• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1374/06/27

دیدار دانش‌آموزان‌ شرکت‌کننده‌ در المپیادهای علمی جهان با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی پیش‌ از ظهر امروز در دیدار دانش‌آموزان‌ شرکت‌کننده‌ در المپیادهای علمی جهان‌ با ایشان، طی سخنانی، درخشش‌ علمی دانش‌ پژوهان‌ جوان‌ ایران‌ اسلامی را در سطح‌ جهان، نشان‌ از تلاشی مجدانه‌ در جهت‌ جبران‌ عقب‌ماندگیهای ۱۵۰ساله‌ اخیر دانستند و از آن‌ به‌ عنوان‌ ثمره‌ اتکاء ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ به‌ امکانات‌ ذاتی خود یاد کردند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای با تأکید بر نقش‌ اراده‌های استوار، در کسب‌ موفقیتهای علمی فرمودند: انجام‌ هیچ‌ کاری بدون‌ اراده‌ و خواست‌ فعال‌ انسان‌ امکان‌پذیر نیست. بنا بر این‌ خوش‌ استعدادی برای کشف‌ پدیده‌های علمی کافی نیست‌ و برای این‌ منظور لازم‌ است‌ نیروهای با استعداد، به‌ خواست‌ و اراده‌ خود ترتیب‌ اثر بدهند.
مقام‌ معظم‌ رهبری سرمایه‌ اصلی دانش‌ پژوهان‌ با استعداد و جوان‌ ایرانی را توکل‌ به‌ خدا و اخلاق‌ و رفتار اسلامی و انسانی دانستند و فرمودند: نوابغ‌ برجسته‌ای در دنیا وجود داشتند که‌ خسارات‌ سنگینی را برای بشریت‌ به‌ وجود آوردند و ابزارهایی را به‌ دست‌ قدرتمندان‌ دادند که‌ امروز از آن‌ علیه‌ ملتها استفاده‌ میشود. بنا بر این‌ برجسته‌ بودن‌ علمی تنها یک شرط برای صلاح‌ و فلاح‌ محسوب‌ میشود و برای رستگاری بشریت‌ همراه‌ کردن‌ علم‌ با ایمان‌ به‌ خداوند متعال‌ و اخلاق‌ و رفتار انسانی ضرورتی اجتناب‌ ناپذیر است.
مقام‌ معظم‌ رهبری در پایان‌ سخنانشان‌ از تلاشها و زحمات‌ مسؤولان‌ آموزش‌ و پرورش‌ و مربیان، استادان‌ و سرپرستان‌ گروههای دانش‌آموزی شرکت‌کننده‌ در المپیادهای علمی جهان‌ تشکر کردند و فرمودند: موفقیتهای به‌ دست‌ آمده‌ از سوی دانش‌آموزان، حادثه‌ای خرسندکننده‌ و با ارزش‌ برای ملت‌ سربلند ایران‌ است‌ و باید مقدماتی فراهم‌ آید که‌ شکوفایی هر چه‌ بیشتر استعدادهای درخشان‌ ملت‌ ایران‌ را در پی داشته‌ باشد.
بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی آقای محمد علی نجفی وزیر آموزش‌ و پرورش‌ از دستاوردهای علمی جوانان‌ ایران‌ در المپیادهای علمی دانش‌آموزان‌ در سال‌ جاری گزارشی را ارائه‌ کرد و طی آن‌ برنامه‌های در دست‌ اجرا برای فراهم‌ کردن‌ زمینه‌های رشد هر چه‌ بیشتر استعداد دانش‌ پژوهان‌ جوان‌ را در سطوح‌ عالی برشمرد.