• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1385/07/04

دیدار قاریان شرکت کننده در بیست و سومین مسابقات بین المللی قرآن با رهبر انقلاب

همزمان با دومین روز از بهار قرآن، محفل معنوی ضیافت نور و انس با قرآن عصر امروز با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی و قاریان ممتاز، حافظان قرآن و گروه‌های جمع‌خوانی در حسینیه‌ی امام خمینی برگزار شد.
در این دیدار که قاریان بیش از چهل کشورِ شرکت‌کننده در بیست‌و‌سومین مسابقات بین‌المللی قرآن نیز حضور داشتند، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانی لازمه‌ی جامعه‌ی اسلامی و رسیدن به آرمان‌های والای چنین جامعه‌ای را انس با قرآن در سطوح مختلف جامعه و باور وعده‌های قرآنی دانستند و تأکید کردند: هر اندازه که انس با قرآن و تدبر در آن گسترش یابد، برکات و دستاوردهای جامعه‌ی اسلامی نیز روزافزون خواهد شد.
ایشان با اشاره به دستاوردهای نظام اسلامی در طول سال‌های گذشته به‌ویژه ایستادگی ملت ایران در مقابل زورگویان افزودند: همه‌ی این دستاوردهای ارزشمند، از جمله پیشرفت شگفت‌انگیز جوانان در عرصه‌های مختلف علمی و همچنین بروز نشانه‌هایی از اجرای عدالت در کشور به برکت معرفت قرآنی آحاد مردم و مسئولان است.
رهبر انقلاب اسلامی معرفت قرآنی کنونی در جامعه را نقطه‌ی آغازین یک جامعه‌ی اسلامی برشمردند و خاطرنشان کردند: معرفت قرآنی در جامعه، نظام اسلامی را به یک الگو تبدیل کرده و موجب بیداری ملت‌های مسلمان شده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به احساس عزت و افتخار مسلمانان در جهان و ناکامی‌ها و رسوایی‌های پی‌در‌پی مدعیان حقوق بشر و دموکراسی تأکید کردند: این احساس عزت و باور وعده‌های قرآنی بود که حزب‌الله لبنان را در مقابل یک ارتش مجهز و مورد حمایت همه‌جانبه‌ی قدرت‌های بین‌المللی پیروز کرد.
ایشان همچنین با تأکید بر لزوم ادامه‌ی حرکت قرآنی در کشور و تلاش برای بهتر شدن این حرکت مبارک خاطرنشان کردند: در این حرکت قرآنی حتماً باید حفظ، فهم معانی و تلاوت قرآن مورد اهتمام قرار گیرند و مسئولان ذی‌ربط نیز تمهیدات آن را فراهم نمایند.
 
در پایان این محفل نورانی قرآنی، نماز مغرب و عشا به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد و حاضران روزه‌ی خود را در حضور رهبر انقلاب اسلامی افطار کردند.