• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1376/07/16

دیدار رؤسای دفاتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار رؤسای دفاتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاهها با ایشان، با تأکید بر لزوم حضور روحانیون و فضلا در دانشگاهها برای تبلیغ دین و علم توحید و معرفت دینی در میان نسل جوان فرمودند: نیکوترین مخاطبین و شنوندگان پیام دین الهی و رسالت پیغمبران جوانان هستند و از بهترین آنان، جوانانی می‌باشند که در دانشگاهها تحصیل می‌کنند چرا که آنان جوان، با سواد، حق پذیر، اهل معرفت، آینده‌دار و مؤثر در آینده کشور هستند.
مقام معظم رهبری با تأکید بر اهمیت اثرگذاری علما و فضلا بر مخاطبین بویژه نسل جوان ، علم و معرفت داشتن و اهل معنا و روح بودن را از ویژگیها و خصوصیات بارز و لازم برای مبلغان دانستند و فرمودند: برای این که همواره باران طهوری که از سخن یک روحانی نازل می‌شود، مطهر باشد و انسان بتواند به فضای ذهن و دل و فکر مخاطب وارد شود باید برای بازیافت طهارت گفتار خود یک عروج معنوی کند و برای تأمین و تضمین آن به ذخیره فیاض و تمام نشدنی ذکر الله و توجه به خدا و عرض نیاز و هدایت خواستن و تضرع کردن پناه برد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از اخلاق به عنوان عقل معاشرت یاد کردند و آن را یکی از خصوصیات لازم برای روحانیون حاضر در دانشگاهها دانستند و افزودند: دانشجوها همچون فرزندان شما هستند و برخورد با این جوانان پاک و مؤمن و حق‌پذیر همچون فرزند خود باید از سر تدبیر و مهربانی و نرمش قدرتمندانه باشد. در محیطهای دانشجویی آنچه که خوب و درخشان و دلنشین است همان طبیعت کار است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به فعالیت دشمنان برای به انحراف کشیدن جوانان و دانشگاهها فرمودند: جوان دانشجو آینده‌ساز کشور و مؤثر در محیط جامعه و خانواده و محیط زندگی است و دشمنان اسلام و نظام، از هر آنچه که این کشور را با این موقعیت حساس و این ملت را با این ظرفیت عظیم فرهنگی و این سرزمین را با این ذخایر فوق‌العاده از مجموعه تحت تصرف و نفوذ آنها دور کند، عصبانیند. امروز تنها صدای رسایی که در دنیا در مقابل سیاستهای استکباری بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای اعلام موضع می‌کند و در مقابل نظامی که آمریکاییها می‌خواهند به صورت نظام تک قطبی در دنیا عرضه کنند، ایستاده است، جمهوری اسلامی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به نقش مهم ایران در موضعگیریها و تحرکات بین‌المللی سیاسی و اقتصادی اظهار داشتند: امروز هر کشوری که در مقابل آمریکا می‌خواهد از خود استقلالی نشان دهد، یکی از واضح‌ترین راههای آن همکاری و ارتباط با جمهوری اسلامی ایران است.
امروز نفس ارتباط با ایران و نفس معامله با ایران در نزد ملتها، نشان دهنده استقلال دولتها از نفوذ آمریکاست. چرا که دولتهایی که فرضا از سوی عناصر دلسوز ملت خود متهم به گرایش و یا نفوذپذیری از آمریکا و جامعه قدرتمند جهانی هستند، می‌دانند که بهترین راه برای نشان دادن استقلال خود، اعلام صریح و علنی ارتباطات دوستانه با جمهوری اسلامی ایران است و این برای نظام و ملت اسلامی ایران که چنین موضع قوی و شجاعانه و همراه با عزتی دارد، افتخارآمیز و موجب غرور ملی است.
مقام معظم رهبری با تأکید بر این که ایستادگی و مواضع قاطع و انقلابی ایران برای کسانی که زمانی این کشور محل تاخت و تاز بی‌ملاحظه آنها بوده، سخت است فرمودند: آنها سعی می‌کنند با همه چیزهایی که احساس می‌کنند مانع اصلی آنهاست مبارزه کنند. از این روست که با روحانیت، با وحدت ملی با دین و با حضور دین در جریان عمومی کشور مبارزه می‌کنند و آنها در حقیقت می‌دانند که یکی از میدانهای اصلی مبارزه‌های دقیق علمی آنان، دانشگاه است. و این نشان دهنده آن است که چقدر حضور هوشمندانه و خردمندانه و دقیق و محاسبه‌شده‌ی روحانیون در دانشگاه نقش دارد.
مقام معظم رهبری در پایان سخنانشان بر ارتباطات صمیمانه و دوستانه و همدلی و همدردی روحانیون با دانشجویان تأکید کردند و شان روحانیون را همدردی، استادی، آگاهی دادن و راهنمایی کردن دانستند.