• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1383/04/19

بازدید دوساعته رهبر انقلاب از توانمندی‌های استان همدان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در چهارمین روز از سفرشان به استان همدان، عصر دیروز از نمایشگاه توانمندی‌های این استان بازدید کردند.
نمایشگاه توانمندی‌های استان با شرکت ۱۵۲ شرکت در زمینه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی، صنایع ‌دستی، گردشگری، فناوری اطلاعات و نرم‌افزار در مساحتی حدود ۲ هزار متر مربع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان برپا شده است. بخش قابل توجهی از این نمایشگاه به ارائه‌ی تولیدات زیبای هنرمندان صنایع‌ دستی همدان اختصاص یافته است. حدود ۱۸۰ هزار نفر از جمعیت استان همدان که ۱۰ درصد از جمعیت این استان را تشکیل می‌دهند، در رشته‌های مختلف صنایع ‌دستی مشغول فعالیتند.
رهبر معظم انقلاب در بازدید از غرفه‌های صنایع‌ دستی  با تمجید از زیبایی‌ها و ظرائف محصولات هنرمندان صنایع ‌دستی همدان، تلاش بیشتر برای رونق و غنای افزون‌تر رشته‌های مختلف این صنعت را ضروری خواندند.
آثار تاریخی و فرهنگی،  استان همدان را به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل کرده است. گوشه‌هایی از این ظرفیت‌های گردشگری در نمایشگاه توانمندی‌های استان ارائه شده است.
توانمندی‌های کشاورزی و دامداری استان همدان نیز در چندین غرفه‌ی این نمایشگاه عرضه شده است. امسال ۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان همدانی خریداری خواهد شد. این استان در برخی محصولات کشاورزی از جمله تولید سیب‌زمینی در کشور مقام اول را دارد.
واحدهای صنعتی استان همدان نیز در فضای باز نمایشگاه و حدود ۳۰ غرفه از فضای داخلی آن تولیدات خود را عرضه کرده‌اند.
بازدید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  از نمایشگاه توانمندی‌های استان همدان حدود دو ساعت طول کشید.