• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1381/11/19

دیدار فرماندهان‌ و جمعی از پرسنل نیروی‌ هوایی‌ ارتش‌ با فرمانده کل قوا

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در مراسم‌ تجدید بیعت‌ فرماندهان‌ و پرسنل‌ نیروی‌ هوائی‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ با آرمانهای‌ امام‌ خمینی‌ و اهداف‌ والای‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با انتقاد از جنگ‌افروزی‌ امریکا در منطقه‌ تأکید کردند: امریکائیها بدنبال‌ تسلط بر منابع‌ سرشار نفت‌ عراق‌، تأمین‌ منافع‌ شبکه‌ سرمایه‌داری‌ صهیونیستی‌ جهانی‌ و اشراف‌ بر منطقه‌ حساس‌ خلیج‌ فارس‌ هستند.
در این‌ دیدار که‌ در سالگرد بیعت‌ تاریخی‌ جمعی‌ از همافران‌ با امام‌ خمینی‌(ره‌) در 19 بهمن‌ 1357 انجام‌ شد، حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ ایمان‌، روشن‌بینی‌ و آزادیخواهی‌ را انگیزه‌ آن‌ بیعت‌ «شجاعانه‌ و تأثیرگذار» و علت‌ اصلی‌ تداوم‌ افتخارات‌ ملی‌ نیروی‌ هوائی‌ در حماسه‌ دفاع‌ مقدس‌ خواندند.
فرمانده‌ کل‌ قوا با اشاره‌ به‌ تلخی‌ و زشتی‌ حضور امریکائیها در عرصه‌های‌ سیاسی‌، نظامی‌ و مدیریتی‌ رژیم‌ پهلوی‌ افزودند: امام‌(ره‌) آن‌ حضور فرمانروایانه‌ و تحقیرآمیز را هدف‌ گرفت‌ و به‌ ملت‌ گفت‌ می‌خواهم‌ شما را از زیر بار ذلت‌ امریکا خارج‌ کنم‌ و مردم‌ و از جمله‌، جوانان‌ مؤمن‌ و فداکار نیروی‌ هوایی‌ نیز بهمین‌ علت‌ جذب‌ آن‌ رهبر پرجاذبه‌ شدند و آن‌ فداکاری‌ها و حماسه‌ها را آفریدند .
ایشان‌ شهیدان‌ دفاع‌ جانانه‌ نیروی‌ هوائی‌ و دیگر نیروهای‌ مسلح‌ در جنگ‌ تحمیلی‌ را ستاره‌های‌ درخشان‌ و اسطوره‌های‌ جاودان‌ خواندند و خاطرنشان‌ کردند هدف‌ حقیقی‌ جبهه‌ گسترده‌ استکبار از حمایت‌ از رژیم‌ عراق‌، به‌ زانو در آوردن‌ ملت‌ ایران‌ و انقلاب‌ اسلامی‌ بود اما این‌ ملت‌ با دفاع‌ از شرف‌، استقلال‌، آزادی‌ و هویت‌ حقیقی‌ خود، مراکز قدرت‌ جهانی‌ را ناکام‌ گذاشت‌ و شایسته‌ تکریم‌ دیگر ملتها شد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌ با اشاره‌ به‌ جنگ‌ افروزی‌ امریکا در منطقه‌ افزودند: در مقابله‌ با جهانگشایی‌ مدرن‌ قدرتهای‌ سلطه‌گر، هر ملتی‌ که‌ انگیزه‌ و توان‌ دفاع‌ نداشته‌ باشد بیچاره‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ شعارهای‌ امریکا در توجیه‌ حمله‌ احتمالی‌ به‌ عراق‌، یعنی‌ مقابله‌ با سلاحهای‌ کشتار جمعی‌ و برقراری‌ دمکراسی‌ در عراق‌ را دروغهای‌ بزرگی‌ خواندند که‌ دیگر هیچکس‌ آنها را از آمریکا باور نمی‌کند.
فرمانده‌ کل‌ قوا فروپاشی‌ قدرتهای‌ سلطه‌گر را از سنتهای‌ الهی‌ تاریخ‌ برشمردند و خاطرنشان‌ کردند: شوروی‌ نیز همچون‌ امریکا به‌ سرکوب‌ ملتها و تسلط بر کشورها می‌پرداخت‌ اما اکنون‌ آن‌ حکومت‌ سلطه‌گر کجاست‌؟
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در همین‌ زمینه‌ تأکید کردند: امریکا ممکن‌ است‌ در حمله‌ به‌ عراق‌ با استفاده‌ از سلاحهای‌ خطرناک‌ به‌ نتایج‌ کوتاه‌مدتی‌ برسد اما شکی‌ نیست‌ که‌ در میان‌ مدت‌ و دراز مدت‌، ضرر امریکائیها در این‌ ماجرا، از سود آنها بسیار بیشتر خواهد بود و ریشه‌هایشان‌ متزلزل‌ خواهد شد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با توصیه‌ به‌ نیروهای‌ مسلح‌ و آحاد ملت‌ بزرگ‌ ایران‌ برای‌ تقویت‌ هر چه‌ بیشتر توان‌ معنوی‌ و دفاعی‌ خود افزودند:ایران‌ اسلامی‌ به‌ فضل‌ الهی‌ و با تکیه‌ بر «ایمان‌ و عمل‌ صالح‌ ملت‌» و ارتباطات‌ محکم‌ مردم‌ با نظام‌، خود را هرچه‌ بیشتر در برابر دشمنان‌ کینه‌جو و طماع‌ آسیب‌ناپذیر خواهد کرد.
در ابتدای‌ این‌ دیدار فرمانده‌ نیروی‌ هوایی‌ در گزارشی‌ از روند خودکفایی‌ در این‌ نیرو اعلام‌ کرد با همت‌، خودباوری‌ و تکیه‌ بر استعدادهای‌ داخلی‌، هم‌ اکنون‌ بخش‌ عمده‌ای‌ از نیازهای‌ پیچیده‌ دفاعی‌ در داخل‌ کشور تولید می‌شود. سرتیپ‌ پردیس‌ با اعلام‌ آمادگی‌ کامل‌ نیروی‌ هوایی‌ برای‌ حمایت‌ از استقلال‌ و تمامیت‌ ارضی‌ کشور و دفاع‌ از آرمانهای‌ انقلاب‌ اسلامی‌ گفت‌: با «ایمان‌ و انسجام‌» و قلبی‌ سرشار از عشق‌ به‌ ولایت‌ به‌ وظایف‌ خود در دفاع‌، از ملت‌ مؤمن‌ و ایران‌ عزیز، عمل‌ خواهیم‌ کرد.