• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1386/05/20

دیدار کارگزاران نظام و اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار مسئولان نظام و قشرهای مختلف مردم، عید سعید و فرخنده‌ی بعثت رسول خاتم را به ملت شریف ایران، امت بزرگ اسلامی و جامعه‌ی بشری، تبریک گفتند و با اشاره به عشق و دلباختگی آحاد مسلمانان به رسول اکرم، حضرت محمد‌ مصطفی صلّی‌الله‌علیه‌وآله، امت اسلامی را به اتحاد حول محور نبیّ أکرم و مقابله با توطئه‌های تفرقه‌افکنانه‌ی دشمنان اسلام دعوت کردند.
ایشان در این دیدار که سفیران کشورهای اسلامی نیز حضور داشتند، علم و حکمت، تزکیه و اخلاق و عدالت و انصاف را سه پیام مهم بعثت پیامبرِ ختمی‌مرتبت برشمردند و با اشاره به رنج‌ها و مشکلات جوامع بشری خاطرنشان کردند: بشر، امروز در اوج نیاز و نهایت احتیاج به تعالیم انبیاء الهی قرار دارد که همه‌ی این تعالیم به طور کامل در اسلام و قرآن جمع شده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به عقب‌ماندگی جامعه‌ی بشری در علوم معنوی، دوری از اخلاق و معنویت را منشأ مهم گرفتاری‌های جهان از جمله جنگ و ناامنی دانستند و افزودند: آحاد ملت‌ها به‌ویژه مسئولان و نخبگان کشورها به‌شدّت نیازمند دعوت اسلام به تزکیه‌ی اخلاقی و مهرورزی و انصاف و مروّت هستند.
رهبر انقلاب اسلامی استقرار عدالت را نیاز همیشگی بشر و از دیگر اهداف بعثت پیامبران الهی برشمردند و با اشاره به تشکیل جامعه‌ی اسلامی در ایران، افزودند: سه پیام مهم بعثت پیامبر خاتم -یعنی: علم و اخلاق و عدالت- اصول اساسی و ارزش‌های مبنایی ملت ایران به شمار می‌رود و همه باید برای تحقق این اصول، بیش از پیش تلاش کنیم.
ایشان پایبندی به این اصول و عمل به وظایف اسلامی را زمینه‌ساز موفقیت‌های ۲۸ سال اخیر جمهوری اسلامی ایران دانستند و خاطرنشان کردند: عقب‌نشینی از اصول اسلام، افتادن در دام ملاحظات گوناگون و گرفتار آمدن در چهارچوب مکاتب مادّی رایج دنیا، بی‌شک ناکامی و شکست را به همراه آورده و خواهد آورد.
رهبر انقلاب اسلامی جامعه‌ی بشری را گرفتار دو درد و رنج بزرگ خواندند؛ اول: راه غلطی که به عنوان مسیر سعادت به ملت‌ها عرضه می‌شود و دوم: حاکم بودن فاسدترین انسان‌ها بر امور جهان.
ایشان در تبیین گرفتاری بزرگ جامعه‌ی بشری یادآور شدند: امروز فاسدترین انسان‌ها پرچم اصلاح جهان را در دست گرفته‌اند و قدرت شیطانی و مستکبر امریکا که درصدد تحمیل حکومت مطلقه‌ی خود بر همه‌ی جوامع بشری است، اسلام را به تروریسم و ارتجاع متهم می‌کند، در حالی که خود منشأ ظلم به ملت‌های مسلمان و مبدأ ترور و فساد و جنگ و خونریزی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیداری مسلمانان، بازگشت به هویت اسلامی و همت مسئولان کشورهای اسلامی را علاج دردها و رنج‌های ملت‌های مسلمانان خواندند و خاطرنشان کردند: امت اسلامی از وجود پربرکت قرآن و احکام نورانی اسلام برخوردار است و می‌تواند در پرتو تمسک به دین پیامبر خاتم در مقابل امواج مخرّب بنیان‌های زندگی بشر بایستد.
ایشان با ابراز تألم از مصائب و مشکلات مسلمانان در فلسطین، عراق و افغانستان افزودند: امروز دنیای اسلام مجروح است و مفسدانی که با همه‌ی مسلمانان و با اصل امت اسلامی دشمن‌اند با تشدید اختلافات قومی و فرقه‌ای نظیر «شیعه و سنّی» و «عرب و عجم»، درصددند بخش‌های مختلف جهان اسلام را مقابل یکدیگر قرار دهند و متأسفانه برخی در این دام خطرناک می‌افتند.
رهبر انقلاب اسلامی اتحاد و انسجام را نیاز حقیقی امت اسلامی و ضرورتی جدی دانستند و با اشاره به امکانات و سرمایه‌های فراوان دنیای اسلام افزودند: اسلام عزیز به عنوان نسخه‌ی منحصربه‌فرد صلاح و سعادت ملت‌ها در اختیار امت اسلامی است و دل‌های آحاد مسلمانان لبریز محبت و عشق به پیامبر خاتم است. بنابراین جهان اسلام می‌تواند با اتحاد حول وجود پربرکت نبیّ مکرّم اسلام، هوشمندانه با دشمنان خدا مقابله کند و راه سعادت و پیشرفت و تعالی را بپیماید.
 
در ابتدای این دیدار، آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور- با تبریک بعثت خاتم‌المرسلین، هدف نهایی بعثت را استقرار جامعه‌ای پر از عدل به دست صالحان خواند و گفت: امروز بشریت به‌شدّت تشنه‌ی عدالت است.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: برای ساختن جامعه‌ای الگو و نمونه و برقراری عدالت، همه باید تلاش کنیم و نقشی را بر عهده گیریم و در این زمینه مجاهدت برای ساختن کشور، گسترش فرهنگ عدالت‌خواهی، رفع موانع پیشرفت و ایستادگی در مقابل زورگویان و تلاش برای حفظ اتحاد ملی و ایجاد انسجام اسلامی وظیفه‌ای دینی، انسانی و ملی است.