• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1372/10/19

دیدار مردم قم با رهبر انقلاب در سالروز قیام ۱۹ دی

به‌ مناسبت‌ یوم‌الله‌ ۱۹ دی سالروز قیام‌ خونین‌ مردم‌ قم‌ و سرآغاز انقلاب‌ اسلامی عصر امروز جمع‌ زیادی از طلاب‌ و روحانیون‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ و اقشار مختلف‌ مردم‌ این‌ شهر، در حسینیه‌امام‌ خمینی(رض‌) با حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی دیدار کردند.
در این‌ دیدار مقام‌ معظم‌ رهبری فرا رسیدن‌ سالروز بعثت‌ با عظمت‌ حضرت‌ ختمی مرتبت‌ محمدبن‌ عبدالله‌(ص‌) را به‌ مسلمانان‌ جهان‌ و ملت‌ پرافتخار ایران‌ تبریک گفتند و از حادثه‌ نوزدهم‌ دیماه‌ سال‌ ۱۳۵۶ به‌ عنوان‌ مبدأ تحولی بزرگ‌ که‌ موجب‌ اضمحلال‌ رژیم‌ سلطنت‌، به‌ لرزه‌ در آمدن‌ آمریکا و رژیم‌های مرتجع‌ و استقرار حکومت‌ اسلامی شد، یاد کردند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای هر یک از حوادث‌ تاریخ‌ ۱۵ ساله‌ انقلاب‌ اسلامی را درسی بزرگ‌ برای ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: امروز ملت‌ مستقل‌ و آزاد ایران‌ یکپارچه‌، آگاه‌ و مسلح‌ است‌ و کوله‌باری از افتخارات‌ و تجربیات‌ ارزشمند جنگ‌ و حیات‌ جمهوری اسلامی ایران‌ را با خود به‌ همراه‌ دارد و این‌ در حالی است‌ که‌ هیچ‌ قدرت‌ و دولتی جرأت‌ وارد شدن‌ به‌ میدان‌ جنگ‌ نظامی با مشت‌ آهنین‌ ملت‌ ما را به‌ خود نمیدهد.
رهبر انقلاب‌ اسلامی توجه‌ ملت‌ ایران‌ به‌ را توطئه‌ دشمنان‌ اسلام‌ برای ایجاد تفرقه‌ و از بین‌ بردن‌ وحدت‌ و همدلی مردم‌ و نیز ترویج‌ شک و تردید در مردم‌ نسبت‌ به‌ مسئولین‌ کشور و نظام‌ اسلامی جلب‌ کردند و فرمودند: امروز هر سخنی و نوشته‌ای و حرکتی که‌ ملت‌ ایران‌ را نسبت‌ به‌ گذشته‌ ۱۵ ساله‌ با افتخار خود و نسبت‌ به‌ دوران‌ حضرت‌ امام‌(رض‌) و عملکرد مسئولین‌ و نیز حرکت‌ و جهت‌گیریهای انقلاب‌ دچار تردید کند در جهت‌ خواست‌ دشمن‌ است‌ و آحاد مردم‌ باید با هوشیاری مراقب‌ ترفند و وسوسه‌های دشمن‌ باشند.
مقام‌ معظم‌ رهبری با اشاره‌ به‌ فشار آمریکا بر دولت‌های اروپایی برای همپیمان‌ کردن‌ آنها در مقابله‌ با جمهوری اسلامی ایران‌ فرمودند: آمریکا به‌ عنوان‌ سردمدار استکبار به‌ دولت‌های اروپایی التماس‌ کرده‌ است‌ که‌ از انجام‌ معاملات‌ بازرگانی با ایران‌ و فروش‌ اقلامی که‌ ملت‌ ایران‌ برای سازندگی کشور به‌ آن‌ نیازمند است‌ خودداری کنند اما دولت‌های بزرگ‌ و با شعور اروپایی که‌ به‌ اهمیت‌ ایران‌ و نظام‌ جمهوری اسلامی ایران‌ واقف‌ هستند دست‌ رد بر سینه‌ آمریکا زده‌اند و به‌ وسوسه‌ او وقعی ننهاده‌اند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای ادعای فروکش‌ کردن‌ ایمان‌ و احساسات‌ صادقانه‌ و شور انقلابی را در ملت‌ ایران‌ یک توهم‌ و تصوری اشتباه‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: ملت‌ ایران‌ یک ملت‌ انقلابی است‌ و هرگز پیوند خود را با انقلاب‌ قطع‌ نخواهد کرد. این‌ انقلاب‌ با برخورداری از امداد الهی خواهد توانست‌ دنیا و آخرت‌ این‌ ملت‌ را آنچنان‌ آباد کند که‌ ملت‌های دیگر از آن‌ الگو بگیرند و تحقق‌ این‌ مهم‌ نیازمند تلاش‌، صبر، همکاری، همدلی، دلسوزی و دشمن‌شناسی است‌.
رهبر انقلاب‌ اسلامی بزرگنمایی مشکلات‌ داخلی ایران‌ را یک خط تبلیغاتی دشمن‌ با هدف‌ ایجاد یأس‌ و ناامیدی در مردم‌ دانستند و در پایان‌ سخنانشان‌ ضمن‌ تأکید برلزوم‌ مقابله‌ با وسوسه‌های یأس‌آمیز دشمن‌، قشرهای مختلف‌ مردم‌ را به‌ انجام‌ صحیح‌ و مخلصانه‌ وظایف‌ خود در هر موقعیت‌ شغلی فرا خواندند.
پیش‌ از بیانات‌ مقام‌ معظم‌ رهبری حجت‌الاسلام‌ ایرانی نماینده‌ مردم‌ قم‌ در مجلس‌ شورای اسلامی در سخنان‌ کوتاهی حماسه‌ قیام‌ خونین‌ مردم‌ قم‌ در نوزدهم‌ دیماه‌ سال‌ ۱۳۵۶ را گرامی داشت‌ و فرارسیدن‌ بعثت‌ نبیاکرم‌ (ص‌) را به‌ ملت‌ بزرگ‌ ایران‌ و رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی تبریک گفت‌.
بنابر همین‌ گزارش‌ در این‌ دیدار فضلا و طلاب‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، اعضای دفتر تبلیغات‌ اسلامی و سازمان‌ تبلیغات‌ اسلامی، ائمه‌ جماعات‌ مساجد، مسئولان‌ و کارکنان‌ آستانه‌ مقدسه‌ حضرت‌ معصومه‌ (س‌)، فرهنگیان‌ و دانش‌آموزان‌ و آموزشیاران‌ و دانشجویان‌، انجمنهای اسلامی اصناف‌ ـ محلات‌ و کارخانجات‌ و ادارات‌، هیئت‌ رزمندگان‌ اسلام‌، خانواده‌های معظم‌ شهدا، شوراهای روستایی، خواهران‌ طلبه‌ جامعه‌ الزهرا، جامعه‌ اسلامی ناصحین‌ و شوراهای محلی و کارخانجات‌ قم‌ حضور داشتند.