداف خود دست یابد، اما مردم و مسئولان ایران با تحمل لوازم مقابله با دشمن، هویت و استقلال خود را حفظ می‌کنند.
ایشان با اشاره به مسئولیت مجلس، دولت، قوه‌ی قضائیه و همه‌ی دستگاه‌ها در تقویت استحکام داخلی نظام افزودند: انتقاد و اعتراض ایرادی ندارد، زیرا تنها متکبران یا کسانی که پشتوانه‌ی مردمی ندارند، از انتقاد بدشان می‌آید، اما باید مراقب بود که بحث‌ها و اختلاف‌نظرها به مقابله و تخاصم تبدیل نشود و تصویر مورد نظر دشمن از اوضاع داخلی ایران در افکار عمومی ترسیم نگردد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی قانون اساسی را معیار و چهارچوب وحدت مسئولان و جناح‌ها برشمردند و خاطرنشان کردند: قانون آمده است تا کسی جرأت نکند با صدای کلفت بگوید که هرچه من می‌گویم باید محقق شود. بنابراین همه‌ی مسائل باید با معیار قانون و در درجه‌ی اول قانون اساسی حل و فصل شود.
رهبر معظم انقلاب با توصیه به نمایندگان مجلس برای فعالیت بیشتر در مدت باقی‌مانده از مجلس ششم تأکید کردند: حل مشکل گرانی را جدی بگیرید و برای آن راه حلی بیابید.
 
در این دیدار آقای کروبی -رئیس مجلس شورای اسلامی- با تشریح عملکرد مجلس ششم در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی گفت: مجلس با تصویب طرح‌ها و لوایح مختلف سعی کرده است در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم مؤثر باشد.
آقای کروبی فعالیت‌های فراکسیون مختلف مجلس را مثبت خواند و گفت: مجلس فعال بوده است و کارهای خوبی کرده، البته نقایصی هم وجود داشته است.
رئیس مجلس فعالیت مجلس شورای اسلامی در تحقق سیاست خارجی اصول‌گرا و تشنج‌زدای دولت را مورد اشاره قرار داد و گفت: مجلس در این زمینه نیز فعالیت خوبی داشته است.
آقای کروبی با اشاره به توجه مجلس به ارزش‌ها و آرمان‌های امام راحل گفت: مجلس در مورد آرمان فلسطین بسیار فعال بوده است که تشکیل دومین کنفرانس فلسطین از نشانه‌های این فعالیت است.
رئیس مجلس با تشکر از عنایات رهبر معظم انقلاب به مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم شورای نگهبان به گونه‌ای عمل کند که در مورد لوایح اخیر، آن‌چه مورد رضایت پروردگار است، محقق شود.