• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1369/07/14

برگزاری مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم نظامی و خلبانی هوانیروز در حضور فرمانده کل قوا

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا عصر امروز جوائز و دانش نامه های فارغ التحصیلان هیجدهمین دوره ی دانشگاه علوم نظامی و سی و یکمین و سی و دومین دوره ی خلبانی هوانیروز و نیز سردوشی دانشجویان دوره ی جدید را اعطاء فرمودند.
در مراسم ویژه ای که به همین منظور در میدان آمادگاه دانشگاه علوم نظامی ترتیب یافت. فرمانده‌ی کل قوا یگانهای مستقر در میدان را مورد بازدید قراردادند و در محل یادواره ی شهدای این دانشگاه نسبت به مقام والای شهیدان ادای احترام کردند. بدنبال استقرار حضرت آیت الله خامنه ای در جایگاه مخصوص و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از نحوه ی پذیرش دانشجو و تدریس در دانشکده ی فرماندهی و ستاد گزارشی راارائه کرد و سپس دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه علوم نظامی یکصدا به قرائت سوگند نامه ای برای خدمت به آرمانهای مقدس جمهوری اسلامی ایران و پاسداری از انقلاب اسلامی، استقلال و تمامیت ارضی کشور پرداختند.
آنگاه پرسنل نمونه ی این دانشگاه از جمله چند تن از اساتید آن به افتخار دریافت جوائز، دانشنامه و نصب سردوشی که از سوی مقام معظم رهبری به آنان اعطاء شد نایل شدند. همچنین پس ازایراد دو خطابه توسط نمایندگان دانشجویان قدیم و جدید دانشگاه علوم نظامی سرود وحدت توسط یگانهای مستقر در محل اجراء شد و سپس حرکات نمایشی توسط گروه کاراته بازان این دانشگاه به اجراء در آمد.
بر پایه همین گزارش پس از اجرای این برنامه حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده کل قوا طی بیاناتی که خطاب به پرسنل نظامی حاضر درمیدان ایراد فرمودند؛ پیروزیهای بدست آمده را مرهون ایستادگی و مقاومت ملت ونیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران توصیف کردند و افزودند: پیروزی یک ملت در سایه ی قدرت، توانایی های لازم و مقاومت بدست می‌آید. آن ملتی در خور احترام است که نیروهای مسلح آن بتوانند به هنگام خطر از تمامیت کشور و ملت دفاع کند و بر همین اساس بود که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پیروزی و افتخار را نصیب ملت بزرگ خود کردند.
فرمانده کل قوا هر گونه کوتاهی در توجه به نظم، انضباط، سازماندهی وتجهیز نیروهای مسلح را مردود دانستند و فرمودند: تمامی تلاش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران باید در جهت نظم، افزایش توانایی های کیفی و آماده سازی کامل صرف شود. قوای نظامی و انتظامی ما به اسلام عشق می ورزند و بخاطر برخوردار بودن ازایمان، شجاعت و صداقت، میتوان آنها را بعنوان یک نیروی نظامی نمونه به جهان عرضه کرد.
مقام معظم رهبری ضمن توصیه به پرسنل نظامی به حفظ ایمان و صفات برجسته ونیکوی اخلاقی فرمودند: اسلام به نیروهای نظامی و ملت ما عزت و قدرت داد و سایه ی خود را بر سر این ملت گسترانید و امنیت حقیقی را به ما عنایت کرد. ملت ما به برکت اسلام آزاد است و پرچم اسلام نیز در پرتو فداکاری مردم مسلمان ایران به اهتزاز درآمد و در سایه ی همین دست آوردها است که امروز بسیاری از ملت های دنیا به نام قهرمانی های ملت بزرگ ایران به هیجان می آیند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان محبت، صمیمیت و احترام آحاد مردم ایران به نیروهای مسلح را خاطر نشان ساختند و از تقید و پایبندی پرسنل نظامی به اسلام و نشان دادن سیمای ارتش واقعی اسلامی بعنوان یک واجب و فریضه ای که ترسیم کننده ی قدرت آنهاست، نام بردند.
برپایه ی همین گزارش پس از سخنان حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده کل قوا،‌یگانهای مستقر در دانشگاه علوم نظامی نیروی زمینی از مقابل قرآن مجید و رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا رژه رفتند.
در این مراسم که با شکوه خاصی انجام شد رئیس ستاد فرماندهی کل قوا، رئیس ستاد مشترک ارتش، نماینده ولی فقیه در ستاد فرماندهیکل قوا، فرماندهان نیروهای سه گانه ارتش، جمعی از فرماندهان ارتش و سپاه ونیروهای انتظامی، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از روحانیون ومسئولان دفاتر ولی فقیه و عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح، تعدادی از خانواده های معظم شهدا و جانبازان، جمعی از رؤسا و مسئولان و اساتید دانشگاهها و وابستگان نظامی سفارتخانه های خارجی در جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.
در این مراسم به فارغ التحصیلان دوره ی هیجدهم دانشگاه علوم نظامی و دوره های سی و یکم و سی و دومخلبانی هوانیروز دانشنامه اعطاء شد و دانشجویان جدید این دانشگاه نیز پس از تحلیف به دریافت سردوشی مفتخر شدند.