• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1383/10/02

برگزاری مراسم تحلیف مشترک دانشجویان دانشگاههای افسری با حضور فرمانده کل قوا

مراسم تحلیف دومین دوره‌ی مشترک دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی صبح امروز با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه افسری امام علی علیه‌السّلام برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، سرود جمهوری اسلامی نواخته شد و رهبر معظم انقلاب در مقابل یادمان شهدا به شهیدان انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.
فرمانده کل قوا سپس از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.
در این مراسم همچنین دانشجویان منتخب از دست فرمانده کل قوا سردوشی و نماینده‌ی دانش‌آموختگان خلبانی نشان خلبانی دریافت کردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مراسم، دانایی را رمز توانایی برشمردند و افزودند: نظام اسلامی رفاه را با عدالت، پیشرفت علمی و آبادانی را با امنیت روحی، روانی  و اقتدار را همراه با نگاه برادرانه به ملت‌های جهان دنبال می‌کند.
فرمانده معظم کل قوا  کسب دانش و تقویت روحیه‌ی شجاعت و دلاوری را دو هدف عمده‌ی دانشجویان دانشگاه‌های نظامی کشور خواندند و افزودند: سرافرازی و پیشرفت هر ملت  در گرو اقتدار اوست و نیروهای مسلحِ شجاع و مردمی ایران، حصار مستحکم ملت در مقابله با هرگونه زیاده‌خواهی و زورگویی به شمار می‌روند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با اشاره به آرمان‌های والای جمهوری اسلامی خاطرنشان کردند: تعالی و پیشرفت و رفاه، استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی، عدالت‌طلبی و مقابله با قدرت‌طلبان زورگو، اهداف بزرگی است که هر ملتی با جان و دل می‌پذیرد و به همین علت است که آرمان‌های ملت ایران همچون نسیم بهاری در جهان جاری شده و این ملت را در چشم مردم کشورهای مختلف، عزیز و پرعظمت ساخته است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی  در بخش دیگری از سخنانشان، حضرت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف‌ را ذخیره‌ی امید بشریت خواندند و تأکید کردند: این امید حیات‌بخش در دل هر انسانی وجود داشته باشد، او را به این حقیقت مؤمن می‌سازد که قدرت‌طلبان جهانی همچون کف روی آب در برابر جریان اصیل حق و معنویت، توان پایداری ندارند و بازیگری آن‌ها در عرصه‌های جهانی، پوچ و بی‌معناست.
 
در این مراسم همچنین سرتیپ موسوی -فرمانده دانشگاه افسری- گزارشی از دوره‌های آموزشی این دانشگاه را بیان کرد.
در پایان این مراسم، نیروهای حاضر در میدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.