• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1384/03/05

دیدار جمعی از دانشجویان بسیجی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی بعدازظهر امروز در دیدار هزاران نفر از دانشجویان بسیجی، بسیج دانشجویی را مظهر تجدد و نوگرایی حقیقی و غیرت دینی برای پیشرو بودن در ورود به میدان‌های اساسی کشور دانستند و با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری به عنوان یکی از میدان‌های مهم، تصریح کردند: مهم‌ترین مسأله‌ در انتخابات آینده، مشارکت حداکثری مردم است و همه به‌خصوص قشر فرزانه‌ی دانشجو باید تلاش نمایند تا مشارکت حداکثری تحقق یابد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان این‌که بسیج به معنی به‌میدان‌آمدن است، حضور در صحنه را فقط منحصر در دوران حمله‌ی نظامی دشمن ندانستند و افزودند: عرصه‌های مناقشه بر سر هویت ملی و سیاسی یک ملت، اهانت به فرهنگ و باورها و اعتقادات، عقب‌ماندگی از قافله‌ی علم و دانش و لزوم جبران آن، استقرار یک زندگی مطلوب همراه با عدالت و تهاجم فکری و فرهنگی بیگانه برای جداسازی یک ملت از ریشه‌های فرهنگی خود، همه‌ میدان‌هایی است که باید به هنگام نیاز، بسیج در آن حضور پرتوان، عاشقانه، آگاهانه، مبتکرانه و عالمانه داشته باشد.
ایشان با تأکید بر این‌که در همه‌ی عرصه‌ها، میدان فکر و دانایی یکی از نقاط مهم به‌شمار می‌رود، یکی از ویژگی‌های انسان فرزانه‌ی متدین و دانشجوی بسیجی را تولید فکر و حرف نو دانستند و خاطرنشان کردند: پیشرو بودن مجموعه‌های بسیجی -به‌ویژه دانشجویان- در تجدد و نوگرایی حقیقی به معنای بررسی نیازها و خلأهای عرصه‌های اساسی جامعه و تلاش بی‌وقفه و عالمانه برای رفع این خلأها است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: نتیجه‌ی جامعه‌ای که در آن علم و پیشرفت بدون معنویت باشد، دنیای غرب امروز خواهد بود که عدالت، اخلاق، انسانیت و حقوق انسان در آن جایگاهی ندارد و منطق حاکم بر آن، مدنیت جنگلی است که بر اساس آن چون قدرت وجود دارد، هر اقدامی جایز شمرده می‌شود.
مقام معظم رهبری دانشجویان بسیجی را در کنار توجه به ظواهر دینی به عمق‌بخشی به اعتقادات و تفکر اسلامی و پرهیز از حرکت‌های سطحی و زودگذر توصیه کردند و افزودند: یکی از ویژگی‌های تفکر بسیجی، عدالت‌طلبی است که دانشجوی هوشمند بسیجی باید با توجه به واقعیت‌ها، سازوکار اجرایی شدن سیاست‌های عدالت‌طلبانه را با همت و تلاش خود و مطالبه‌ی واقعی فراهم نماید.
ایشان تأکید کردند: منطق انسان‌های دارای تفکر بسیجی و اسلامی، منطقی قوی و زمینه‌ساز پیشرفت در کارها است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری از قشر دانشجو به عنوان قشری روشنفکر و آگاه و تأثیرگذار در حضور حداکثری مردم یاد کردند و افزودند: باید با در نظر گرفتن معیارها که همانا داشتن کفایت و توانایی اداره‌ی کشور، اعتقاد به اسلام و انقلاب، اعتقاد به عدالت و عدم تبعیض میان فقیر و غنی و داشتن نشاط است، بدون وسواس انتخاب صورت گیرد و از آن‌جا که کشور ما چهره‌ی جوانی دارد اقتضاء می‌کند یک نشاط جوانانه‌ای نیز در تمام دستگاه اجرایی به وجود بیاید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی دیگر از معیارهای انتخاب رئیس‌جمهور آینده را تحت تأثیر دشمن قرارنگرفتن و خوشحال‌نشدن دشمن از روی‌کار‌آمدن او دانستند و با اشاره به یاوه‌گویی‌های اخیر مقامات آمریکایی درباره‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کردند: این افراد نادان نمی‌دانند که هرچه بگویند، مردم مخالف آن عمل خواهند کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر این‌که جوسازی‌ها و تبلیغات دروغین نباید انسان را از شناخت حقیقت باز دارد، خاطرنشان کردند: یکی از معیارها -همان‌گونه که امام رحمة‌الله‌علیه می‌فرمودند- این است که هرچه دشمنان می‌خواهند، باید عکس آن عمل کرد، زیرا آن‌ها به دنبال منافع خود هستند.
ایشان با اشاره به برخی اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص وجود نظارت در انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کردند: در کشورهای غربی به رغم شعارهایی که داده می‌شود، سخت‌ترین و پیچیده‌ترین نظارت‌ها و موانع برای حضور افراد در مناصب بالای دولتی وجود دارد، به گونه‌ای که در امریکا در دویست سال گذشته فردی خارج از دو حزب اصلی این کشور به قدرت نرسیده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: حتی در کشورهای اروپایی نیز گروه مخالف واقعی با نظام و قانون اساسی این کشورها وجود ندارد و گروه‌های به‌اصطلاح مخالف دولت فقط در مسائل فرعی اختلاف ‌نظر دارند و در اصول و مبانی یکی هستند.
ایشان با تأکید بر این‌که آینده و مدیریت‌های کشور متعلق به جوانان و دانشجویان است، خطاب به آنان افزودند: باید آن‌چنان دانش، تفکر و باورهای دینی خود را عمق ببخشید که باقدرت وارد میدان عمل شوید و کشور را به سوی افق روشن آن پیش ببرید.
 
در این دیدار و پیش از سخنان مقام معظم رهبری، آقای حسین تاریخی -دانشجوی رشته‌ی فیزیک هسته‌ای- به نمایندگی از بسیج دانشجویی، از عدالت اجتماعی و مطالبات واقعی مردم، جنبش نرم‌افزاری و نهضت تولید علم و آزاداندیشی، وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه و توطئه‌های استعمار فرانو به‌خصوص در بحث انرژی هسته‌ای به عنوان دغدغه‌های اصلی دانشجویان بسیجی نام برد و تأکید کرد: بسیج دانشجویی با ارائه‌ی طرح راهبردی خود در راستای چشم‌انداز بیست‌ساله در جهت پیگیری این دغدغه‌ها تلاش می‌نماید.