• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1384/06/11

دیدار کارگزاران نظام و اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب

در خجسته‌سالروز بعثت حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار کارگزاران نظام و قشرهای مختلف مردم، بعثت را عید بزرگ بشریت خواندند و با تبریک این روز بسیار عزیز به ملت‌ها و دولت‌های اسلامی و ملت سرافراز ایران افزودند: دنیای اسلام در پرتو بیداری رو به گسترش اسلامی می‌تواند با اتحاد کلمه، همدلی و مهربانی و پایداری در برابر دشمنان مشترک، راه روشن اما دشوار خود را با سربلندی طی کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین واقعیات امروز جهان به بیداری اسلامی و گرایش روزافزون روشن‌فکران و جوانان به مکتب اسلام اشاره کردند و افزودند: بیداری اسلامی به واقعیتی انکارناپذیر تبدیل شده است، به گونه‌ای که غربی‌ها نیز اعتراف می‌کنند که امروز در هر کشور اسلامی انتخابات حقیقی برگزار شود، عناصر معتقد و پایبند اسلام به عنوان منتخبان ملت‌ها، زمام امور را در دست می‌گیرند و همین امر باعث شده است غربی‌ها با وجود ادعای طرفداری از دموکراسی از برگزاری انتخابات حقیقی در کشورهای اسلامی هراسان باشند.
ایشان دشمنی قدرت‌های استکباری با بیداری اسلامی را از دیگر واقعیات امروز جهان برشمردند و افزودند: اسلام مخالف وابستگی، عقب‌ماندگی و سلطه‌پذیری است و به همین علت دولت‌های غربی با همه‌ی امکانات و ابزارهای سیاسی، نظامی، اقتصادی و تبلیغاتی به مخالفت با بیداری اسلامی برخاسته‌اند.
رهبر معظم انقلاب، اسلامی را که امام راحل عظیم‌الشأن به ملت‌ها ارائه کردند، باعث شکل‌گیری و استمرار بیداری اسلامی خواندند و خاطرنشان کردند: برخلاف تبلیغات غربی‌ها، کسانی که چهره‌ی تروریسم را در جهان اسلام به نمایش می‌گذارند، در عراق جنایت می‌کنند، با چهره‌ی عبوس و گرفته‌ی خود بخشی از مسلمانان را تکفیر می‌کنند به نام اسلام، اما بر ضد اسلام و مسلمانان فعالیت می‌کنند و ضمن ترویج قوم‌گرایی، میان شیعه و سنّی نیز اختلاف می‌اندازند، نماد و نمایشگر بیداری اسلامی نیستند، اما مستکبرانی که می‌خواهند اسلام را در چهره‌ی این گروه‌های دهشت‌افکن به مردم غرب معرفی کنند، این واقعیت را انکار می‌کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در همین زمینه خاطرنشان کردند: ما به وجود کسانی که با ارائه‌ی اسلامی متحجر، چشم‌بسته و به‌دور از هرگونه آزادفکری، با همه‌ی دنیا و حتی مؤمنین و مسلمین مواجه می‌شوند، به‌شدت مشکوک هستیم که آیا این گروه‌ها و عناصر اصلاً وجود دارند و یا در واقع همان عوامل سرویس‌های جاسوسی اسرائیل و آمریکا و انگلیس هستند که این کارها را می‌کنند و از برخی آدم‌های غافل نیز استفاده می‌کنند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اسلامی متکی بر اندیشه، عقل، منطق، علم، انسانیت، آزادفکری، مهربانی و مهرورزی و اسلام حامی حقوق انسان‌ها را مبنا و نماد بیداری اسلامی برشمردند و خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی به دنبال این شعارها و اهداف است و جریان بیداری اسلامی نیز همین راه را دنبال می‌کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی ناتوانی غرب در فائق‌آمدن بر بیداری اسلامی را از دیگر واقعیات امروز جهان دانستند و افزودند: جهان اسلام با توجه به این واقعیات باید با اتحاد کلمه بر محور اسلام و پایداری در مقابل مطامع و زیاده‌خواهی مستکبران، منافع ملت‌های مسلمان را تأمین و حفظ کند.
ایشان در همین زمینه دولت‌های اسلامی را به ارتباطات نزدیک، صمیمی و صادقانه، جلب عواطف ملت‌ها، تکیه بر هویت اسلامی، دفاع از ملت فلسطین و دیگر ملت‌های مسلمان، حمایت از استقلال کامل عراق و همدلی و همکاری فراخواندند و افزودند: نجات امت اسلام و آینده‌ی روشن ملت‌ها در گرو توجه دولت‌های اسلامی به ادای این مسئولیت تاریخی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تنفر روزافزون ملت‌های مسلمان از دولت آمریکا افزودند: امریکا با حمایت از صهیونیست‌های خونریز، اقدامات جنایت‌بار در عراق و افغانستان و فشار به ملت‌های اسلامی در افکار عمومی مسلمانان چهره‌ای کریه یافته است و دنیای اسلام می‌تواند و باید در مقابل این قدرت زیاده‌طلب بایستد.
 
در این دیدار، قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس‌جمهور با تبریک عید بزرگ مبعث گفت: ملت ایران همواره پاسدار میراث گران‌مایه‌ی پیامبر اکرم -یعنی کتاب و عترت- بوده است و اکنون نیز با اتحاد و اقتدار، رسالت تاریخی خود را با پیگیری اهداف پیامبر رحمت و عدالت، دنبال می‌کند.
آقای احمدی‌نژاد اصول حاکم بر دولت جدید را برگرفته از مکتب پیامبر عظیم‌الشأن اسلام خواند و با اشاره به در‌هم‌آمیختگی عقلانیت، معنویت و عدالت گفت: دولت جدید عدلت را با پیگیری توزیع امکانات و تجهیزات مادی و انسانی، توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای مادی و معنوی، کم‌کردن شکاف طبقاتی، تمرکززدایی، توجه به منافع عمومی، قانون‌گرایی و مبارزه با فساد و تبعیض و رانت‌خواری دنبال خواهد کرد.
رئیس‌جمهور با اشاره به شعار مهرورزی و مهربانی گفت: این شعار تأسی به سیره‌ی پیامبر خاتم است و دولت اسلامی با حل مشکلات مردم و مقابله با اسراف و سوءاستفاده و تبعیض، مهرورزی و مودّت را در جامعه افزایش می‌دهد.