• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1374/05/24

دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب

در خجسته‌ سالروز میلاد نور حق‌، رسول‌ گرامی و عظیم‌الشأن‌ اسلام‌، حضرت‌ محمد بن‌ عبدالله‌(ص‌) و ولادت‌ منبع‌ علم‌ و معرفت‌ خداوندی، امام‌ جعفر صادق‌ (ع‌)، صبح‌ امروز، سران‌ سه‌ قوه‌، مسؤولان‌ بلند پایه‌ کشوری و لشکری، کارگزاران‌ نظام‌ اسلامی و میهمانان‌ خارجی شرکت‌کننده‌ در کنفرانس‌ وحدت‌ اسلامی، در حسینیه‌ امام‌ خمینی رحمه‌الله با حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی دیدار کردند.
در این‌ دیدار، ابتدا حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ هاشمی رفسنجانی رئیس‌ جمهور، در سخنان‌ کوتاهی میلاد فرخنده‌ حضرت‌ خاتم‌الانبیاء (ص‌) و ولادت‌ امام‌ جعفر صادق‌ (ع‌) را، به‌ محضر مقام‌ معظم‌ رهبری تبریک گفتند و افزودند: ملت‌ پرافتخار و مسلمان‌ ایران‌ افتخار دارد که‌ در زادگاه‌ انقلاب‌ اسلامی و پایگاه‌ اسلام‌، سیاستهای خود را به‌ دفاع‌ از آرمانهای رسول‌ گرامی امت‌ اسلام‌ و بر اساس‌ افکار بلند امام‌ جعفر صادق‌ (ع‌) تنظیم‌ کرده‌ است‌ و امروز آثار حضور قدرتمندانه‌ اسلام‌ از طریق‌ ایران‌ اسلامی و با ابلاغ‌ پیام‌ انقلاب‌ در سراسر دنیا مشاهده‌ میشود.
رئیس‌ جمهور افزودند: ایران‌ پهناور و مقتدر، امروز به‌ صورت‌ یک کارگاه‌ فعال‌، پیوسته‌ در خدمت‌ سازندگی و عمران‌ است‌ و امت‌ مسلمان‌ ایران‌ با تمامی امکانات‌ خود، برای تقویت‌ مبانی فرهنگ‌ و معارف‌ اسلامی تلاش‌ میکند و نام‌ آوران‌ این‌ سرزمین‌ در تمامی عرصه‌های علم‌، ادب‌، هنر و ورزش‌، قدرت‌ فکری، علمی، جسمی و روحی اسلام‌ را در هر نقطه‌ای از جهان‌ به‌ نمایش‌ گذاشته‌اند که‌ این‌ نشانه‌های روشنی از موقعیت‌ و استحکام‌ نظام‌ اسلامی محسوب‌ میشود.
پس‌ از سخنان‌ رئیس‌ جمهور، حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای ولی امر مسلمین‌، متقابلا این‌ عید سعید را به‌ امت‌ اسلام‌، ملت‌ بزرگ‌ ایران‌ و مسؤولان‌ و دست‌اندرکاران‌ اداره‌ امور کشور و بویژه‌ ایثارگران‌ و خانواده‌های آنان‌ تبریک گفتند و طی سخنانی اهمیت‌ تحقق‌ وحدت‌ اسلامی را به‌ عنوان‌ یک ضرورت‌ قطعی و حیاتی مورد تأکید قرار دادند.
مقام‌ معظم‌ رهبری اعلام‌ هفته‌ وحدت‌ در ایام‌ ولادت‌ نبی اکرم‌ (ص‌) را یکی از صدقات‌ جاریه‌ انقلاب‌ اسلامی دانستند و فرمودند: وحدت‌ اسلامی یک آرزوست‌ که‌ با مجاهدت‌ و تلاش‌ تحقق‌ مییابد. وجود مبارک پیامبر گرامی اسلام‌ به‌ عنوان‌ شخصیت‌ عظیم‌الشأن‌ عالم‌ خلقت‌، که‌ مورد توافق‌ آراء، عقاید و عواطف‌ همه‌ مسلمین‌ است‌، یکی از بهترین‌ و بزرگترین‌ راههای عملی برای تحقق‌ وحدت‌ اسلامی محسوب‌ میشود. وحدت‌ برای مسلمین‌، امروز یک نیاز قطعی و حیاتی است‌ و وجود مبارک رسول‌ اکرم‌ (ص‌) میتواند محور وحدت‌ جوامع‌ مختلف‌ اسلامی باشد.
ولی امر مسلمین‌ از مجهز بودن‌ دشمنان‌ اسلام‌ به‌ ابزارهای مختلف‌ و حساسیت‌ بیش‌ از پیش‌ آنان‌ نسبت‌ به‌ موقعیت‌ امروز اسلام‌، به‌ عنوان‌ دو ویژگی دشمنان‌ دین‌ خدا یاد کردند و فرمودند: امروز دنیای استکبار یعنی جبهه‌ مشترک صهیونیزم‌، آمریکا، کمپانیهای نفتی و روشنفکران‌ و نویسندگان‌ قلم‌ به‌ مزد، به‌ مال‌، سیاست‌، تبلیغات‌ و انواع‌ ابزارهای اثرگذاری برای نفوذ و ضربه‌ زدن‌، مجهز هستند و نسبت‌ به‌ خطری که‌ اسلام‌ و بیداری اسلامی برای آنها به‌ وجود میآورد، به‌ شدت‌ از خود حساسیت‌ نشان‌ میدهند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی در بیان‌ علل‌ حساسیت‌ فزاینده‌ دشمنان‌ اسلام‌ فرمودند: امروز اسلام‌ در موضع‌ یک اندیشه‌ و فکر پویا و به‌ وجود آورنده‌ی یک انقلاب‌ و نظام‌ مستقر و پایدار ظاهر شده‌ است‌. اسلام‌ توانسته‌ است‌ ملتی را از حالت‌ هزیمت‌ روحی به‌ خود آگاهی، استقرار، اتکاء به‌ نفس‌ و اعتزاز به‌ دین‌ خود برساند و در او چنان‌ قدرتی را ایجاد کند، که‌ تمامی ابزارهای دشمن‌ کارایی خود را در برابر آن‌ از دست‌ بدهند. امروز در کشورهای اسلامی هر کس‌ داعیه‌ی اصلاح‌طلبی دارد، به‌ اسلام‌ تمسک میجوید و همه‌ اینها از اقتدار، توانایی و ظرفیت‌ بالای اسلام‌ حکایت‌ دارد. بنا بر این‌ دشمن‌ که‌ شاهد این‌ همه‌ پیشرفت‌ اسلام‌ بوده‌ است‌، بیش‌ از همیشه‌ در مقابل‌ آن‌ از خود حساسیت‌ نشان‌ میدهد.
ولی امر مسلمین‌ ایجاد اختلاف‌ و تفرقه‌افکنی میان‌ مسلمانان‌ را هدف‌ عمده‌ دشمن‌ برشمردند و فرمودند: دشمن‌ در تلاش‌ است‌ تا بین‌ جوامع‌ اسلامی با بخشهایی که‌ میتوانند برای دیگران‌ الهام‌ بخش‌ باشند، فاصله‌ ایجاد کند و برای همین‌ منظور زیرکترین‌ عناصر تبلیغاتی را با هزینه‌ کردن‌ دلارهای نفتی به‌ کار گرفته‌ است‌، تا با نوشتن‌ کتاب‌ و نسبت‌ دادن‌ عقاید عجیب‌ و غریب‌ به‌ شیعه‌، این‌ بخش‌ از جامعه‌ اسلامی را که‌ پرچم‌ اسلام‌ را بلند کرده‌ است‌ و ایران‌ اسلامی نیز در اوج‌ آن‌ قرار دارد، از بقیه‌ دنیای اسلام‌ جدا کند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای ضرورت‌ همسویی و همدلی علماء، شعراء، نویسندگان‌، هنرمندان‌ و شخصیتهای سیاسی ارزشمند جهان‌ اسلام‌ را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: دشمنان‌ اسلام‌ در تلاشند تا منابع‌ عظیم‌ انسانی و مالی موجود در دنیای اسلام‌، در مقابل‌ هم‌ قرار گیرند و جنگ‌ خانمان‌ برانداز هشت‌ساله‌ای را که‌ با تحریک رژیم‌ عراق‌ در این‌ منطقه‌ به‌ وجود آوردند، همین‌ هدف‌ را دنبال‌ میکرد. اینجانب‌ به‌ عنوان‌ خدمتگزاری که‌ توطئه‌ دشمن‌ را به‌ خوبی میبیند و آن‌ را حس‌ میکند، اعلام‌ میکنم‌ که‌ امروز وحدت‌ و اتحاد بین‌ مسلمانان‌ یک ضرورت‌ حیاتی و قطعی است‌ و جوامع‌ اسلامی باید به‌ طور جدی با یکدیگر اتحاد کلمه‌ پیدا کنند و حرکت‌ آنها همسو باشد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی در بیان‌ مفهوم‌ وحدت‌ اسلامی فرمودند: اختلاف‌ مذاهب‌ و شیوه‌ها و عادات‌ گوناگون‌ زندگی و اختلاف‌ فقه‌ها، مانعی در راه‌ اتحاد میان‌ ملتهای مسلمان‌، محسوب‌ نمیشود. وحدت‌ اسلامی به‌ مفهوم‌ همسویی در مسائل‌ مربوط به‌ جهان‌ اسلام‌ و به‌ کار نبردن‌ سرمایه‌ها علیه‌ یکدیگر است‌ و روشنفکران‌ اسلامی باید با وسعت‌ نظر و جامع‌ نگری نسبت‌ به‌ اسلام‌، بر روی شخصیت‌ و تعالیم‌ وجود مقدس‌ نبی اکرم‌ (ص‌) و محبت‌ به‌ آن‌ بزرگوار و نیز تبعیت‌ از اهل‌ بیت‌ مکرم‌ آن‌ حضرت‌، به‌ عنوان‌ محور وحدت‌ و اتحاد اسلامی سرمایه‌گذاری کنند.
مقام‌ معظم‌ رهبری به‌ قرار گرفتن‌ دشمن‌ واحد در مقابل‌ دنیای اسلام‌ اشاره‌ کردند و در پایان‌ سخنانشان‌ ضمن‌ تأکید بر وظیفه‌ متفکرین‌ و علمای اسلامی در جدی گرفتن‌ اتحاد میان‌ مسلمانان‌ فرمودند: تمامی مسلمانان‌، کتاب‌، سنت‌، پیغمبر، قبله‌، کعبه‌، حج‌، عبادات‌ و اصول‌ اعتقادی واحدی را قبول‌ دارند و اختلافات‌ علمی موجود نمیتواند مانعی در راه‌ وحدت‌ جوامع‌ مختلف‌ اسلامی باشد. تأخیر در تحقق‌ این‌ مهم‌ با توجه‌ به‌ شرایط بسیار حساسی که‌ امت‌ اسلام‌ در پیش‌ روی خود دارد، خسارت‌ سنگینی را برجای میگذارد. بنا بر این‌ نویسندگان‌، متفکرین‌، گویندگان‌ و علمای جهان‌ اسلام‌ باید دستهای وحدت‌ را گرماگرم‌ در یکدیگر گره‌ بزنند و با استعانت‌ از خداوند خود را در این‌ راه‌ محکم‌ کنند.
این‌ گزارش‌ حاکیست‌ در این‌ دیدار رئیس‌ جمهور، رئیس‌ قوه‌ قضائیه‌، رئیس‌ مجلس‌ شورای اسلامی، جمعی از اعضای شورای نگهبان‌، مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت‌ نظام‌ و ائمه‌ جمعه‌ و جماعات‌، آیت‌الله‌ مهدوی کنی، علماء و روحانیون‌، جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، جامعه‌ روحانیت‌ و مجمع‌ روحانیون‌ مبارز، وزراء، نمایندگان‌ مجلس‌ شورای اسلامی، مسؤولان‌ قوه‌ قضائیه‌، نمایندگان‌ ولیفقیه‌ و مسؤولان‌ نهادهای انقلابی و ارگانهای دولتی، فرماندهان‌ عالیرتبه‌ نیروهای نظامی و انتظامی، نمایندگان‌ سیاسی کشورهای اسلامی در تهران‌، میهمانان‌ شرکت‌کننده‌ در کنفرانس‌ وحدت‌ اسلامی و مسؤولان‌ مراکز فرهنگی کشور حضور داشتند.