• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1387/02/12

برگزاری مراسم نظامی مشترک یگان‌های نیروهای مسلح فارس در حضور فرمانده معظم کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای -فرمانده کل قوا- عصر امروز در مراسم نظامی مشترک یگان‌های نیروهای مسلحِ استان فارس در شیراز، نیروهای مسلح را دژ امنیت و آرامش ملت خواندند و تأکید کردند: این دژ مستحکم باید با نوآوری و ابتکار، هر روز قوی‌تر و اطمینان‌بخش‌تر شود.
 
در ابتدای ورود رهبر انقلاب به محل برگزاری مراسم در مرکز نظامی ارتش جمهوری اسلامی در استان فارس، سرود جمهوری اسلامی نواخته شد و ایشان در مقابل یادمان شهدا، ضمن قرائت فاتحه، به مقام شامخ شهیدان دلاور نیروهای مسلح ادای احترام کردند.
فرمانده کل قوا سپس از یگان‌های ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی مستقر در میدان، سان دیدند و جانبازان حاضر در میدان را مورد تفقّد قرار دادند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم مشترک نظامی، دفاع مقتدرانه‌ی ملت و نیروهای مسلح در ۸ سال دفاع مقدس را از جمله عوامل اثبات اقتدار ایران در عرصه‌های جهانی برشمردند و افزودند: نظام اسلامی حتی هنگامی که مورد تجاوز نظامی صدام و حامیانش قرار گرفته بود، هیچ‌گاه فکر تجاوز و اشغال کشورهای دیگر را به ذهن خود راه نداد، بنابراین تقویت روزافزون نیروهای مسلح برای جنگ‌طلبی و حمله به دیگران نیست، بلکه سیاست‌های متجاوزانه‌ی سلطه‌طلبان جهانی به همه‌ی ملت‌ها هشدار می‌دهد که ساخت درونی خود را تقویت کنند و از آمادگی‌های لازم برخوردار باشند.
فرمانده کل قوا تهدیدات و سخنان خشن مقامات و بلندگویان استکبار را جنگ روانی خواندند و افزودند: همه می‌دانند که دشمنان ملت ایران جرأت و گستاخی حمله به این ملت بزرگ و کهن را ندارند، چرا که وارد میدانی خواهند شد که خروج از آن ممکن نیست، اما با وجود این نیروهای مسلح باید روز‌به‌روز آماده‌تر و قوی‌تر شوند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اشغال عراق و افغانستان به دست متجاوزان آمریکایی افزودند: اشغال‌گران با پیام امنیت و آزادی وارد عراق شدند، اما مردم عراق در ۵ سال اخیر، ناامن‌ترین دوران زندگی خود را تحمل کرده‌اند، چرا که طبیعت ابرقدرت‌ها بر بی‌تقوایی، اشغالگری و ناامنی تکیه دارد و مواضع مستحکم نظام اسلامی و ملت ایران در مقابل آمریکا نیز ناشی از شناخت همین طبیعت سلطه‌گران است.
ایشان دوران ریاست‌جمهوری بوش را ناامن‌ترین دوران تاریخ معاصر دانستند و افزودند: بوش چند ماه دیگر می‌رود و مشکلات ناشی از اقدامات خود را به نفر بعدی منتقل می‌کند، اما مُهر باطل و سیاه در تاریخ به نام او ثبت شده و پرونده‌ی تاریک او به علت ایجاد ناامنی در جهان، گسترش تروریسم و اشغال و جنایت، همیشه گشوده خواهد ماند.
رهبر انقلاب اسلامی اسلام‌خواهی، استقلال‌طلبی، نفی سلطه‌پذیری و اعتماد به جوانان مؤمن در سراسر کشور را نتایج شعارها و افکار پرعظمت، امام حکیم و بزرگوار برشمردند و افزودند: ملت بزرگ ایران و میلیون‌ها جوان دلاور، مصمم و مؤمنِ شهری، روستایی، عشایری و دیگر قشرها، پشتوانه‌ی عظیم نیروهای مسلح به شمار می‌روند و نیروهای مسلح دلگرم به این نیروی بی‌پایان، باید روزبه‌روز هوشیارتر و آماده‌تر شوند.
ایشان همچنین با تجلیل از شجاعت و دلاوری یگان‌های ارتشی، سپاهی، بسیج شهری، بسیج عشایر و نیروی انتظامی استان فارس در ۸ سال جنگ تحمیلی افزودند: اعلام آمادگی جوانان دلاور فارس برای تداوم این راه پرافتخار، خاطره‌انگیز و امیدبخش است.
 
در این مراسم، امیر سرتیپ دادرس -فرمانده نیروی زمینی ارتش- گفت: نیروهای مسلح با استفاده از مبانی علمی و تحقیقاتی، به تقویت همه‌جانبه‌ی خود پرداخته و با اجرای رزم نوین، از آمادگی‌های لازم برخوردارند.
سرتیپ دوم حسین شکوهی -فرمانده ارشد ارتش در استان فارس- نیز گزارشی از هماهنگی و توان نظامی نیروهای مسلح مستقر در استان بیان کرد.
در پایان این مراسم، یگان‌های مستقر در میدان از مقابل جایگاه رژه رفتند.