• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1383/08/24

دیدار مسئولان نظام و جمعی از مردم با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار مسئولان نظام و جمعی از قشرهای مختلف مردم، با اشاره به توانایی‌ها و قدرت دنیای اسلام  تصریح کردند: دنیای اسلام باید باور کند که با اتکاء به توانایی‌های بالقوه و حرکت در مسیر دستورات پیامبر اسلام صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله و وحدت کلمه می‌تواند قدرت عظیم خود را بازیابد و در مقابل ظلم و زورگویی دشمنان بایستد.
ایشان با تبریک عید سعید فطر، از این روز به عنوان ذخیره، شرف و کرامت برای پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله و مایه‌ی گسترش میراث معنوی آن حضرت یاد کردند و افزودند: امت اسلامی آن هنگامی می‌تواند عید سعید فطر را عید واقعی خود بداند که با عمل به توصیه‌های پیامبر اسلام صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله در جهت برطرف کردن دردهای بزرگ خود گام بردارد.
رهبر معظم انقلاب  مهم‌ترین مشکل کنونی جهان اسلام را تفرقه و نداشتن اتحاد کلمه ارزیابی و خاطرنشان کردند: آن‌چه که باعث می‌شود قدرت‌های جهانی صریحاً در مقابل دنیای اسلام با یک‌پنجم جمعیت دنیا و با امکانات گسترده‌ی مادی و معنوی بایستند و موضع‌گیری نمایند، ضعف و سستی مسلمانان و اختلافات آنان است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به جنایات دنیای استکبار در فلسطین اشغالی و همچنین عراق و کشتار روزانه‌ی مردم و اهانت به این دو ملت مسلمان تأکید کردند: در چنین شرایطی، دنیای اسلام و دولت‌های اسلامی به تماشاچی بی‌طرفی تبدیل شده‌اند که بسیار تأسف‌بار است.
ایشان با تأکید بر این‌که سیاست دنیای استکبار، مقابله با کشورهای اسلامی است و هر کشور اسلامی که از خود ضعف نشان دهد، نابود خواهد شد، تصریح کردند: بر اساس دستور اسلام  تنها راه عزتمندی مسلمانان، ایستادگی همراه با شجاعت، قدرت و وحدت است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اتهامات و بهانه‌های گوناگون قدرت‌های استکباری در برابر جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند: به‌رغم همه‌ی تهدیدها ملت ایران -به برکت اسلام- با شجاعت و صلابت در مقابل فشارها ایستاده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  در پایان، مسئولان را به قدرشناسی این ملت بزرگ و تاریخ‌ساز توصیه و خاطرنشان کردند: مسئولین باید بااخلاص و با تمام توان برای خدمت به این مردم تلاش نمایند.
 
در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاتمی -رئیس‌جمهور- نیز در سخنانی با تبریک عید سعید فطر به شکوه و عظمت نماز عید فطر در دنیای اسلام اشاره کرد و گفت: ما خواستار اقتدار و استقلال می‌باشیم و این اقتدار و استقلال نه برای تجاوز، بلکه برای صلح‌خواهی و مهرورزی و بنای جامعه‌ای مبتنی بر ایمان، آگاهی، فناوری، پیشرفت، عدالت و به رسمیت شناختن حق مردم بر سرنوشت خویش است.
رئیس‌جمهور  همچنین با اشاره به اوضاع اسف‌بار فلسطین و عراق اظهار امیدواری کرد: روزی فرابرسد که دنیای اسلام با وحدت کلمه و آگاهی یکپارچه در مقابل ظالمان و زورگویان بپاخیزد.