• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1385/01/27

دیدار کارگزاران نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر انقلاب

در خجسته‌سالروز میلاد پیامبر اعظم اسلام صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله و فرزند بزرگوار ایشان حضرت امام جعفر صادق علیه‌السّلام رؤسای سه قوه، مسئولان نظام اسلامی و سفیران کشورهای اسلامی امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تبریک سالروز ولادت پیامبر مکرّم اسلام صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله و حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام و گرامیداشت هفته‌ی وحدت، با اشاره به اهمیت سرنوشت امت اسلامی برای روح مطهّر پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله و فراز و نشیب‌هایی که در طول تاریخ بر امت اسلامی گذشته است، تأکید کردند: دنیای اسلام امروز به نقطه‌ی سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده‌ی تاریخی خود رسیده است و اگر در این مقطع زمانی، نخبگان سیاسی، علمی و فرهنگی جهان اسلام به وظیفه‌ی خود عمل و در انتخاب راه صحیح اتحاد و ایستادگی در مقابل قدرت‌های زورگو به امت اسلامی کمک کنند، سعادت، پیشرفت و عزت مسلمانان رقم خواهد خورد. در غیر این صورت، امت اسلامی از مسیر سعادت خود دست کم ده‌ها سال به‌دور خواهد ماند.
ایشان با تأکید بر این‌که مسلمانان باید قدر تاریخ و میراث ارزشمند و همچنین قدر عزت خود را بدانند و از اختلاف‌ها و تنگ‌نظری‌ها بپرهیزند، افزودند: نخبگان دنیای اسلام نیز باید با دوری از خودخواهی و دنیاطلبی، احساس مسئولیت کنند و وحدت و همبستگی مسلمانان را وجهه‌ی همت خود قرار دهند، زیرا دشمنان اسلام برای برهم‌زدن همین اتحاد ضعیف کنونی سرمایه‌گذاری فراوانی کرده‌اند که وضع موجود در عراق و دیگر مناطق دنیای اسلام مؤید این مطلب است.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اگر دنیای اسلام متحد بود، امروز ملت فلسطین و دولت برخاسته از رأی این مردم تنها نمی‌ماندند و زیر فشار و تهدید قرار نمی‌گرفتند و کسانی که عاملان اصلی مصیبت‌های مردم فلسطین هستند، این‌گونه طلبکارانه سخن نمی‌گفتند و در مقابل، دولت‌های اروپایی مدعی حقوق بشر نیز بدون هیچ واکنشی، نظاره‌گر فجایع کنونی بر ضد ملت فلسطین نمی‌بودند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: دنیای اسلام باید با صدای واحد از ملت و مسئولان فلسطینی و پافشاری آنان بر اصول خود، پشتیبانی کنند.
ایشان با تأکید بر این‌که پیامبر اعظم اسلام صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله کانون عشق و محبت و نقطه‌ی وحدت مسلمانان هستند و به همین علت، قلم‌به‌مزدهای صهیونیست‌ها به این کانون اصلی جهان اسلام اهانت می‌کنند، افزودند: بر همین اساس، نخبگان سیاسی، فرهنگی و علمی باید بر این کانون و نقطه‌ی مرکزی تکیه و برای اتحاد و همدلی بیش از پیش مسلمانان تلاش کنند.
 
در این دیدار، آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور- نیز در سخنانی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت محمد مصطفی صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله و امام جعفر صادق علیه‌السّلام با اشاره به رسالت انبیاء الهی و در رأس آنان پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله برای تحکیم اخوت و برادری در میان ابنای بشر و رساندن پیام توحید، عدالت و صلح و کرامت انسانی به آنان گفت: بشر، امروز نیازمند مقتدایی همچون پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله است تا با درس گرفتن از دعوت آن پیامبر عظیم‌الشأن به ایمان الهی و استقامت و ترویج علم، اخلاق نیکو، کمک به محرومان و دفاع از مظلومان، دست قدرت‌ها از جهان کوتاه و صلح، آرامش، عدالت و کرامت انسانی به ارمغان آورده شود.