• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1390/06/27
|اجلاس بیداری اسلامی|

توصیه نخست‌وزیر سابق عراق درباره‌ی دخالت بیگانگان

دکتر ابراهیم جعفری، نخست‌وزیر سابق عراق از جمله مدعوین اجلاس بیداری اسلامی است. وی در گفتاری کوتاه به ارائه‌ی نظرات خود درباره‌ی بیداری اسلامی و نیز آسیب‌های دخالت بیگانگان در این امر کشورها پرداخت.

این همایش گسترده اولین کنفرانس بین‌المللی و یک رسالت جهانی است که نشانگر توجه دولت‌های اسلامی به تمام مناطق اسلامی می‌باشد تا بتوانند حقیقت ملت‌ها را در منطقه متجلی سازند. البته در این‌که این ملت‌ها عربی باشند یا غیر عرب تفاوتی وجود ندارد.

باید دو کار در این زمینه صورت پذیرد: یکی اهتمام و توجه دولت‌های اسلامی به این رسالت عظیم و دوم پاسخ و واکنش به این نیروها و نمادها است تا بیایند و رهبری یک دولت اسلامی را به دست گیرند و در یک مکان سازماندهی شوند. این امر برای عمیق‌تر شدن بیداری اسلامی و انقلاب‌ها می‌باشد چه در تونس یا لیبی یا مصر یا مناطق دیگر مثل یمن و بحرین. این یک رسالت بسیار بزرگ است که بر دوش کشورهای اسلامی است.
https://farsi.khamenei.ir/ndata/news/17273/C/13900626_0417273.jpg
https://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_2.gif این اشتباه را تکرار نکنید
دخالت هر کشوری از جمله آمریکا و انگلستان و فرانسه و هر کشور دیگری از کشورهای جهان در امور کشورهای عربی یک امر اشتباه و غیر قابل قبول است. دخالت‌های بیگانگان دو خطر دارد: یکی وجود بیگانه در نصب رهبران کشورها و دیگری ناتوانی و وابستگی این حکومت‌ها به بیگانگان. این درست نیست که درهای کشورهای خود را به نیروهای بیگانه باز کنند. پس از جنگ جهانی دوم، آلمان و کره و ژاپن که مورد دخالت کشورهای بیگانه قرار گرفتند، باعث شد که بیگانگان در اداره‌ی امور آن‌ها دخالت کنند و موجب ذلت آن‌ها شوند. برای همین لازم است که ملت‌های اسلامی از تجربه‌های این کشورها درس گرفته و اجازه ندهند که بیگانگان با هیچ دلیل و توجیهی در کشور آن‌ها حضور پیدا کنند.