• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1390/06/12
|گزارش هفتگی از بیداری اسلامی|

قدردانی انقلابیون بحرینی از سخنان رهبر انقلاب

تشکر انقلابیون بحرینی از سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران در خطبه‌های نماز عید فطر، اذعان صهیونیست‌ها به تغییر پارادایم  منطقه و وعده‌ی علی عبدلله صالح درباره‌ی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از جمله مهم‌ترین اخبار بیداری اسلامی هستند.

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif اسرائیل در مقابل واقعیتی جدید
روزنامه‌ی اینترنشنال هرالد تریبیون در مقاله‌ای به نقل از مسئولان رژیم صهیونیستی نوشت «ما با مجموعه‌ای از چالش‌های استراتژیک و دیپلماتیک دردناکی روبرو شده‌ایم که حاصل قیام‌های مردمی در منطقه‌ی خاورمیانه است.» هرالد تریبیون با اشاره به تظاهرات اخیر مصری‌ها مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره و شلیک موشک به سرزمین‌های اشغالی، به نقل از یک مقام ناشناس اسرائیلی آورده است «ما شاهد تغییر پارادیم هستیم. مصر در منطقه برای ما ثبات بوجود می‌آورد، اما الان دیگر چنین امکانی وجود ندارد. ما نگران ترکیه هم هستیم.»

سقوط حسنی مبارک در مصر در پی بیداری اسلامی در این کشور موجب شده تا محاسبات سال‌های گذشته جبهه‌ی استکبار و رژیم صهیونیستی در قبال مصر تغییر کند. این مقام رژیم صهیونیستی با اشاره به همین واقعیت گفت «مصر بزرگ‌ترین دغدغه‌ی ما است. ما شاید بتوانیم رابطه‌ی خوبی با ارتش مصر داشته باشیم اما چه کسی مصر را اداره می‌کند؟ ارتش یا مردم در میدان تحریر؟» پیش از این، نظرسنجی‌ها حاکی از جو غالب ضداسرائیلی در مصر پس از مبارک بودند و بسیاری از ناظران، روابط مبارک با اسرائیل را یکی از دلایل نفرت مردمی از وی دانسته‌اند. این مقام رژیم صهیونیستی اذعان کرد که اکنون این «مردم مصر هستند که بر سیاست‌های مصر اثر می‌گذراند.» هرالد تریبیون در پایان این مقاله به نقل از یکی از مقامات رژیم صهیونیستی نوشت «ما در حال از دست دادن حمایت و مشروعیت هستیم.»

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif تظاهرات گسترده‌ی بحرینی‌ها در تشییع جنازه‌ی نوجوان ۱۴ ساله
هزاران نفر از مردم بحرین در نزدیکی پایتخت این کشور در تشییع جنازه‌ی نوجوانی ۱۴ ساله که در تظاهرات پس از نماز عید فطر بوسیله‌ی نیروهای امنیتی کشته شد، دست به اعتراض علیه دولت بحرین زدند. پرچم بحرین و تصاویر خندان این نوجوان در کنار تصویر صورت پرخون وی در دستان معترضانی بود که  خشم خود را از مرگ علی جواد احمد ابراز می‌داشتند. آن‌ها شعارهایی علیه خلیفه‌ی بحرین سردادند.

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif از فرار خانواده‌ی قذافی تا پیام قذافی برای رد ضرب‌العجل
روز دوشنبه دولت الجزایر اعلام کرد که اجازه‌ی ورود دو خودرو حامل همسر دوم سرهنگ قذافی و سه فرزند وی به خاک الجزایر را داده است. فرار فرزندان و همسر قذافی از لیبی نشان از تسلیم شدن طایفه‌ی قذافی و شکست وی دارد. صفیه، همسر قذافی، عایشه، دختر وی و محمد و هانیبال، دو فرزند پسر سرهنگ قذافی اکنون در الجزایر به سر می‌برند.

همزمان با این تحولات، رهبران انتقالی لیبی به حامیان قذافی تا روز شنبه مهلت داده‌اند تا تسلیم شوند و یا با عواقب نظامی عدم تسلیم شدن روبرو شوند. مصطفی عبدالجلیل در بیانیه‌ای خطاب به حامیان سرهنگ قذافی که عمدتاً در شهر سرت، زادگاه قذافی و مناطق بنی‌والد و صبحا حاضر هستند خواست تا اسلحه‌های خود را زمین گذاشته و تسلیم شوند. انقلابیون گمان می‌برند قذافی در شهر سرت مخفی شده است و از این رو به این شهر حمله کردند اما با مقاومت شدید طایفه‌ی قذافی روبرو شدند.

سخنگوی دیکتاتور لیبی این ضرب‌العجل را رد کرده است. قذافی در پیامی در روز پنج‌شنبه گفت جنگ ادامه خواهد داشت و از حامیان خود خواست «حتی اگر پیامی از وی هم نشنیدند به مبارزه ادامه دهند.» وی اعلام کرد شهر سرت «پایتخت جدید لیبی است.»

انقلابیون لیبی در واکنش به اقدام دولت الجزایر اعلام کرده‌اند این اقدام تجاوز به خواسته‌های مردم لیبی و انقلاب این کشور است. سخنگوی انقلابیون از دولت الجزایر خواست تا خانواده‌ی قذافی را به مردم و دولت جدید لیبی تحویل دهد. دولت الجزایر اعلام آمادگی کرده است تا خانواده‌ی قذافی را در صورت موافقت آن‌ها به کشور ثالثی منتقل نماید.

با خروج خانواده‌ی قذافی از لیبی و نیز انقلاب در این کشور نکات تازه‌ای از نحوه‌ی زندگی قذافی و خانواده‌ی وی افشا شده است. در آخرین مورد، شکنجه‌ی مستخدم هانیبال افشا شده است که وی به مراقبت از نوه‌ی قذافی مشغول بوده است اما هانیبال و همسرش وی را با ریختن آب جوش بر روی سر این مستخدم شکنجه می‌کردند.

تصرف پایتخت لیبی بوسیله‌ی انقلابیون و سقوط قذافی، تنها به افشای زوایای پنهان زندگی قبیله‌ی قذافی منجر نشد. پیروزی انقلابیون با ورود آن‌ها به زندان‌ها و پادگان‌ها و حتی کشف گوری دسته‌جمعی همراه شده است که عملکرد نظام ساقط‌‌شده‌ی لیبی را نشان می‌دهد.

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif انقلابیون بحرینی: سخنان ولی امر مسلمین مرهمی بر زخم‌های ما بود
یاران جنبش 14 فوریه‌ی بحرین با استقبال از سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های روز عید فطر اعلام کرد که سخنان رهبر ایران مرهمی بر زخم‌های ملت مظلومی است که هر روز در معرض سرکوب‌های رژیم آل خلیفه قرار می‌گیرد.
در این بیانیه آمده: «یاران انقلاب 14 فوریه‌ی بحرین بار دیگر از مواضع رهبر انقلاب اسلامی ایران و ولی امر مسلمین به دلیل مواضع تاریخی خود در قبال مظلومیت ملت بحرین و دفاع ایشان از حقوق ملت بحرین و خواسته‌های عادلانه و بر حقش تشکر و قدردانی می‌کند. بدرستی که مواضع رهبر انقلاب اسلامی ایران نشانگر احساسات پاک و دیدگاه‌های بنیادی ایشان در قبال مظلومیت مردمی است که از ساده‌ترین حقوق سیاسی و اجتماعی خود محروم هستند.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز روز عید فطر فرمودندک: «ما از وضع بحرین بسیار نگرانیم. به مردم بحرین جفا میشود، ظلم میشود؛ وعده‌هائی داده میشود، اما به آن وعده‌ها عمل نمیشود. ملت بحرین، ملت مظلومی است. البته هر حرکتی، هر اقدامی وقتی برای خداست، وقتی عزم و اراده پشت آن هست، این حرکت به طور قطع به پیروزی خواهد رسید؛ این در همه جا صادق است، در آنجا هم صادق است.» [متن کامل این بیانات + تصاویر هوایی از برگزاری نماز عید فطر]


https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif وعده‌ی علی عبدالله صالح: انتخابات برگزار می‌کنم
علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور یمن که با وجود اعتراضات گسترده نسبت به حکومت ۳۳ساله‌اش حاضر به ترک قدرت نیست، روز دوشنبه وعده داد تا برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید یمن انتخابات برگزار کند. صالح که برای مداوای زخم‌های ناشی از حمله به کاخ ریاست‌جمهوری یمن در عربستان سعودی به سر می‌برد، گفت که انتخابات باید هرچه زودتر برگزار شود. یک منبع نزدیک به تحولات یمن به رویترز گفت آقای صالح با مخالفین به این توافق رسیده که ضمن انتقال قدرت به معاونش، انتخابات ریاست‌جمهوری یمن ظرف سه ماه آینده برگزار شود.

پیش از این مردم یمن در واکنش به مذاکرات مخالفین با صالح و برخی تدابیر برای خروج وی از قدرت و آشتی ملی گفته بودند این اقدامات تنها برای نجات صالح از خشم مردم صورت گرفته است. یمن با ۲۳ میلیون جمعیت از زمستان گذشته تا به امروز شاهد بیداری اسلامی بوده و مردم با تظاهرات‌های گسترده خواهان ترک قدرت از سوی صالح شده‌اند. پیچدگی‌های سیاسی یمن و قبایل این کشور بارها اعتراضات مردمی را تا مرز جنگ داخلی پیش برده است.

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif شورای انتقالی لیبی حضور نیروهای خارجی در این کشور را رد کرد
شورای ملی انتقالی لیبی زمزمه‌های حضور نیروهای بین‌المللی در لیبی و یا اعزام نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد را قویاً رد کرد. این شورا تأکید کرد نیازی به کمک خارجی ندارد و می‌تواند ثبات و امنیت لیبی را به تنهایی حفظ و تأمین نماید.
در اقدامی جداگانه که تأکیدی بر حاکمیت ملی لیبی است، این شورا اعلام کرد که در نظر دارد معمر قذافی را در صورت دستگیری، در لیبی محاکمه کند؛ چرا که محاکمه‌ی سرهنگ قذافی در دادگاهی لیبایی خواسته مردم لیبی برای برقراری عدالت و اولین گام برای استقلال این کشور است.