• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1372/06/29

دیدار اعضای ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ پیش‌ از ظهر امروز در دیدار مسئولان‌ ستاد برگزاری‌ مراسم‌ بزرگداشت‌ هفته‌ دفاع‌ مقدس‌ با ایشان‌، ضرورت‌ تجلیل‌ و تکریم‌ شایسته‌ از دفاع‌ مقدس‌ ملت‌ ایران‌ از آرمانهای‌ خود را در برابر تهاجم‌ بین‌المللی‌ مورد تأکید قرار دادند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ دیدار از دوران‌ جنگ‌ تحمیلی‌ بعنوان‌ اوج‌ افتخارات‌ ملت‌ ایران‌ نام‌ بردند و فرمودند: در مقایسه‌ با جنگ‌هایی‌ که‌ در دنیا جنبه‌ ملی‌ و میهنی‌ دارد، هنوز قدرشناسی‌ لازم‌ و شایسته‌ای‌ از 8 سال‌ دفاع‌ مقدس‌ ملت‌ ما صورت‌ نگرفته‌ است‌. واقعیت‌ جنگ‌ تحمیلی‌ تنها به‌ حمله‌ یک‌ کشور علیه‌ کشوری‌ دیگر خلاصه‌ نمی‌شد بلکه‌ مساله‌ اصلی‌، تحمیل‌ یک‌ جنگ‌ بین‌المللی‌ علیه‌ ملتی‌ بود که‌ از یک‌ آرمان‌ و حقیقت‌ مقدس‌ دفاع‌ می‌کرد و دلیل‌ آن‌ هم‌ در این‌ است‌ که‌ عارف‌ترین‌، الهی‌ترین‌، معنوی‌ترین‌ و محبوب‌ترین‌ فرد در کشور ما یعنی‌ امام‌ راحل‌ و عظیم‌الشأن‌، فرمانده‌ این‌ جنگ‌ بود.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ هدف‌ از گزارش‌ جنگهای‌ ملی‌ و میهنی‌ را معرفی‌ سیرت‌، مفهوم‌، حقیقت‌ و تاریخ‌ یک‌ ملت‌ دانستند و فرمودند: گزارش‌های‌ خوب‌ جنگهای‌ ملی‌ و میهنی‌ یکی‌ از گویاترین‌ بخش‌های‌ تاریخ‌ هر ملت‌ محسوب‌ می‌شود زیرا حقایق‌ و ماهیت‌ آن‌ ملت‌ را بیان‌ می‌کند و برای‌ گزارش‌ خصوصیات‌ یک‌ ملت‌ هیچ‌ صحنه‌ای‌ بهتر از صحنه‌ جنگ‌ نیست‌ و هر هدفی‌ از گزارش‌ تاریخ‌ را می‌توان‌ در گزارش‌ میدان‌ جنگ‌ بدست‌ آورد.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ بروز و رشد استعدادهای‌ مردم‌ در میدان‌ جنگ‌ اشاره‌ کردند و ضمن‌ تأکید بر ضرورت‌ انعکاس‌ حقایق‌ معنوی‌ در گزارش‌ جنگ‌ فرمودند: روح‌ شجاعت‌، فداکاری‌، تضرع‌ به‌ درگاه‌ پروردگار و روح‌ مناعت‌ در مقابل‌ دیگران‌ از خصوصیات‌ بارز ملت‌ ماست‌ که‌ باید در گزارش‌ جنگی‌ مطرح‌ شود و هنرمندانی‌ که‌ بتوانند حقایق‌ و ریزه‌کاریهای‌ میدان‌ جنگ‌ را با قلم‌ هنرمندانه‌ خود گزارش‌ کنند کار فوق‌العاده‌ای‌ را انجام‌ داده‌اند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در پایان‌ رهنمودهایشان‌ ستاد برگزاری‌ مراسم‌ بزرگداشت‌ هفته‌ دفاع‌ مقدس‌ را از پرداختن‌ به‌ امور تکراری‌ و ظاهری‌ برحذر داشتند و انتشار کتاب‌ و تولید فیلم‌های‌ مناسب‌ در زمینه‌ جنگ‌ و ارائه‌ آمار صحیح‌ و روشن‌ از عملیات‌ جنگی‌ در هفته‌ دفاع‌ مقدس‌ را حائز اهمیت‌ توصیف‌ کردند.
بنابر همین‌ گزارش‌ پیش‌ از بیانات‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ آقای‌ مهندس‌ چمران‌ رئیس‌ بنیاد حفظ آثار و ارزشهای‌ دفاع‌ مقدس‌ گزارش‌ مختصری‌ از نحوه‌ فعالیتهای‌ ستاد برگزاری‌ مراسم‌ بزرگداشت‌ هفته‌ دفاع‌ مقدس‌ را به‌ استحضار مقام‌ معظم‌ رهبری‌ رساند.