• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1384/03/28

پیام به مناسبت حماسه‌ی پرشور 27 خرداد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی حضور پرشور مردم در انتخابات نهمین دوره ریاست‌جمهوری پیامی به این شرح صادر کردند:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر ملت بزرگ ایران

درود بر شما امت زمان شناس و شجاع

حماسه‌ی پرشوری که به هنرنمائی شما در 27 خرداد آفریده شد، یکبار دیگر چهره‌ی استوار و پرافتخار ملتی را نشان داد که با عزمی راسخ به افق بلند هدفهای خود چشم دوخته و با دستی توانا به ساختن کشور خود همت گماشته است. حضور پر طراوت و شورانگیز شما در پای صندوقهای رأی بار دیگر به اثبات رسانید که مردم‌سالاری اسلامی در نهاد این ملت ریشه دوانیده و این شجره‌ی طیبه‌‌ی الهی، همه‌ی بادهای مخالف را با ثبات و استقرار خود تحقیر کرده است. شما با مشارکت انبوه و حداکثری، ملتی سَر زِنده و هشیار و زمان‌شناس را در برابر جهانیان به نمایش گذاشتید و به بزرگترین نیاز کشور خود پاسخی شجاعانه دادید. شما با حضور متین و همگانی و با شکوه خود، یکبار دیگر توطئه‌ی دشمنان خود را باطل کردید و گوهرِ نفوذناپذیر و پرصلابت ایرانی مسلمان را در برابر کج‌اندیشانِ بددل و بدخواه به جلوه درآوردید.

دشمن نابخرد شما با این گمان غلط که ملت ایران را مرعوب و اِغفال کند،‌ در اعلامیه‌ای سراپا دروغ و دغل،‌ به ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی دشنام داد.‌ رئیس جمهور رو سیاه امریکا که خود با پول کمپانی‌های غارتگر صهیونیستی و برای تأمین منافع نامشروع آنان بر سر کار آمده،‌ در پیش‌داوری احمقانه‌ی خود در روز 26 خرداد، انتخابات شما را نادرست و مخدوش دانست. این جنایتکار ابوغریب و گوانتانامو، به نظام جمهوری اسلامی تهمت زد و با سرپوش گذاشتن بر جنایات چکمه‌پوشان امریکائی در عراق و افغانستان، حمایت دولت امریکا از رژیم‌های کودتایی و ضدمردمی در زمان گذشته و حال را نادیده گرفت و به تصور اینکه ملت ایران رژیم کودتائی و سلطنتی محمدرضا را که بیست‌ و پنج‌ سال با پشتیبانی امریکا،‌ به ایران و ایرانی ستم کرد،‌ به فراموشی سپرده است،‌ ادعا کرد که دولت او طرفدار دموکراسی و دوستدار ملت ایران است.

شما ملت عزیز، شما جوانان پرشور و متعهد،‌ شما مرد و زن با ایمان، با حضور حماسی و آگاهانه‌ی خود،‌ دشنام بوش را به خودش برگرداندید و عزم راسخ خود را بر استقلال کشور و دفاع از اسلام و مردم‌سالاری اسلامی اعلام کردید.

رأی شما که در محیطی آزاد و با حضور سلایق گوناگون و به نامزدهائی با چهره‌ها و گرایشهای متنوع، در صندوق رأی ریخته شد، پیش از هرچیز، رأی به جمهوری اسلامی،‌ رأی به استقلال ملی،‌ رأی به قانون اساسی،‌ رأی به پیشرفت و عدالت و آرمانهای اسلامی است که در آن،‌ دین و دنیای مردم،‌ و رفاه و معنویت عمومی،‌ و عزت و افتخار ملی تأمین خواهدشد.

هرکدام از نامزدهای محترم که سرانجام از بیشترین رأی مردم برخوردار باشد، متعهد به این آرمانها است و عدالت اجتماعی و رفع فساد و تبعیض و مقابله با توطئه‌های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی نخستین وظیفه‌ی اوست.

اینجانب با تضرع و خشوع، سر بر سجده‌ی شکر می‌گذارم و خدای حکیمِ علیم را به هدایت و توفیقی که به ملت با ایمان ما عنایت کرد سپاس می‌گویم،‌ و از یکایک آحاد شما مردم عزیز که حق خود را اِعمال و تکلیف خود را ادا کردید صمیمانه تشکر می‌کنم و توصیه‌هایی را به عرض ملت عزیز می‌رسانم:

1 ) بزرگترین برنده‌ی این انتخابات، ملت ایران است که به رغم سمپاشی‌های دشمن خارجی و ایادی داخلی‌اش، شکوه و عظمت آفرید و بدبینان را غافلگیر کرد. طرفداران نامزدهایی که توفیق خدمت در مسئولیت رئیس جمهوری نیافته‌اند، نباید احساس خسارت کنند. هرکس بر طبق عقیده‌ی خود تلاش کرده است، سرافراز است و آنگاه که این تلاش با نیت خیر و قصد الهی باشد برخوردار از پاداش و قبول خداوند است ان شاءالله.

2) ایران اسلامی، اکنون بار دیگر الگوی مردم‌سالاری صادقانه‌ی خود را که مبتنی‌بر رأی و حضور مردم و نه مانند شیوه‌ی آمریکائی با لشکرکشی و تحمیل،‌ است، در برابر ملتهای جهان و خاورمیانه به نمایش گذارده است. این حادثه‌ی شیرین به کام دشمنان تلخ است. انتظار می‌رود همه‌ با هوشیاری و آگاهی خود نگذارند فتنه‌گری‌های احتمالی دشمن،‌ شیرینی انتخابات را از کام ملت ایران بزداید.

3) رئیس جمهور منتخب هرکه باشد،‌ رئیس جمهور همه‌ی ملت ایران است و همه به همکاری با او در پیشرفت کشور موظف‌اند. اینجانب نیز مانند همیشه از هر اقدام و حرکت ایشان در اداره‌ی قانونی کشور و حرکت در جهت اهداف نظام اسلامی حمایت خواهم کرد ان‌ شاءالله

4) به رئیس جمهوری منتخب هرکه باشد توصیه میکنم که از اولین ساعات اعلام نتیجه‌ی انتخابات، خود را برای تلاش هرچه بیشتر و اهتمام افزون‌تر به خدمتگزاری خستگی‌ناپذیر برای این ملت وفادار و مخصوصاً‌ جوانان و بالاخص طبقات محروم که پرشمارترین حامیان نظام اسلامی‌اند، آماده سازد و خدمت خود به ملت و کشور عزیز را در عمل نشان دهد.

5)‌ اکنون که در نخستین ماههای سال همبستگی ملی و مشارکت عمومی،‌ ملت ایران فصلی درخشان را رقم زدند، از همه و بویژه از عناصر سیاسی و دارندگان جایگاههای هدایت افکار عمومی و رسانه‌ها و دیگران می‌خواهم که همچنان روحیه‌ی همبستگی و مشارکت را تقویت کنند و از هر کار و گفتارِ تفرقه‌انگیز و دلسردکننده بپرهیزند.

6) لازم میدانم از مراجع عظام و علمای اعلام و فرزانگان دانشگاهی و شخصیتهای فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و فعالان عرصه‌ی انتخابات و بخصوص از صدا و سیما که برنامه‌های شوق‌آفرین و هنرمندانه‌اش،‌ نقشی ماندگار آفرید،‌ و نیز از شورای نگهبان و وزارت کشور که با صدق و امانت و کوشش فراوان خود، میدان را برای این مسابقه‌ی بزرگ آماده ساختند و از دیگر کسانی که به گونه‌ای در این تلاش عمومی نقش‌آفریدند و نیز از خودِ نامزدهای محترم ریاست جمهوری که در این میدان پرمسئولیت قدم نهادند صمیمانه تشکر کنم.

بار دیگر متضرعانه خداوند متعال را سپاس گفته و هدایت و رحمتش را برای این ملت عزیز و این بنده‌ی ناتوان مسئلت میکنم و با سلام به حضرت ولی‌الله‌الاعظم روحی‌فداه به دعا و توجه و حمایت آن صاحب اصلی کشور و ملت دل می‌بندم. و اینک که انتخابات به مرحله‌ی دوم کشیده شده است، همگان را به حضوری قاطع و پرصلابت دعوت میکنم.

والسلام علیکم و رحمه الله

سیدعلی خامنه‌ای

28/ خرداد/1384