• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1383/08/10

دیدار دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی و برگزیدگان المپیادهای دانشجویی با رهبر انقلاب

جمع زیادی از دانشجویان و تشکلهای دانشجویی و همچنین برگزیدگان المپیادهای دانشجویی، عصر امروز در فضایی صمیمی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار آقایان ابوالقاسم اوجاقلو رتبه اول المپیاد دانشجویی الهیات و معارف اسلامی، ودود حیدری مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، محمد دهقانی برگزیده جشنواره خوارزمی و دانشجوی مهندسی کامپیوتر، پرویز امینی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، ابراهیم شمشیری دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان، هامون طهماسبی دارنده مدال نقره المپیاد جهانی شیمی، امیرعباس اسماعیلی دبیرکل اتحادیه تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، امیررضا نیکان نماینده نخبگان و چهاردولی نماینده دانشجویان شاهد به بیان دیدگاههای خود درباره مسائل مختلف پرداختند که مهمترین نکات بیان شده عبارتند از:
- استفاده بیش از پیش از ظرفیت استعدادهای علمی و نخبگان کشور و سیاستگذاری و برنامه‌ریزی صحیح و اقدام همه جانبه و هماهنگ جهت تحقق جنبش نرم‌افزاری
- توجه و اهتمام بیش از پیش به گفتمان عدالت و عدالت محوری در برنامه‌های توسعه کشور و ارتقاء کارآمدی نظام اسلامی در این جهت
- تحقق عملی پاسخگویی مسؤولان
- لزوم ایستادگی مسؤولان در مقابل فشارها و باج‌خواهی غرب درخصوص دانش هسته‌ای ایران بعنوان حق مشروع ملت ایران
- ایجاد زمینه برای گسترش فرهنگ نقد در دانشگاهها
- اهتمام جدی مسؤولان برای تعمیق معنویت و ارزشهای دینی در دانشگاهها
- پیگیری مبارزه بی‌امان با مفاسد اقتصادی
- لزوم ارتباط نزدیکتر مسؤولان با نسل جوان و دانشگاهی و حضور آنان در مجامع دانشجویی
- جلوگیری از تبعیض موجود میان فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی با فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاهها
- و فرهنگ سازی برای الگو قرار گرفتن نخبگان در جامعه
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار در سخنانی هدف از برگزاری جلسات هر ساله با دانشجویان در ماه مبارک رمضان را شنیدن سخنان و دیدگاههای آنان و تکریم دانشگاه و دانشجو بمنظور تکریم علم و دانش دانستند.
ایشان پیشرفت همه جانبه کشور را در گرو سرمایه‌گذاری و تلاش در عرصه علم و دانش دانستند و افزودند: محترم بودن علم در جامعه موجب جوشش استعدادهای درونی جامعه و بومی شدن علم و در نهایت استقلال و پیشرفت کشور و عدم تبعیت از بیگانه خواهد شد.
مقام معظم رهبری، ترویج علم در کشور را یکی از ثمرات مهم انقلاب اسلامی برشمردند و با اشاره به موفقیت‌های بدست آمده در فعالیتهای علمی و دانشگاهی تصریح کردند: رمز اصلی حل مشکلات و پیشرفت کشور، اهمیت دادن به علم است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با گلایه از برخی کوتاهی‌ها برای گسترش فرهنگ دینی و معنوی در دانشگاهها بر لزوم همراهی علم با تقوا، تزکیه و اخلاق تأکید کردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با تأکید بر لزوم فراگیر شدن گفتمان عدالت در جامعه خاطرنشان کردند: خواست عدالت و رفع فساد باید بعنوان درخواست همیشگی دانشجویان و جامعه مورد اهتمام باشد ضمن آنکه نباید در کنار این خواست، فعالیتها و کارهای مثبت انجام گرفته زیر سؤال رود.
ایشان مهمترین چالش کنونی نظام اسلامی با مراکز قدرت جهان را هراس آنها از اثبات کارآمدی نظام اسلامی دانستند و افزودند: در مواجهه با مسائل، مشکلات و کاستی‌ها باید برخورد بصورتی باشد که زمینه حل مشکلات و کمک به مسؤولان بوجود آید.
ایشان همچنین با تأکید بر لزوم حمایت عملی از نخبگان و زمینه‌سازی برای پیشرفت علمی آنان تأکید کردند: البته نخبگان نیز باید بدانند که همه ما بدهکار ملت، تاریخ و نسلهای آینده هستیم و کسی نباید خود را طلبکار مردم بداند.
در پایان این دیدار نماز مغرب و عشاء به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد و سپس حاضران روزه خود را بهمراه مقام معظم رهبری افطار کردند.