• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1373/12/11

دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب

به‌ مناسبت‌ عید سعید فطر، سران‌ سه‌ قوه‌، کارگزاران‌، مقامات‌ و مسئولان‌ کشوری‌ و لشکری‌ پیش‌ از ظهر امروز به‌ منظور عرض‌ تبریک‌ این‌ عید خجسته‌ و بزرگ‌ به‌ محضر رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در حسینیه‌ امام‌ خمینی‌ با حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ دیدار کردند.
در این‌ مراسم‌ که‌ جمعی‌ از سفرا و نمایندگان‌ سیاسی‌ دولتهای‌ اسلامی‌ نیز حضور داشتند، مقام‌ معظم‌ رهبری‌ طی‌ سخنانی‌ عید سعید فطر را به‌ عنوان‌ عید بزرگ‌ اسلامی‌ به‌ مسلمانان‌ جهان‌، ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ و دوستداران‌ اسلامی‌ در هر نقطه‌ای‌ از جهان‌ تبریک‌ گفتند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در بیاناتشان‌ با مروری‌ بر وضعیت‌ زندگی‌ ملتهای‌ مسلمان‌ فرمودند: حوادث‌ تلخی‌ که‌ امت‌ اسلامی‌ با آن‌ مواجه‌ است‌ برای‌ هر مسلمان‌ غیرتمندی‌، حزن‌آور و غم‌انگیز است‌.
مصائبی‌ که‌ امروز بر ملتهای‌ مسلمان‌ و مظلوم‌ فلسطین‌، چچنستان‌ در منطقه‌ قفقاز و بوسنی‌ و هرزگوین‌ در اروپا و برخی‌ کشورهای‌ اسلامی‌ در آسیا و آفریقا تحمیل‌ شده‌ است‌، حوادث‌ تلخی‌ هستند که‌ دل‌ هر انسان‌ مسلمانی‌ را به‌ درد می‌آورد و درد بزرگتر و اساسی‌ تر از آن‌ از هم‌ گسیختگی‌ و تفرق‌ دنیای‌ اسلام‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ تقویت‌ احساسات‌ فرقه‌ گرایی‌ و ناسیونالیستی‌ در میان‌ ملتهای‌ مسلمان‌ فارس‌، ترک‌، عرب‌ و سایر اقوام‌ را موجب‌ از میان‌ رفتن‌ یکپارچگی‌ و نیز از هم‌ گسیختن‌ وحدت‌ امت‌ اسلام‌ دانستند و فرمودند:
با وجود تمامی‌ مسائل‌ و مصائب‌ تلخ‌ و غم‌انگیز در جهان‌ اسلام‌، روزنه‌های‌ امید بسیاری‌ نیز مشاهده‌ می‌شود که‌ بر اساس‌ آن‌ مسلمانان‌ با نگاهی‌ جدی‌تر و احساسی‌ عمیق‌تر از گذشته‌ به‌ اسلام‌ و مسائل‌ امت‌ اسلامی‌ توجه‌ می‌کنند و با جد و جهدی‌ روزافزون‌ و در راه‌ یک‌ حرکت‌ عظیم‌ ملی‌، ایمان‌ عمیق‌ اسلامی‌ را بروز می‌دهند و این‌ درست‌ همان‌ چیزی‌ است‌ که‌ آمریکا و محافل‌ صهیونیستی‌ و سرمایه‌داری‌ عمده‌ در جهان‌ از آن‌ نگران‌ هستند و به‌ چشم‌ دشمن‌ و خطر به‌ آن‌ نگاه‌ می‌کنند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ ایمان‌ اسلامی‌ ملتها را پدیده‌ مبارکی‌ برای‌ اقتدار کشورها و دولتهای‌ مسلمان‌، ایجاد وحدت‌ امت‌ اسلامی‌ و نیز تضعیف‌ دشمنان‌ جهانی‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: جا دارد دولتها، سیاسیون‌، روشنفکران‌ و فعالین‌ هر ملت‌ مسلمان‌ از این‌ پدیده‌ استقبال‌ کنند و آن‌ را مغتنم‌ بشمارند. در برخی‌ از کشورها با پدیده‌ ایمان‌ اسلامی‌ مردم‌ برخورد خصمانه‌ می‌شود، اما به‌ اعتقاد ما دولتها نباید از آن‌ بترسند بلکه‌ باید این‌ حرکت‌ را بشناسند و محتوای‌ آن‌ را به‌ عنوان‌ عامل‌ پشتیبانی‌کننده‌ و نجات‌ بخش‌ ملتها به‌ خوبی‌ درک‌ کنند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ صهیونیستها را لجوج‌، معاند، دنیاطلب‌، قسی‌القلب‌ و نژادپرست‌ خواندند و با تأکید بر طبیعی‌ بودن‌ دشمنی‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ با اسلامی‌ و مسلمانان‌ فرمودند: اینجانب‌ بوضوح‌ در صحنه‌ دنیای‌ اسلام‌ احساس‌ و مشاهده‌ می‌کنم‌ که‌ ملتهای‌ مسلمان‌، حالت‌ ضعف‌ و تسلیم‌پذیری‌ مزمن‌ دو قرن‌ گذشته‌ را به‌ تدریج‌ کنار گذارند و این‌ خود برای‌ مسلمانان‌ یک‌ عید بزرگ‌ است‌. ملتهای‌ مسلمان‌، حالت‌ خودباختگی‌ را در مقابل‌ غرب‌ به‌ کلی‌ کنار گذاشته‌اند و این‌ مهم‌، راز حرکت‌ و پیشرفت‌ هر ملتی‌ به‌ سمت‌ عروج‌ مادی‌ و معنوی‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ منافع‌ دولتهای‌ اسلامی‌ را در تکیه‌ به‌ روحیه‌ اسلامی‌ ملتهای‌ خود دانستند و فرمودند: اکنون‌ وقت‌ آن‌ است‌ که‌ دولتها در کشورهای‌ اسلامی‌ از بیداری‌ و روحیه‌ تسلیم‌ ناپذیری‌ ملتهای‌ خود استفاده‌ کنند و با تکیه‌ به‌ ایمان‌ اسلامی‌ آنان‌، از موضعی‌ برابر و همسنگ‌ مسائل‌ خود را با دولتهای‌ بزرگ‌ حل‌ کنند و هیچ‌ اولویتی‌ را نیز برای‌ آنها قائل‌ نشوند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌ با تأکید بر مغایرت‌ حضور آمریکا در خلیج‌ فارس‌ با منافع‌ ملتهای‌ مسلمان‌ این‌ منطقه‌ فرمودند: ملتها خواهان‌ آن‌ هستند که‌ از موضعی‌ برابر و برخوردار از حقوق‌ مساوی‌ با آمریکا و هر کشور قدرتمند اروپایی‌ مواجه‌ شوند و معاملات‌ و مبادلات‌ با آنها در زمینه‌ مواریث‌ و فرهنگ‌ نیز بر همین‌ اساس‌ انجام‌ شود.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ ملت‌ ایران‌ را با نشاط، مقتدر، در صحنه‌ و در مسیر رشد و کمال‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: حضور شکوهمند و عظیم‌ مردم‌ ایران‌ در راهپیمائیهای‌ 22 بهمن‌ و روز جهانی‌ قدس‌ و نیز استقبال‌ قدرشناسانه‌ آنها از پیکرهای‌ مطهر شهدای‌ مظلوم‌ جنگ‌ تحمیلی‌، نشانه‌ قاطعی‌ از شادابی‌ و حضور نیرومند مردم‌ در صحنه‌های‌ انقلاب‌ است‌.
ملت‌ ایران‌ ملتی‌ زنده‌، حاضر در صحنه‌ و علاقه‌مند به‌ مسئولان‌ است‌ و به‌ سیاستهایی‌ که‌ در کشور اجرا می‌شود، اعتماد می‌کند و این‌ ویژگی‌ بسیار با ارزشی‌ است‌ که‌ از نگاه‌ هیچ‌ انسان‌ با انصافی‌ دور نمی‌ماند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ مسئولین‌ کشور را جزو مردم‌ و متکی‌ و همگام‌ با مردم‌ دانستند و در پایان‌ سخنانشان‌ فرمودند: آینده‌ بسیار امیدبخش‌ است‌ و اینجانب‌ در آفاق‌ آینده‌ این‌ ملت‌ بزرگ‌، درخشندگی‌ هر چه‌ بیشتر را مشاهده‌ می‌کنم‌. همگامی‌ ملت‌ و دولت‌ و دلسوزی‌ و از خود گذشتگی‌ مسئولین‌ دولتی‌ از الطاف‌، تفضلات‌ و توفیقات‌ بزرگ‌ الهی‌ است‌ و بیش‌ از همه‌ کارگزاران‌ کشور باید شکرگزار آن‌ باشند و آن‌ را مغتنم‌ بدانند.
بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ هاشمی‌ رفسنجانی‌ رئیس‌ جمهوری‌ عید سعید فطر را به‌ محضر رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ تبریک‌ گفت‌ و در سخنان‌ کوتاهی‌ اظهار امیدواری‌ کرد که‌ هر چه‌ زودتر اختلافات‌ شوم‌ فرقه‌ای‌ و قومیت‌ گرائیهای‌ خودخواهانه‌ در میان‌ مسلمانان‌ جهان‌ پایان‌ یابد و امت‌ اسلام‌ به‌ عظمت‌ و عزتی‌ که‌ شایسته‌ آن‌ است‌ دست‌ یابد.
این‌ گزارش‌ همچنین‌ حاکیست‌ در این‌ دیدار رئیس‌ جمهوری‌، رئیس‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌، رئیس‌ قوه‌ قضاییه‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ حاج‌ سید احمد خمینی‌، اعضای‌ شورای‌ نگهبان‌ و مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت‌ نظام‌، جمعی‌ از علماء و اعضای‌ جامعه‌ روحانیت‌ مبارز و مجمع‌ روحانیون‌ مبارز تهران‌، نمایندگان‌ ولی‌فقیه‌ و مسئولان‌ نهادهای‌ دولتی‌، نمایندگان‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌، مسئولان‌ قوه‌ قضاییه‌ و قوه‌ مجریه‌، جمعی‌ از فرماندهان‌ نظامی‌ و انتظامی‌ و مسئولان‌ سازمانهای‌ عقیدتی‌ سیاسی‌، اعضای‌ شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ نمایندگان‌ سیاسی‌ کشورهای‌ اسلامی‌ در تهران‌ و مسئولان‌ سازمانهای‌ صدا و سیما و خبرگزاری‌ جمهوری‌ اسلامی‌ و روزنامه‌های‌ کثیرالانتشار حضور داشتند.