• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1383/08/20

دیدار رئیس‌جمهور و هیأت وزیران با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار رئیس‌جمهور و هیأت وزیران، با بیان فرازهایی از سخنان حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السّلام در نهج‌البلاغه درباره‌ی ایمان خاطرنشان کردند: ایمان پایه‌ی عمل و حرکت انسان است و طبیعت ایمان دینی به گونه‌ای است که عمل صالح را به دنبال می‌آورد.
ایشان با اشاره به رابطه و تأثیر متقابل ایمان و عمل صالح افزودند: بر اساس فرمایش حضرت علی علیه‌السّلام، صبر و استقامت، یقین، عدل و جهاد چهار پایه‌ی ایمان هستند و هرگونه تزلزل در این پایه‌ها، موجب سستی ایمان می‌شود.
رهبر معظم انقلاب «داشتن مرز با جریان‌های فسق و کفر» را یکی از ویژگی‌های اصلی انسان‌های باایمان برشمردند و علت تغییر عقاید و رفتار برخی افراد با ایمان و چرخش صدوهشتاد درجه‌ای آنان را ایمان بدون پشتوانه‌ی عمل صالح و استدلال محکم دانستند و افزودند: زوال ایمان نیز تدریجی است و انسان در بیشتر مواقع متوجه زوال آن نمی‌شود و تنها راه مقابله با چنین آفاتی، تقوا و مراقبت دائم است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی  همچنین با اشاره به بخش‌هایی از نامه‌ی حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السّلام به مالک اشتر و تأکید ایشان بر لزوم آبادانی جامعه و ایجاد رفاه برای مردم و بهره‌گیری از توانایی‌ها و نشاط آنان خاطرنشان کردند: حضرت علی علیه‌السّلام شرط آبادانی دنیا و جامعه را کنترل و مراقبت مسئولان و مدیران می‌داند، زیرا امور کشور و مردم به دست آنان است.
ایشان همچنین با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به عنوان سال پاسخ‌گویی و تأثیر پاسخ‌گویی مسئولان در آگاهی مردم  از نقاط قوّت و ضعف و افزایش امید آنان به آینده بر لزوم همکاری متقابل دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول و رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما برای تحقق جدی و عملی پاسخ‌گویی مسئولان تأکید کردند.
 
در این دیدار  حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاتمی -رئیس‌جمهور- نیز در سخنانی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری بیش‌از‌پیش  از برکات معنوی ماه مبارک رمضان به‌خصوص در روزهای پایانی این ماه به فعالیت‌های قرآنی در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر، عرضه‌ی آثار هنری درباره‌ی قرآن و فعالیت‌های تحقیقاتی قرآنی گسترش روزافزونی داشته است و نمایشگاه بین‌المللی قرآن نمونه‌ی بارزی از این فعالیت‌های قرآنی است.
در این دیدار، همچنین آقای مسجد جامعی -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- گزارشی از فعالیت‌های قرآنی در کشور ارائه کرد و با اشاره به برگزاری جلسات علمی در خصوص معارف قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و همچنین ارائه‌ی ۱۱۰ اثر هنری ارزشمند و نرم‌افزارهای متنوع قرآنی به نمایشگاه امسال افزود: انتخاب بهترین کتاب‌ها و مقالات قرآنی در هر سال، رونق بازار محصولات فرهنگی قرآنی، ۶برابر شدن انتشار کتاب‌های قرآنی در ده سال گذشته، برگزاری نشست بانوان قرآن‌پژوه و تشکیل انجمن هنرمندان زن در حوزه‌ی قرآن، از دیگر فعالیت‌های قرآنی در سال‌های اخیر است.
در پایان این دیدار، نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد و سپس حاضران روزه‌ی خود را به همراه رهبر معظم انقلاب اسلامی افطار کردند.