• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1379/03/01

انتصاب امیر سرتیپ‌ محمد سلیمی به سمت‌ فرماندهی کل‌ ارتش‌

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی و فرمانده‌ کل‌ قوا، در پی پذیرش‌ درخواست‌ کناره‌گیری امیر سرلشکر علی شهبازی از فرماندهی کل‌ ارتش‌ جمهوری اسلامی ایران‌، امیر سرتیپ‌ محمد سلیمی را به‌ این‌ سمت‌ منصوب‌ فرمودند. متن‌ حکم‌ فرمانده‌ کل‌ قوا بدین‌ شرح‌ است‌:
 
بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌
امیر سرتیپ‌ محمد سلیمی
در پی پذیرش‌ درخواست‌ کناره‌گیری امیر سرلشکر علی شهبازی، شما را به‌ درجه‌ی سرلشکری ارتقاء داده‌ و به‌ فرماندهی کل‌ ارتش‌ جمهوری اسلامی ایران‌ منصوب‌ میکنم‌.

بیشک این‌ مسؤولیت‌ بزرگ‌ و پرافتخار وظایف‌ سنگینی را بر دوش‌ شما میگذارد. سوابق‌ خدمات‌ برجسته‌ای که‌ از شما در ارتش‌ و وزارت‌ دفاع‌ به‌ یاد مانده‌ است‌ این‌ امید را تقویت‌ میکند که‌ وظایف‌ یاد شده‌ به‌ خوبی تحقق‌ خواهد یافت‌. ان‌شاءالله‌
ارتش‌ جمهوری اسلامی ایران‌ مجموعه‌ای عظیم‌ از نیروهای کارآمد و مؤمن‌ و حامل‌ ذخیره‌ای سرشار از تجارب‌ و قابلیتهاست‌، انتظار میرود که‌ با میدان‌ دادن‌ به‌ استعدادهای درخشان‌ و جوان‌ و بهره‌گیری از ارتشیان‌ کارامد و مؤمن‌ و انقلابی، روند تعالی سازمان‌ ارتش‌ را که‌ از سالهای پیش‌ آغاز شده‌ شتاب‌ بیشتر ببخشید و این‌ مجموعه‌ انسانی با ارزش‌ را به‌ شکل‌ آرمانی آن‌ نزدیکتر کنید.

بر خود لازم‌ میدانم‌ که‌ از تلاش‌ ارزشمند امیر با وفا و خدمتگزار آقای سرلشکر علی شهبازی که‌ در سالهای طولانی همه‌ی نیرو و توان‌ خود را مصروف‌ پیشرفت‌ و سرافرازی ارتش‌ کرده‌ است‌ صمیمانه‌ قدردانی و سپاسگزاری کنم‌ و توفیقات‌ وی را در خدماتی که‌ از این‌ پس‌ بر عهده‌ خواهد داشت‌، از خداوند متعال‌ مسألت‌ نمایم‌.
کمک الهی و دعای حضرت‌ بقیه‌ الله‌ (ارواحنا فداه‌) شامل‌ حال‌ همه‌ی شما باد.
 
سید علی خامنه‌ای
۷۹/۳/۱