• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1384/08/08

دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام، آمرزش‌طلبی شخصی، اجتماعی و سیاسی و اصلاح عملی امور را زمینه‌ساز نزول نعمات و برکات پروردگار کریم برشمردند و خطاب به مسئولان نظام تأکید کردند: باید از هرگونه غفلت در برابر اختلافات، غفلت در مقابل خودخواهی به معنای وسیع کلمه، غفلت از خدمت به مردم، غفلت از مبانی و موجبات اقتدار ملی و غفلت از دشمن و توطئه‌هایش، بپرهیزیم تا مسیر تحقق آرمان‌های ملت و پیشرفت کشور با عنایات پروردگار، به‌خوبی پیموده شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با استناد به آیات قرآن کریم و احادیث مختلف، اهمیت توبه را خاطرنشان کردند و افزودند: بی‌اعتنایی ملت‌ها یا مجموعه‌ای از مردم در برابر ظلم و ستم، گناهی بزرگ است که مجازات‌های عمومی و اجتماعی پروردگار را به دنبال می‌آورد و چاره‌ی آن، تغییر روش عمومی ملت‌هاست، همچنان که ملت بزرگ ایران در انقلاب اسلامی به سکوت در برابر رژیم ستمشاهی پایان داد و پروردگار نیز با عنایت خویش این ملت را در مسیر دستیابی به آرمان‌هایش یاری و کمک نمود.
ایشان با اشاره به این‌که در قرآن مجید  توبه در کنار لزوم اصلاح مورد تأکید قرار گرفته، خاطرنشان کردند: از جمله گناهانی که مسئولان باید از آن استغفار کنند، بی‌اعتنایی در برابر اختلافات است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین زمینه افزودند: اختلافات گاه با برانگیختن احساسات قومی، مذهبی و سیاسی شکل می‌گیرد و گاه با تبدیل اختلافات فکری به کشمکش‌های اغواگرانه و بی‌حاصل ایجاد می‌شود که باید به‌شدت از آن پرهیز کرد.
ایشان در تبیین لزوم خودداری از طرح کشمکش‌های فکری در عرصه‌های عمومی افزودند اختلافات فکری ایرادی ندارد و بنده به معنای حقیقی و وسیع کلمه به آزادی بیان معتقدم، اما اگر حرف‌ها و مسائلی که محل طرح و استدلال و بحث درباره‌ی آن‌ها مجامع تخصصی و کارشناسی است، به صورت اغواگرانه در محافل عمومی مطرح شود، نمی‌توان این کار را آزادی بیان نامید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با اشاره به تلاش وسیع دشمن در سال‌های اخیر برای ایجاد اختلاف و شکاف میان ارکان حاکمیت افزودند: خوشبختانه برخی مسئولان باهوشیاری در مقابل این توطئه ایستادند.
ایشان هم‌جهتی مسئولان سه قوه را فرصتی باارزش برای حل مشکلات ملت و پیشرفت کشور دانستند و افزودند: بر خلاف القائات برخی که این هم‌جهتی را مورد انتقاد قرار می‌دهند، هماهنگی مسئولانی که در قوای مختلف با رأی مردم انتخاب شده‌اند، زمینه‌ی حل مشکلات را فراهم می‌آورد و به همین علت باید در دولت، مجلس، قوه‌ی قضائیه و عرصه‌های گوناگون سیاسی و مطبوعاتی از طرح هر مسأله‌ای که این فضای همدلی و همکاری را تضعیف می‌کند، خودداری کرد و از کوتاهی‌هایی که در این مسیر روی داده و می‌دهد، استغفار کرد و نگذاشت ادامه یابد.
ایشان با اشاره به اقبال مردم به شعارهای عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد و خدمت به مردم افزودند: مسئولانی که در دولت و مجلس با این شعارها انتخاب شده‌اند، حتی یک لحظه نباید از اهداف اعلام‌شده غفلت کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم تحقق عدالت، خدمت به مردم و مبارزه با فساد در صحنه‌ی اجتماع و میدان زندگی مردم، غفلت از مبانی و عوامل اقتدار ملی را نیز موجب بروز مشکلات فراوان خواندند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  پرهیز از غفلت در برابر دشمن را نیز ضروری خواندند و با اشاره به توطئه‌های فراوان دشمنان بر ضد نظام، قانون اساسی، ملت ایران و منافع ملی افزودند: باید با شناخت دقیق این توطئه‌ها، هوشمندانه با آن‌ها برخورد کرد و مدبرانه از کشور، ملت و منافع و هویت ملی دفاع نمود.
ایشان در بخش پایانی سخنانشان  با اشاره به اهمیت فراوان منطقه‌‌ی خاورمیانه، خلیج فارس و شمال افریقا در نقشه‌ی آمریکا برای ایجاد امپراطوری جهانی و تسلط بر دنیا افزودند: هدف اصلی امریکا در منطقه، روی کار آوردن دولت‌های به‌ظاهر مردمی و دموکراتیک، اما کاملاً دست‌نشانده است و به همین علت، حتی به حکومت‌های مطیع فعلی نیز راضی نیست، زیرا این حکومت‌ها به علت نداشتن ظاهر دموکراتیک برای امریکا موجب درد سر هستند و این واقعیت را مصر، سعودی، اردن و همه‌ی کشورها‌ی منطقه باید مورد توجه قرار دهند که امریکا فقط با لبنان و سوریه مشکل ندارد.
رهبر انقلاب با اشاره به فاصله‌ی عظیمی که میان اهداف آمریکا و واقعیت‌های منطقه وجود دارد، افزودند: حاکمان امریکا همان‌گونه که تحلیل‌گران زبده‌ی امریکایی نیز معتقدند، با این‌گونه کارهای خود، این کشور را به سمت اضمحلال و سقوط می‌کشانند که این احتمالاً انتقام پروردگار است.
ایشان با اشاره به جنجال‌های مستمری که نظام سلطه در قبال نظام اسلامی به‌راه‌می‌اندازد، افزودند: قدرت ملی و سیاسی ایران، حضور در منطقه‌ای فوق‌العاده حساس، همدلی مسئولان کشور و برخورداری از ملتی با استعداد و جوان، قدرت خاصی در منطقه و جهان به جمهوری اسلامی بخشیده است که مورد اعتراف تحلیل‌گران غربی نیز هست. به همین علت همان‌گونه که امام راحل می‌فرمود، دشمنان ملت ایران به خاطر اهمیت و قدرت نظام اسلامی همواره در حال توطئه و جنجال بر ضد ملت ایران هستند.
رهبر انقلاب با اشاره به جنجال اخیر درباره‌ی سخنان آقای احمدی‌نژاد خاطرنشان کردند: انسان حقیقتاً از این‌که این‌گونه کشورها این‌قدر تحت نفوذ صهیونیست‌ها هستند، در برابر بشریت شرمنده می‌شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سخنان برخی رسانه‌ها و مقامات کشورهای غربی که این مسأله‌ را به بحث فعالیت‌های هسته‌ای ایران مربوط کرده‌اند، گفتند: این افراد نادان نمی‌فهمند که سلاح اتمی به درد نابودکردن رژیم‌ها و دولت‌ها نمی‌خورد، بلکه مقاومت و عزم ملت‌هاست که رژیم‌های فاسد را نابود می‌کند و در پرتو همین واقعیت مقاومتی که در فلسطین است، بی‌تردید به سرنگونی رژیم صهیونیستی منتهی خواهد شد.
 
آقای احمدی‌نژاد در ابتدای این دیدار، با قدردانی از حضور پرشکوه ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس، رفتار رژیم اشغال‌گر قدس را مایه‌ی شرمندگی بشریت عصر حاضر دانست و گفت: جای تأسف دارد که برخی دولت‌های اروپایی و برخی عناصر در سازمان‌های بین‌المللی از چنین رژیمی که به هیچ‌یک از موازین حقوق بشر و مقررات بین‌المللی پایبند نیست و نماد واقعی تروریسم دولتی می‌باشد، حمایت می‌کنند.
رئیس‌جمهور با تأکید بر این‌که تنها راه حل منطقی مسأله‌ی فلسطین، برگزاری انتخابات آزاد با حضور فلسطینی‌های اصیل ساکن سرزمین‌های اشغالی و خارج از آن با هر دین و آیینی و به رسمیت شناختن حقوق مشروع ملت فلسطین است، هدف از غوغای تبلیغاتی اخیر رسانه‌های غربی را تحت‌الشعاع قراردادن حضور پرشور مسلمانان در روز جهانی قدس دانست و خاطرنشان کرد: این‌جانب به عنوان منتخب و فرزند ملت ایران از سازمان ملل متحد و شخص دبیرکل می‌خواهم موضوع برپایی یک حکومت مشروع و مردم‌سالار در فلسطین را در دستور کار خود قرار دهد.
آقای احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به برخی اقدامات و تلاش‌های دولت در طول ۲ ماه و سه روز بعد از آغاز کار آن اشاره کرد و گفت: ارائه‌ی لایحه‌ی صندوق مهر امام رضا علیه‌السلام به مجلس شورای اسلامی جهت حل بخشی از مشکلات ازدواج و اشتغال جوانان، ایجاد تسهیلات در امر صادرات، اتخاذ ترتیباتی برای کاهش تنش در بازار سرمایه، ابلاغ دستورالعمل کاهش هزینه‌های اضافی و صرفه‌جویی در دستگاه‌های دولتی، تخصیص ده هزار میلیارد ریال برای ساخت مسکن روستایی و انجام امور لازم جهت تسریع در بازسازی شهر بم از جمله اقدامات دولت جدید است.
در پایان این دیدار، نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد و سپس حاضران روزه‌ی خود را به همراه ایشان افطار کردند.