• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1364/06/13

تنفیذ حکم ریاست جمهوری

عنوان: تنفیذ حکم ریاست جمهوری
تاریخ: ۱۳۶۴/۰۶/۱۳
محل: تهران، جماران
موضوع: تنفیذ حکم ریاست جمهوری
مناسبت:  
 
 

بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

بحمداللّه‌ تعالی با تأییدات خداوند متعال ـ جل و علا ـ و دعای خیر حضرت ولی‌اللّه‌ الاعظم ـ روحی لمقدمه الفداء ـ چهار سال ریاست جمهوری اسلام با خیر و سلامت و قدرت و عظمت سپری شد و ملت بزرگ و شجاع ایران با همۀ توطئه‌‌ها و تبلیغات دشمنان اسلام‌که‌برای‌اطفای‌نور خدا و اسلام‌بزرگ واز صحنه‌خارج‌نمودن‌ملت شریف‌ومجاهد، دست‌دردست‌یکدیگر نهاده بودند، به مبارزه برخاست و نیز توطئه‌هایی را که برای جلوگیری از سیل خروشان و ارادۀ آهنین مؤمنین مظلوم در طول تاریخ که می‌رود کاخهای ستم سیاه و سرخ را فرو ریزد و فریاد حق‌طلبانۀ این ملت مظلوم، محرومان و غارت‌زدگان پهناور زمین را به خروش درآورد، با قدرت خنثی نمود.

ملت متعهد، با عزمی والا و قدمی ثابت، از پیر نودساله تا نوجوان تازه بالغ، برای چهارمین بار برای تعیین سرنوشت خویش به سوی صندوق‌های رأی هجوم آورد و یاوه‌گویان و خیال‌بافان را بر خود لرزاند و فردی شریف از سلالۀ پیامبران را برای خدمت به اسلام و ایران و مسلمانان و ملت برگزید و این مسئولیت سنگین را بر عهدۀ کسی گذاشت که چهار سال در این مقام، صادقانه و با تعهد و روشن‌بینی به ملت و اسلام و ایران خدمت نمود؛ و این، پس از خدماتی بود که قبل و بعد از انقلاب انجام داده بود. «جَزاهُ اللّه‌ُ خَیراً».

رئیس‌جمهور محترم باید توجه داشته باشند که در پیشگاه مقدس حق ـ جل و علا ـ
واقع است و آنچه بر او از خطرات قلبی
[۱]و تمایلات سرّی تا اعمال مُعلن[۲]و مخفی می‌گذرد، در حضور حق است و چیزی را نتوان از او ـ جل و علا ـ پنهان کرد، هرچند از خلق خدا پنهان باشد. و باید توجه نمایند که در مقامی هستند که یک جملۀ او گاهی مؤمنی را ساقط کرده و متعهدی را از بین می‌برد، و یا غیرصالحی را به مقامی که شایستۀ آن نیست می‌رساند؛ گاهی یک سخنرانی او، جمهوری اسلامی و کشور را نور می‌بخشد و گاهی بعکس.

مقام خطیر است و خطر بزرگ، به خدا باید پناه برد و از او استمداد کرد. همۀ دست‌اندرکاران ـ بویژه رئیس جمهور ـ باید از چاپلوسان دغلباز و زبان‌بازان حیله‌‌گر بر حذر باشند و مشاوران خود را از اشخاص سابقه‌دار که تعهدشان قبل از انقلاب مشهود بوده است، انتخاب کنند. بسا که منحرفان و منافقان، خود را با ظاهری آراسته به تقوا جا بزنند و با دست ما به اسلام و کشور اسلامی صدمه زنند.

شما ای رئیس جمهور محترم و دیگر متصدیان امور کشور! می‌دانید که قدرتمندان شرق و غرب خصوصاً امریکای بازیگر، مارهای زخم برداشته از جمهوری اسلامی هستند که از اول انقلاب به هر حیلۀ ممکن دست زدند؛ از حملۀ نظامی[۳]گرفته تا طرح کودتا،[۴]و از ترور شخصیتها تا به آتش کشیدن مزرعه‌‌ها و مغازه‌ها، و از انفجارات کور در کوچه‌ها و خیابانها تا دزدی و تجاوز.

و از همه بدتر و بالاتر تبلیغات دامنه‌‌دار از اول انقلاب تا امروز است، که برای تضعیف روحیۀ ملت مقاوم و رزمندگان عزیز به هر نوع دروغ و تهمتی متشبث شدند، ولی بحمداللّه‌ نه تنها هیچ یک از تیرهای آنان به هدف نرسید، که نتیجۀ معکوس داد. اکنون از چنین مارهای زخم‌خورده‌ای نباید غافل بود. چه بسا، با نفوذ عُمال سرسپردۀ داخلی در
 ارگانهای دولتی و مقامات مؤثر، بتدریج قدم به قدم کار خود را انجام دهند و انسان مستقیم را منحرف کنند و متعهدان را وابسته نمایند. غفلت از این امر، فاجعه‌انگیز است و همۀ مقامات، خصوصاً مقامات بالا چون رؤسای قوای سه‌گانه، بیشتر موردنظر و هدف هستند، زیرا انحراف آنان ـ خدای نخواسته ـ ممکن است انحراف رژیم را در پی داشته باشد.

همۀ ما و شما باید بدانیم که شیطان خارج و داخل و نفس اماره بتدریج انسان را از خلافهای کوچک به بزرگ و بزرگتر می‌‌کشاند که یکوقت از کفر سر در می‌آورد. پس خلاف کوچک را بزرگ شمارید و شماریم، و فساد را از سرچشمه جلو گیریم. از خداوند متعال مدد می‌خواهیم که همۀ ما را حفظ نماید، خصوصاً از شیطان نفس که مادر «بُت»هاست.[۵]

اینک به پیروی از آرای محترم ملت عظیم‌الشأن و آشنایی به مقام تعهد و خدمت‌گزاری دانشمند محترم، جناب حجت‌الاسلام آقای سیدعلی خامنه‌ای ـ ایّده‌اللّه‌ تعالی ـ آرای ملت را برای پس از پایان دورۀ کنونی، تنفیذ و ایشان را به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌نمایم و از خداوند تعالی توفیق ایشان را در خدمت به اسلام و ملت و کشور اسلامی خواستارم. البته رأی ملت و تنفیذ اینجانب، تا وقتی است که ایشان به تعهد خود و راه مستقیمی که در پیش داشته‌اند، باقی باشند و به اسلام و احکام نورانی آن پایبند و طرفدار مظلومان و مستضعفان و محرومان و مخالف ظالمان و ستمگران و مستکبران باشند و با هیچ ظالم مستکبری راه سازش باز نکنند ـ که نمی‌کنند.

خداوند، همۀ ما را به طریق مستقیم انسانیت هدایت فرماید! ما و همۀ مقامات جمهوری اسلامی مرهون ملت فداکار، خصوصاً قشر ضعیف و مظلوم هستیم که با جانبازی و فداکاری آنان دست‌جباران کوتاه و به جای طاغوتیان، حکومت مستضعفان پایه‌گذاری شد.

این حقیقت همیشه باید در پیش چشم همه باشد، که همه خدمتگزار این قشر باشیم و هرچه در راه این ملت عزیز در طبق اخلاص بگذاریم، از عهدۀ شکر آنان برنخواهیم آمد. والسلام علی عباداللّه‌ الصالحین.

۱۸ ذی‌حجه ۱۴۰۵ ـ عید مبارک غدیرخم

روح‌‌اللّه‌ الموسوی الخمینی

 
۱ـ آنچه بر دل گذرد از احکام طریقت.
۲ـ علنی، آشکار شده.
۳ـ حملۀ نظامی امریکا به طبس در اردیبهشت سال ۱۳۵۹.
۴ـ کودتای نافرجام نوژه تیرماه سال ۱۳۵۹.
۵ـ اشارتی است به شعر مولانا که فرموده است:مادر بتها بت نفس شماست زانکه آن «بت» مار و آن یک اژدهاست