• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1382/09/25

دیدار علما و روحانیون استان قزوین با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در دیدار صدها نفر از علما، روحانیون و طلاب استان قزوین،قزوین را شهر کهن علمی و فرهنگی خواندند و با توصیه به روحانیون و طلاب جوان این منطقه برای احیای اعتلای علمی قزوین خاطر نشان کردند:باید با افکار و اندیشه های فلسفی مطرح شده در دوران جدید آشنا بود و با تکیه بر فلسفه اسلامی به نقد آنها همت گماشت که لازمه اینکار آموختن عمیق فلسفه اسلامی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به روز بودن و برخورداری از دید و بینش سیاسی را برای روحانیون ضروری خواندند و تاکید کردند: باید هوشیاری در مقابل نقشه های پیچیده سیاسی - رسانه ای دشمنان، مسائل کشور را با نگاهی کلان ارزیابی کرد و از اصالت دادن به جزئیات که معمولاً قضاوتها را دچار مشکل و انحراف می کند پرهیز کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نگاه بر آیندی به مجموعه نقاط قوت و ضعف جمهوری اسلامی و درک جبهه‌بندی موجود در دنیا را دو شرط لازم برای قضاوت صحیح در مورد عملکرد نظام اسلامی خواندند و خاطر‌نشان کردند: در عملکرد جمهوری اسلامی نقاط ضعف نیز وجود دارد اما دشمن و برخی عناصر نا‌آگاه یا آگاه داخلی،با عمده کردن نکات منفی این جمهوری مظلوم و فراموش کردن نقاط مثبت فراوان نظام، در واقع در صددند انقلاب اسلامی را به شکست بکشانند تا اسلام را از موقعیت کنونی اش قرنها به عقب ببرنند. ایشان بی طرفی در مقابل جبهه بندی موجود در جامعه بین المللی را بی معنا خواندند و خاطرنشان کردند: در یک طرف این صف بندی "کفر و استکبار و مراکز قدرت سیاسی و اقتصادی جهان و حکومت های مزدور آنان" قرار دارند و در طرف دیگر همه ملت هایی که از جبهه جهانی ظلم و ستم، آسیب دیده اند بنابراین بی طرف ماندن در مقابل این واقعیات معنا ندارد.
ایشان همچنین دانستن زبان مخاطبان و دادن پاسخهای اقناعی به سؤالات و شبهات جوانان را مهم دانستند و با توصیه همه روحانیون به زهد و بی اعتنایی به دنیا افزودند: اصلی ترین وظیفه طلاب درس خواندن و عالم شدند است و هیچ چیز نباید طلبه ها را از ادای این وظیفه باز دارد.
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب حجت‌الاسلام و المسلمین باریک بین نماینده ولی فقیه در استان قزوین گزارشی از فعالیت های علمی و پژوهشی حوزه علمیه قزوین و مدارس علمیه این استان بیان کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین امشب حرم حضرت امام زاده حسین ابن علی ابن موسی الرضا(ع) را در قزوین زیارت کردند.