• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1384/09/30

برگزاری مراسم سومین دوره آموزش دانشجویان دانشگاه‌های ارتش با حضور فرمانده کل قوا

مراسم سومین دوره‌ی آموزش رزم مقدماتی مشترک دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی  در دانشگاه افسری امام علی علیه‌السلام برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، فرمانده کل قوا ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را نماد قوّت و اقتدار ملت دانستند و با تأکید بر این‌که امروز حضور در نیروهای مسلح یک افتخار است، خاطرنشان کردند: نیروهای مسلح کشور، سربازان آرمان‌های بلند انسانی هستند، زیرا علاوه بر وظیفه‌ی دفاع از سرزمین خود، دفاع از آرمان‌های انسانی و شرف و کرامت انسانیت نیز از وظایف مهم آنان است.
ایشان با اشاره به تهدید ملت‌های دنیا از جانب نظام سلطه به سرکردگی آمریکا تأکید کردند: در چنین شرایطی ملت‌ها هیچ راهی جز قوی‌شدن، توکل بر خدا، اعتماد‌به‌نفس و اتکاء به نیروهای ذاتی خود ندارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  قوی‌شدن در ابعاد اقتصادی، علمی و سیاسی لازمه‌ی قوی‌شدن ملت‌ها دانستند و با تأکید بر این‌که تقویت بنیه‌ی نظامی و دفاعی  یکی از مهم‌ترین نیازهای ملت‌ها در شرایط کنونی است، افزودند: آمادگی نیروهای مسلح و حضور مقتدرانه‌ی آن در کنار ملت، مایه‌ی اعتماد ملی و آرامش دل‌ها است.
فرمانده کل قوا  آموزش نظامی، حفظ انضباط، تقویت ایمان و اراده و رعایت اخلاق اسلامی را از مهم‌ترین وظایف نیروهای مسلح برشمردند و بر لزوم همکاری صمیمانه‌ی نیروها و سازمان‌های مختلف نظامی و انتظامی و استفاده از تجارب یکدیگر تأکید کردند.
 
در این مراسم، سرتیپ پوردستان -رئیس دانشگاه افسری امام علی علیه‌السلام- گزارشی از برگزاری سومین دوره‌ی آموزش رزم مقدماتی مشترک دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش ارائه کرد.
همچنین تعدادی از جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شهدا و اساتید و دانشجویان جوائز و سردوشی خود را از دست فرمانده کل قوا دریافت کردند.
در پایان این مراسم، ضمن اجرای عملیات رزمی، یگان‌های حاضر در میدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.