• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1371/06/10

اطلاعیه دفتر رهبری در پی تسلیت اقشار مختلف مردم

در پی ارسال تعداد بی شماری پیام و تلگرام تسلیت از سوی اقشار مختلف مردم کشورمان به مناسبت ضایعه ی ارتحال عالم جلیل القدر و فقیه عظیم الشأن حضرت آیةالله العظمی آقای حاج سید ابوالقاسم خویی به محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، دفتر مقام معظم رهبری با صدور اطلاعیه ای از عموم کسانی که با ارسال پیام و تلگرام این ضایعه‌ی اسفبار را به رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلیت گفته بودند، تشکر کرد. متن اطلاعیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
حادثه ی ارتحال حضرت آیت‌الله العظمی خویی که عمری طولانی و پربرکت را در راه اعتلای اسلام سپری کرد، مصیبتی بزرگ برای جهان اسلام محسوب میشود. آن عالم بزرگ که یکی از اساتید مسلم علوم اسلامی و از مراجع جلیل القدر دوران معاصر بود، حتی در سالهای آخرین عمر خود بدلیل هدایت قیام اسلامیِ مردم عراق از آزار و شکنجه ی رژیم خونخوار عراق در امان نماند.
این ضایعه ی تألم آور موجب شد تا اقشار مختلف امت مؤمن و همیشه در صحنه کشورمان بویژه علمای اعلام و روحانیون از سراسر کشور، حوزه های علمیه، ائمه جمعه و جماعات، شخصیتهای سیاسی کشور، مسئولان مؤسسات علمی حوزه علمیه قم، شخصیتهای عراقی مقیم ایران، رهبران اقلیت های دینی، مسئولان نهادهای انقلابی و مؤسسات دولتی و دانشگاهی، اصناف و بازاریان با ارسال پیامها و تلگرامهایی این مصیبت را به محضرحضرت آیةالله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلیت گفته و اظهار همدردی نمایند.
دفتر مقام معظم رهبری ضمن اظهار مراتب تشکر رهبر معظم انقلاب اسلامی ازاین پیام ها و تلگرام ها، از خداوند متعال برای آن فقیه جلیل القدر و مرجع بزرگوار علو درجات مسئلت دارد.
دفتر مقام معظم رهبری