• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1384/07/14

دیدار جمعی از قاریان با رهبر انقلاب

محفل معنوی ضیافت نور و انس با قرآن عصر امروز با حضور رهبر معظم انقلاب و قاریان ممتاز، حافظان قرآن و گروه‌های جمع‌خوانی در حسینیه‌ی امام خمینی برگزار شد.
در این دیدار که قاریانی از چهل‌و‌پنج کشور جهان حضور داشتند، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم تأمل در مضامین عمیق قرآنی، ایمان، صفا و سلامت نفس، پاکیزگی روحی و تدبّر و انس با قرآن را رمز بهره‌مندی از حکمت‌ها و تعالیم این کتاب آسمانی و راه حقیقی درمان دردهای بشر خواندند.
ایشان هدف از ترویج تلاوت قرآن در جامعه را انس مردم با قرآن کریم برشمردند و افزودند: امروز به یاری پروردگار و به برکت انقلاب نوای قرآن در کشور طنین‌انداز است و همه‌ی مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان باید با انس با این کتاب آسمانی و تدبّر در آیات آن، حرکت قرآنی موجود در جامعه را گسترش دهند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حکمت قرآنی را موجب شرح صدر، امید، نور و عزم راسخ برای حرکت در صراط مستقیم دانستند.
رهبر معظم انقلاب عمل‌نکردن به آیات کتاب الهی به‌ویژه درباره‌ی دوری‌گزیدن از دشمنان خدا و اسلام را باعث افزایش مشکلات کشورهای اسلامی دانستند و افزودند: متأسفانه کشورهای اسلامی خود را از عمل به تعالیم الهی محروم کرده‌اند، اما با وجود این، بیداری اسلامی در میان ملت‌های مسلمان رو به گسترش است.
 
در پایان این محفل نورانی قرآنی، نماز مغرب و عشا به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد و حاضران روزه‌ی خود را در حضور رهبر معظم انقلاب افطار کردند.