• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1385/07/18

دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب عصر امروز در دیدار سران سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئولان و کارگزاران نظام، ماه رمضان را بهار پربرکت رشد و تعالی انسان خواندند و با تأکید بر وحدت و پایداری مؤمنانه به عنوان تنها راه پیروزی و سعادت، مسئولان، آحاد مردم و گروه‌های سیاسی اجتماعی را به احساس تکلیف در برابر انتخاباتِ بسیار مهم مجلس خبرگان و شوراهای اسلامی فراخواندند.
ایشان احساس تعهد مسئولان در پیشگاه خداوند و مردم را مهم‌ترین زمینه‌ی جلب رحمت و برکات الهی برشمردند و با اشاره به ظرفیت‌های متعالی و فضیلت‌های گرانقدر ماه مبارک رمضان افزودند: روزه‌ی جسم و جان و تلاش و مجاهدت برای پاک‌کردن دل از موجبات و عوامل شر، می‌تواند این ماه عظیم الهی را به فرصت بی‌نظیری برای تقویت تقوا و رستگاری تبدیل کند که مسئولین با توجه به وظایف بسیار سنگینشان باید در این زمینه مجاهدت بیشتری انجام دهند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به بار سنگین، اما پرافتخار مسئولیت در نظام اسلامی افزودند: طاغوت‌های جهان طبیعتاً در مقابل نظامی که با همان پیام تاریخی پیامبران برای به‌سعادت‌رساندن ملت‌ها در تلاش است، صف‌آرایی می‌کنند، اما همچنان که در ۲۷ سال اخیر در دفاع مقدس و دیگر عرصه‌ها ثابت شده است، وحدت، پایداری و ایمان به راه، پیروزی قطعی را نصیب ملت ایران خواهد کرد.
ایشان مسئولان و مدیران همه‌ی قوا و دستگاه‌ها را به پرهیز جدی از ایجاد اختلاف توصیه کردند و افزودند: به لطف پروردگار، اتحاد و الفت قلبی مسئولان از همیشه بهتر و بیشتر است، اما باید در مقابل تلاش‌های اختلاف‌افکنانه‌ی دشمنان، به‌شدت هوشیار بود و اجازه نداد «اختلافات طبیعیِ فکری و سلیقه‌ای» به دو‌دستگی بینجامد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین زمینه تأکید کردند: هنگامی که نظام در کلّیت خود موضعی یا تصمیمی می‌گیرد، همه باید یک‌پارچه و متحد پشت سر آن موضع بایستند که تا به امروز این‌چنین بوده و به یاری خداوند، بعد از این هم همین‌طور خواهد بود.
ایشان تقویت قوای سه‌گانه و به‌ویژه دولت را وظیفه‌ی همه‌ی مسئولان و مردم خواندند و افزودند: کمک به دولت، کمک به کشور است و به همین علت، اینجانب همیشه از کلیت همه‌ی دولت‌ها حمایت کرده‌ام.
رهبر انقلاب اسلامی با تحسین جدیت، تلاش خوب و کار پرحجم دولت نهم افزودند: همه باید رئیس‌جمهور را مورد تکریم قرار دهند و اگر کسی درباره‌ی عملکرد دولت حرفی دارد، آن را از طریقی به گوش دولت یا مسئولان برساند، اما تبلیغ ناکارآمدی دولت، حتی اگر واقعیت داشته باشد، صحیح نیست؛ چه برسد به این‌که واقعیت ندارد و غیر منصفانه است.
ایشان تضعیف قوای مقننه و قضائیه را نیز مردود دانستند و افزودند: انتقادکردن صحیح و عاقلانه غیر از ناکارآمد جلوه دادن است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گله‌گزاری افراطی مسئولان از یکدیگر را به‌ویژه در انظار افکار عمومی، کاری غلط برشمردند و افزودند: مردم خوب ایران چه تقصیری کرده‌اند که با این گله‌گزاری‌ها آن‌ها را دل‌شکسته می‌کنیم؟
ایشان در همین زمینه به بزرگ‌نمایی مسائلی که اخیراً درباره‌ی پایان جنگ و قطعنامه بیان شده، اشاره کردند و افزودند: اگر این حرف‌ها و گله‌گزاری‌ها بیان نمی‌شد، بهتر بود، اما حالا که صورت گرفته، نباید درباره‌ی تأثیر آن اغراق کرد و به گونه‌ای حرف زد که انگار حادثه‌ی مهمی اتفاق افتاده است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حقایق و واقعیات جنگ تحمیلی افزودند: هم مسئولان سیاسی و هم مسئولان نظامی در جنگ خدمات فراوان و ضعف‌هایی داشتند که برآیند آن‌ها موجب تصمیم‌گیری امام راحل درباره‌ی قطعنامه شد که اطلاعات آن به طور مناسب و به‌تدریج در اختیار مردم قرار می‌گیرد، اما آن‌چه به عنوان برآیند همه‌ی توانایی‌ها، ضعف‌ها و کوتاهی‌ها اتفاق افتاد، مطلقاً به معنای شکست و تسلیم‌طلبی نبود، چرا که امام عظیم‌الشأن امت، مظهر استقامت، ایستادگی و امید به آینده بود و در همه‌ی تصمیمات جنگ، پذیرش قطعنامه و دیگر حوادث بر همین اساس عمل کرد و به ما نیز همین روش را آموخت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شجاعت همراه با تدبیر را منش و منطق انقلاب و امام دانستند و افزودند: امروز نیز نظام اسلامی تصمیمات خود را با تدبیر و بصیرت، اما با دلیری و شجاعت و تکیه بر توان ملت مؤمن ایران اتخاذ می‌کند و با به‌کارگیری تاکتیک‌های صحیح و منطبق با اقتضائات روز، اهداف خود را محقق می‌سازد، همچنان که در موضوع هسته‌ای نیز همین راه پیگیری شده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تصمیم دو سال قبل درباره‌ی تعلیق غنی‌سازی افزودند: اگر آن راه را تجربه نمی‌کردیم، شاید امروز خود را سرزنش می‌کردیم که چرا آن روش را امتحان نکرده‌ایم، اما اکنون با دلی محکم و تسلط کامل به پیش می‌رویم و دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند دلیل قابل قبولی درباره‌ی اشتباه بودن راه هسته‌ای کشور ارائه کند، چرا که ما آن راه دیگر را تجربه کرده‌ایم.
رهبر انقلاب در همین زمینه افزودند: البته دو سال قبل هم نتیجه‌ی آن کار معلوم بود و سندهای دقیق و روشنگری که در زمینه‌ی رخدادهای آن روزها ثبت شده است، روزی در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت، اما به هر حال آن تصمیم در آن هنگام لازم بود.
ایشان در جمع‌بندی مباحثی که درباره‌ی موضوع هسته‌ای بیان کردند، افزودند: سیاست ما روشن است: پیشرفت، ارائه‌ی منطق روشن و پافشاری بر حق ملت بدون عقب‌نشینی؛ البته هدف ما نیز در موضوع هسته‌ای کاملاً واضح و انسانی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه‌ی سخنانشان به تبیین اهمیت انتخابات مجلس خبرگان و شوراها پرداختند و خاطرنشان کردند: هر دوی این انتخابات در جای خود مهم هستند و آحاد مردم، مسئولان، مجموعه‌های گوناگون سیاسی-اجتماعی و فعالان کشور باید نسبت به این انتخابات احساس مسئولیت کنند.
ایشان سلامت انتخابات و صیانت کامل از آراء مردم را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: حفظ سلامت فضای انتخابات نیز مهم است و همه‌ی مطبوعات، رسانه‌ها، کسانی که از ابزارها و شیوه‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند و صاحبان تریبون‌های عمومی باید مراقب باشند که تخریب و اهانت، فضای انتخابات را ناسالم می‌سازد و هیچ‌گونه منطقی ندارد و جایز نیست.
رهبر انقلاب اسلامی کمک به تضمین مشارکت عمومی را وظیفه‌ای همگانی برشمردند و افزودند: در این زمینه باز هم با مردم سخن خواهم گفت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر دخالت نکردن مسئولان دولتی و نظامی در انتخابات، تهیه‌ی فهرست انتخاباتی را از جانب مسئولان و کسانی که کارهای اجرایی دارند، نفی کردند و افزودند: باید به گونه‌ای عمل کرد که شخصیت مسئولان دولتی هیچ تأثیری در نتایج انتخابات نگذارد.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه و به‌ویژه عراق، فلسطین و لبنان و تلاش برای جبران این ناکامی‌ها افزودند: امریکا در تلاش است با طرح مسائل غیر واقعی کشورهای منطقه را از جمهوری اسلامی ایران بترساند و ایران را در انزوا قرار دهد، اما همان‌گونه که تاکنون موفق نشده، این بار نیز به نتیجه‌ای نخواهد رسید.
ایشان افزودند: طرح مسائلی همچون هلال شیعی و یا تبلیغات ناصحیح در خصوص قدرت فرامنطقه‌ای ایران در همین جهت است و دولت‌ها و فعالان سیاسی منطقه باید هوشیار باشند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر این‌که ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به یک قدرت تبدیل شده و نشانه‌های این قدرت در سال‌های اخیر آشکارتر شده است، افزودند: اقتدار نظام اسلامی به دلیل تمسک به اصول اسلامی و تکیه به ملت است و این اقتدار و قدرت هیچ تهدیدی برای دولت‌ها و ملت‌های منطقه نیست، چرا که جمهوری اسلامی ایران طرفدار حق و عدالت و مخالف هرگونه ظلم و تجاوز است.
 
آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور- در این دیدار با ارائه‌ی گزارشی از عملکرد یک‌ساله‌ی دولت در بخش‌های مختلف گفت: اجرای عدالت یکی از اولویت‌های اصلی دولت نهم است و بر همین اساس، در یک سال گذشته تلاش شده اعتبارهای دولتی، تسهیلات بانکی و منابع صندوق ذخیره‌ی ارزی به صورت عادلانه در سراسر کشور توزیع شود؛ ضمن آن‌که با آماده‌شدن سازوکار توزیع سهام عدالت، اجرای آن به‌زودی آغاز خواهد شد.
رئیس‌جمهور مبارزه با مفاسد اقتصادی و ویژه‌خواران را از جمله اقدامات جدی و مستمر دولت برای اجرای عدالت نام برد و تأکید کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی از شاخص‌های امنیت سرمایه‌گذاری است و موجب کاهش سرمایه‌گذاری نخواهد شد.
آقای احمدی‌نژاد با اشاره به اقدامات دولت برای حل مسائل اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان، از جمله توزیع مناسب و ارزان قیمت تسهیلات بانکی، تأسیس صندوق مهر امام رضا علیه‌السلام و حمایت از بنگاه‌های زودبازده، در خصوص صادرات غیر نفتی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های دولت، صادرات غیر نفتی نیز در سال ۸۴، چهل درصد رشد و در شش ماهه‌ی اول سال ۸۵ نیز پنجاه‌و‌هشت و نیم درصد رشد داشته است.
رئیس‌جمهور حمایت از نوسازی ۲۰۰ هزار مسکن روستایی، برنامه‌ریزی برای خارج‌کردن قیمت زمین از قیمت تمام‌شده‌ی مسکن، رشد ۱۰۱ درصدی تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، پرداخت نقدی مبلغ خرید محصولات اصلی کشاورزی و رشد ۳ درصدی سرمایه‌گذاری در این بخش، فعال و شفاف‌کردن معاملات در بازار بورس، تمرکز‌زدایی از پایتخت، کاهش هزینه‌های دولت، ترمیم حقوق بازنشستگان، افزایش اعتبارات عمرانی، برنامه‌ریزی برای مهار تورم، اصلاح جهت‌گیری‌های فرهنگی، توسعه‌ی فعالیت‌های گردشگری و گنجاندن تبصره‌ی ۱۳ در لایحه‌ی بودجه برای ساماندهی حمل‌و‌نقل شهری و صرفه‌جویی در سوخت را از دیگر اقدامات دولت در یک سال گذشته برشمرد و گفت: اعضای دولت در این مدت به ۱۹ استان کشور سفر کرده‌اند که تاکنون ۶۰ درصد از ۳۳۰۰ مصوبه‌ی سفرهای استانی اجرایی شده است.
رئیس‌جمهور همچنین با تشریح دستاوردهای دولت در عرصه‌ی سیاست خارجی، به مسأله‌‌ی هسته‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: دولت در یک سال گذشته با پیگیری رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، با سیاستی فعال و پیشرو این مسأله‌ را پیگیری کرده است که به رغم تبلیغات و فشارهای قدرت‌های بین‌المللی، ۱۱۸ کشور عضو سازمان غیر متعهدها، ۵۷ کشور اسلامی، سران دی. هشت و اعضای اکو به طور صریح از حق جمهوری اسلامی ایران برای استفاده‌ی صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حمایت کرده‌اند.
رئیس شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران همواره از هر امکانی برای گفت‌وگو و تعامل در خصوص مسأله‌‌ی هسته‌ای استفاده کرده و به این سیاست نیز ادامه خواهد داد، افزود: پیشنهاد ایران چهارچوب مناسبی برای تعامل در خصوص مسأله‌‌ی هسته‌ای است و ملت ایران با استقامت و تدبیر و بدون هیچ‌گونه هراسی مسیر عزت خود را ادامه خواهد داد.
 
در پایان این مراسم، نماز مغرب و عشا به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد و حاضران روزه‌ی خود را به همراه رهبر انقلاب اسلامی افطار کردند.