• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1384/03/10

دیدار اعضای ستاد برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری مراسم شانزدهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی رحمه‌الله امام بزرگوار را شخصیت حقیقتاً استثناییِ تاریخ ایران برشمردند و تأکید کردند: تنها راه تحقق آرمان‌های سعادت‌آفرین ملت ایران، ادامه‌ی راه و خط امام خمینی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به شأن و جایگاه بی‌نظیر امام راحل عظیم‌الشأن در میان علمای بزرگ، دانشمندان علوم عقلی، فلاسفه، فقها، مصلحان و منادیان تحول، سیاسیون و زمام‌داران تاریخ ایران افزودند: تقوا و پارسایی بی‌بدیل امام، آن هم در اوج شهرت جهانی و تبعیت مردم از ایشان، مقوله‌ی واقعاً اعجاب‌برانگیزی است که همراه با قاطعیت، عزم پولادین، شجاعت و دیگر ویژگی‌های مثال‌زدنی، امام را به اقیانوس پهناور و عمیقی تبدیل کرده که همچنان لبریز گوهرهای کشف‌ناشده‌ی فراوان است.
رهبر معظم انقلاب تجلیل از امام و کارهای پرعظمت ایشان را لازم، اما ناکافی دانستند و با اشاره به ضرورت زنده‌ماندن یاد و راه امام و استمرار تفکرات ایشان افزودند: حیات و هویت پیامبران به دوران زندگی آن‌ها محدود نشد و در استمرار معارف والا و فضائل بی‌نظیری که در تاریخ بشر آفریده‌اند، ادامه یافته است و حیات امام بزرگوار نیز که ادامه‌دهنده‌ی راه انبیاست، باید در استمرار مبانی، اندیشه‌ها و روش‌های استراتژیک ایشان ادامه یابد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هدف از فعالیت بی‌وقفه‌ی سلطه‌گران برای تخریب چهره‌ی امام خمینی را از بین بردن راه و خط امام برشمردند و افزودند: ملت و همه‌ی ارادتمندان امام بزرگوار برای مقابله با این خصومت‌ها باید تجلیل از امام را از دایره‌ی تمجید و سپاس‌گزاری فراتر ببرند و با عمل به مبانی و اندیشه‌های امام، ایستادگی در مقابل قدرت‌های استکباری و حفظ هویت و استقلال و آزادی خود را ممکن سازند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به لزوم پیروی از شیوه‌های ابتکاری و راهبردی امام خمینی در مقابل جهان استکبار خاطرنشان کردند: امام اجازه نمی‌داد دشمن میدان بازی را مشخص کند، بلکه با برهم‌زدن قواعد و سازوکاری که قدرت‌های سلطه‌گر در پی تثبیت آن بودند، به قلب هدف می‌زد و دشمن را غافلگیر می‌کرد و امروز نیز باید با استفاده از همین روش، با صراحت، شجاعت و دلیری، اهداف انقلاب را تبیین و دنبال کنیم.
ایشان بطلان تلاش‌های تاریخی دشمن را برای تفکیک دین از سیاست از کارهای پر‌عظمت امام خواندند و افزودند: متأسفانه امروز در داخل کشور، کسانی با قلم یا زبان، همان حرف‌های دشمنان را درباره‌ی جدایی دین از سیاست تکرار می‌کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حضور پربرکت نیروهای مؤمن و حزب‌اللهی در پیشرفت‌های بزرگ کشور را از نتایج تلاش امام در شکوفاکردن استعدادهای درونی ملت برشمردند و افزودند: احیای یاد امام و برافراشته نگهداشتن پرچم هدایتگر آن بزرگوار، نیازمند آن است که در همه‌ی کارها اصول و استراتژی امام را اصل قرار دهیم و با استفاده از روش‌ها و تاکتیک‌های نوگرایانه‌ای که در خدمت این استراتژی قرار دارد، آینده‌ی روشن و پرامید کشور و ملت را محقق سازیم.
رهبر معظم انقلاب همچنین در بخش دیگری از سخنانشان، انتخابات ریاست‌جمهوری را بسیار مهم و مظهر آزادی فکر و استقلال رأی فردفرد ملت برشمردند و با اشاره به تفاوت عمیق حضور آگاهانه و آزادانه در انتخابات نظام اسلامی و حضور بسته و بدون شناخت در انتخابات حزبی دیگر کشورها به مردم توصیه کردند که ضمن احساس مسئولیت، از حق خود مبنی بر آزادی شرکت در انتخابات نگذرند و با تحقیق در مورد نامزدها بهترین فرد را انتخاب کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: ممکن است برخی بگویند بنده طرفدار یا مخالف آن‌ها هستم، این‌جور نیست. من هم یک رأی دارم که هیچ‌کس از آن مطلع نیست و در روز انتخابات به صندوق خواهم انداخت.
 
در آغاز این دیدار، آقای محمدعلی انصاری -رئیس ستاد برگزاری مراسم شانزدهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی رحمه‌الله‌علیه- در گزارشی از برنامه‌های این ستاد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم ۱۴ خرداد گفت: بیعت امت با امام راحل در پیوند قلبی و وفاداری عمیق ملت با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به بهترین شکل، استمرار یافته است.