• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1377/02/30

دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با ایشان که در حسینیه امام خمینی (رض) انجام شد، طی سخنان مهمی با استناد به آیات قرآن کریم، انقلاب و نظام اسلامی ایران را شجره طیبه و برخوردار از ریشه‌های مستحکم در دلهای با ایمان یک ملت بزرگ توصیف کردند و توطئه‌ها و ترفندهای گوناگون دشمن را در عرصه سیاست، فرهنگ و تبلیغات، نشان‌دهنده شکوه، عظمت و اقتدار انقلاب اسلامی ایران دانستند.
مقام معظم رهبری در این دیدار از ائمه جمعه به عنوان استوانه‌های معنوی نظام اسلامی در سراسر کشور یاد کردند و با تأکید بر امیدبخش بودن آیات کریمه قرآن در وضع کنونی جامعه اسلامی فرمودند: خصوصیات و ابعاد انقلاب اسلامی در موارد بسیاری با صدر اسلام شباهت دارد، اهداف، احکام و صنوف گوناگون دشمنان انقلاب اسلامی غالبا شبیه صدر اسلام است، بنا بر این اگر آیات کریمه قر آن را با تدبر مورد توجه قرار دهیم و از آن راهنمایی و درس بگیریم، قادر به علاج سریع تمامی مسائل روز و حوادث جاری کشور خواهیم بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حکومت نبوی صدر اسلام را یک بنای استوار و ماندگار و یکی از مصادیق کوثر اعطا شده به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام دانستند و فرمودند: اساس و ریشه مستحکم انقلاب و نظام اسلامی، همان کلمه طیبه‌ای است که خدای متعال وعده فرموده و از آغاز ظهور آن تا کنون رشد پیدا کرده است و امروز در حد اعلای اقتدار، در سطح فرهنگ و سیاست جهانی حضور مادی و معنوی دارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی تبلیغات متراکم و حجیم دشمن را گویای استحکام و استواری حقیقتی درخشان به نام انقلاب و نظام اسلامی دانستند و فرمودند: تبلیغات، یک جنگ است و هیچ عنصر بی‌رمق و به زانو درآمده‌ای هدف جنگ تبلیغاتی قرار نمی‌گیرد؛ زیرا چنین عنصر متزلزل و ناپایداری برای دشمن، خطری در بر ندارد؛ اما جنگ تبلیغاتی همه‌جانبه علیه مجموعه‌ای به اجرا در می‌آید که عناصر مدافع و مهاجم آن قوی و نیرومند باشند، بنا بر این تبلیغات گسترده و حجیم دشمن دلیلی بر عظمت، پایداری و ماندگاری جمهوری اسلامی ایران است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: تبلیغات دشمن علیه نظام اسلامی و ملت سرزنده و هوشیار ایران در حد اعلاست و با این وجود دشمن باز هم خط و نشان می‌کشد و این همه به روشنی حاکی از موضع بسیار مستحکم نظام اسلامی به عنوان کلمه طیبه و متکی به رحمت الهی دارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر ضرورت جلب رحمت الهی به سوی نظام اسلامی و ملت ایران فرمودند: عبودیت حق تعالی، خضوع در برابر پروردگار، عمل به احکام الهی، انجام فرایض و واجبات، کمک به مستضعفان و تلاش در جهت حل مشکلات توده‌های مردم، موجب جلب رحمت الهی می‌شود و این همان چیزی است که طی بیست سال گذشته رحمت الهی را به سوی ملت ایران سرازیر کرد.
مقام معظم رهبری فرمودند: اگر امروز اسلام در این کشور ضعیف شده بود و ایمان به اسلام و انقلاب در دل مردم وجود نداشت و اگر مردم از این نظام برگشته بودند و پایه‌های این نظام متزلزل شده بود دشمن این همه تبلیغات را علیه نظام اسلامی لازم نمی‌دید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نظام اسلامی را نعمتی بزرگ و امانتی بسیار گرانبها در دست ملت ایران توصیف کردند و فرمودند: در طول تاریخ هیچ ملتی به قدر بنی اسرائیل مورد لطف و رحمت الهی قرار نگرفته است اما با این همه، بنی اسرائیل نعمت الهی را پاس نداشتند و خداوند متعال نیز نشان داد که با هیچ ملت و نژادی خویشاوندی ندارد. ناسپاسی بنی اسرائیل یکی از بزرگترین عبرتهای تاریخ است و ملت ایران باید با پاسداری از این امانت الهی، مانع از تکرار تجربه بنی اسرائیل و نیز تجربه صدر اسلام شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان با تشریح توطئه‌های دشمنان اسلام فرمودند: دشمن از هر سو علیه نظام اسلامی توطئه و دسیسه می‌کند. چندین سال است که آمریکا با همه وجود و توان سیاسی، فرهنگی و مالی خود وارد میدان مبارزه با جمهوری اسلامی ایران شده است و خود را سراسیمه و دیوانه وار به در و دیوار می‌زند و طرفهای معاملات ایران را تهدید به تحریم می‌کند. اگر ملت و دولت ایران، ضعیف، مستضعف، فقیر، حقیر و ناتوان بود، آمریکا نیازی به اینهمه تلاش نداشت، آمریکاییها با هیاهو و جنجال قانونی را علیه دولتها و شرکتهای طرف معامله با ایران تصویب کردند اما سر انجام آن را پس گرفتند تا آبرویشان بیش از این نرود آیا اینهمه دلیلی بر قدرت و اقتدار ایران اسلامی نیست.
مقام معظم رهبری قدرت ایران اسلامی را متکی بر دین و ایمان دینی مردم و به تبع آن حضور عظیم مردم در لوای اسلام دانستند و فرمودند: تلاش مستمر و مخلصانه نیروهای مذهبی و حضور آنان در مناصب و مسؤولیتهای گوناگون متضمن قدرت ایران اسلامی است و بحمدالله رئیس جمهور، دولت و مسئولان کشور هیچ ادعا و توقعی ندارند، هیچ کیسه‌ای ندوخته‌اند و هیچ مال غیر نیندوخته‌اند و اینهاست که قدرت را در نظام اسلامی به وجود می‌آورد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبیین عوامل از بین برنده قدرت در نظام اسلامی فرمودند: ضعیف کردن ایمان دینی مردم، جدا شدن مسئولین از مردم به هر شکل ممکن، چه بر اثر تقصیر مسئولان باشد و چه از تأثیر دشمن بر اذهان مردم ناشی شود، ساقط کردن حیثیت روحانیت و نیز از بین بردن اتحاد عظیمی که در میان مردم وجود دارد موجب از بین رفتن قدرت در نظام اسلامی می‌شود.
بنا بر این مردم و مسئولان باید پیوندهای میان خود را هر چه بیشتر محکم کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه سال گذشته را یکی از بزرگترین مانورهای سیاسی ملت ایران در برابر دشمن توصیف کردند و فرمودند: شرکت سی میلیون نفر از مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری یک حماسه انقلابی و دینی بود که به اسلام و مسلمین آبرو داد و سد رفیعی را در برابر توطئه‌های دشمن ایجاد کرد.
این پدیده عظیم، درخشان، شیرین، ذیقیمت، بی‌نظیر و بی‌سابقه در تاریخ انقلاب اسلامی پاسخ به شعار نظام اسلامی و نشاندهنده اتحاد و اتفاق ملت ایران بود و همه ما باید شکرگزار نعمتهای الهی باشیم.
مقام معظم رهبری غفلت از دشمن را یک گناه و به مثابه ناسپاسی نعمتهای خداوند دانستند و فرمودند: خوشبختانه امروز، دشمن ملت ایران چهره‌ای آشکار و بارز دارد. استکبار اساس چهره دشمن است و آمریکا نیز مظهر آن محسوب می‌شود. دشمنی استکبار به ملت ایران اختصاص ندارد و هر کس که اسلام را به صورت جدی قبول داشته باشد در بر می‌گیرد، بنا بر این هر ملت مسلمانی که بخواهد احکام اسلام را در زندگی خود تحقق بخشد، در مقابل سلطه بیگانه بایستد، استقلال خود را حفظ کند، اسلام را گسترش دهد، احکام الهی را اجرا کند، استکبار با او دشمن است و امت اسلام دشمنی استکبار را در سودان، الجزایر، ترکیه و بوسنی و هرزگوین مشاهده کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پدیده انقلاب اسلامی را در تضاد با منافع استکبار دانستند و با تشریح معارضه سیاسی دشمن فرمودند: معارضه سیاسی یکی از روشهای اساسی استکبار علیه ایران اسلامی است. مستکبرین با هدف دشمنی با جمهوری اسلامی ایران در مجامع جهانی اعمال نفوذ می‌کنند، در هر جا که ایران بخواهد موفقیتی کسب کند مانعی را به وجود می‌آورند، عناصر سیاسی را در داخل کشور تشویق به مبارزه می‌کنند و به آنها راه نشان می‌دهند و هر عنصر معارض حقیر را بزرگ می‌کنند و به او عظمت و اهمیت می‌دهند و در تبلیغات خود از او تجلیل می‌کنند و در کنار آن از ابزارهای فرهنگی مانند رسانه‌ها و حتی هنر برای هدف قرار دادن ایمان، اخلاق و افکار و اذهان مردم استفاده می‌کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی هجوم دشمن به اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی، با تکیه بر ابزار فرهنگی را یادآور شدند و فرمودند: دشمن به شدت مشغول تهاجم فرهنگی است و این تهاجم گاهی با دست عنصر خودی غافل، بی‌توجه و فاقد بینش صحیح سیاسی انجام می‌گیرد. آنچه هدف این تهاجم قرار می‌گیرد دین و ایمان مردم است زیرا دشمن دریافته است که انقلاب، جنگ، نظام، دوران سازندگی و حماسه انتخابات ریاست جمهوری را ایمان مردم به نتیجه مطلوب رسانده است، بنا بر این ایمان مردم یک هدف اصلی در مبارزه فرهنگی دشمن است.
مقام معظم رهبری توجه ائمه جمعه سراسر کشور را به ضرورت تقویت و عمق بخشیدن ایمان مردم به اسلام، مبانی، ارزشها، اصول و مقدسات انقلاب جلب کردند و در پایان سخنانشان تعامل و ارتباط صمیمانه آنان با مردم و بویژه جوانان را حائز اهمیت دانستند.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گزارشی از برگزاری گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور در قم ارائه کرد.