• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1383/06/31

دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان، مشروعیت همه‌ی مسئولان کشور را به کارآمدی آنان در انجام‌دادن وظایف قانونی وابسته دانستند و تأکید کردند، ضمن استقامت کامل در اهداف و مبانی، با اصلاح، تغییر و تکامل روش‌ها، حرکت به سوی اهداف پیش‌بینی شده را با عزمی راسخ ادامه می‌دهیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با تبریک اعیاد ماه پرعظمت شعبان، اهداف، مبانی و ارزش‌های جمهوری اسلامی را الهی، اما روش‌ها و ابزارها را بشری خواندند و خاطرنشان کردند: احتمال خطا و آسیب‌پذیری در روش‌ها و شیوه‌ها، همواره وجود دارد، بنابراین همه‌ی مسئولان باید با شناسایی دقیق خطاها و عبرت گرفتن از اشتباهات خود و دیگران، روش‌ها را دائماً اصلاح کنند.
ایشان با انتقاد از کسانی که اهداف و روش‌ها را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند، افزودند: برخی به نام نواندیشی و اصلاح، در اهداف تجدید نظر می‌کنند که این دیدگاهِ انحرافی در واقع همان ارتجاع و عقب‌گرد است و درمقابل  برخی به اسم صلابت و پایداری، بر روش‌های غلط پافشاری می‌کنند که این هم تحجر است.
رهبر معظم انقلاب  با اشاره به تبلیغات چند سال اخیر مراکز رسانه‌ای نظام سلطه درباره‌ی لزوم اصلاحات در ایران خاطرنشان کردند: آن‌چه آن‌ها می‌خواهند، اصلاح نیست، بلکه افساد است، زیرا مستکبران در حقیقت به دنبال تجدید نظر جمهوری اسلامی در مبانی و اصول و ارزش‌های نظام هستند تا منافع خود را در ایران تأمین کنند.
ایشان در بخش دیگری از سخنانشان، کارآمدی روزافزون همه‌ی مسئولان کشور را ضروری خواندند و افزودند: در قانون اساسی برای مسئولان رده‌های مختلف کشور شرایط و وظایفی پیش‌بینی شده که تحقق آن شرایط و کارآمدی در انجام دادن وظایف قانونی، ملاک مشروعیت مسئولان است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  در همین زمینه افزودند: از هیچ کس انتظار معجزه نمی‌رود، اما در عملکرد همه‌ی مسئولان باید کارآمدی و نشانه‌های موفقیت در انجام دادن وظایف محوله، آشکار و ملموس باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی  الگو شدن جمهوری اسلامی در جهان اسلام را علت اصلی خصومت سلطه‌گران جهانی با ملت ایران دانستند و افزودند: اگرچه مراکز سلطه در تشریح علت دشمنی با نظام اسلامی از موشک و اتم و غنی‌سازی سخن می‌گویند، اما حقیقت این است که نظام اسلامی ضمن ارائه‌ی الگویی مبتنی بر عقل و منطبق با خواسته‌های انسانی، عملی‌بودن تشکیل حکومتی بر پایه‌ی اسلام را برای ملت‌های مسلمان اثبات کرده و در پرتو پیشرفت سیاسی، فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی و ثبات و پایداری مستمر، هر روز بیش از پیش مورد توجه نخبگان، جوانان و توده‌های ملت‌های مسلمان قرار می‌گیرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  در بخش دیگری از سخنانشان، اکثر مسائل مطرح‌شده در اجلاس خبرگان را دغدغه‌های اصلی نظام برشمردند و طرح این مسائل را ضروری و باعث استمرار، اهتمام و توجه مسئولان به حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواندند.
 
در آغاز این دیدار، آیت‌الله مشکینی -رئیس مجلس خبرگان- در ضرورت تقویت معنویت و ارتباط با پروردگار سخنانی بیان کرد.
آیت‌الله امینی –نایب‌رئیس مجلس خبرگان- نیز گزارشی از اجلاس دو روزه‌ی خبرگان و دغدغه‌های نمایندگان مجلس خبرگان درباره‌ی مشکلات اقتصادی مردم -از جمله تورم و بیکاری و مسائل فرهنگی اجتماعی- ارائه کرد.