• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1382/03/28

دیدار رئیس دولت انتقالی اسلامی افغانستان با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار رئیس دولت انتقالی اسلامی افغانستان تأکید کردند: وجود یک افغانستان باثبات و پیشرفته در همسایگی ایران به تأمین منافع اسلامی و ملی ایران کمک می‌کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های افغانستان در جهت استقرار ثبات و آرامش، تلاش بیشتر برای جبران آثار بسیار منفی سال‌ها جنگ داخلی در افغانستان را ضروری خواندند و افزودند: افغانستان به رغم تلاش‌هایی که برای عقب ماندن این کشور صورت گرفته، با توجه به ذخایر ارزشمند انسانی و اعتقادات عمیق اسلامی مردم این کشور، می‌تواند با وحدت و همدلی همه‌ی اقوام به جایگاه شایسته‌ای دست یابد.
ایشان تلاش سلطه‌گران برای نابود کردن پایه‌های هویت فرهنگی ملت‌ها را خاطرنشان کردند و افزودند: مراکز سلطه ضمن مخالفت با مظاهر فرهنگ اسلامی مردم افغانستان تلاش می‌کنند با رواج فرهنگ غربی در این کشور، زمینه‌های سلطه‌ی دائم بر افغانستان را فراهم آورند که باید با هوشیاری این طرح را خنثی کرد.
رهبر معظم انقلاب با تجلیل از وحدت شیعه و سنّی در افغانستان خاطرنشان کردند: تقویت همدلی پیروان مذاهب مختلف در افغانستان به رشد و پیشرفت این کشور کمک می‌کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قراردادهای چندجانبه‌ای را که امروز در تهران امضا شد، برای کشورهای امضا‌کننده بسیار مفید خواندند و به رئیس دولت انتقالی افغانستان توصیه کردند: با مبارزه‌ی جدی و همه‌جانبه با کشت مواد مخدّر کاری کنید که افغانستان دیگر در افکار عمومی جهان، منشأ تولید مواد مخدر محسوب نشود.
 
در این دیدار که آقای خاتمی -رئیس‌جمهور- نیز حضور داشت، رئیس دولت انتقالی افغانستان با تشکر فراوان از کمک‌های جمهوری اسلامی و ملت ایران به ملت افغانستان در مقاطع مختلف گفت: مردم افغانستان قدر شناسند و هیچ‌گاه حمایت‌های مردم مهربان ایران را فراموش نمی‌کنند.
آقای حامد کرزای با بیان گزارشی از اوضاع اقتصادی اجتماعی و سیاسی افغانستان، مبارزه با کشت مواد مخدر را از سیاست‌های جدی این کشور خواند و گفت: درمجموع روند رو به پیشرفتی را طی می‌کنیم و قانون اساسی افغانستان نیز که بر اساس خواست ملت افغان، قانونی اسلامی خواهد بود، در دست تدوین نهایی است.
رئیس دولت انتقالی افغانستان وحدت شیعه و سنّی را از عوامل استقرار هرچه بیشتر ثبات و آرامش در این کشور برشمرد و گفت: معتقدیم بقای ملت و کشور افغانستان در گرو این وحدت است.