• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1378/06/06

دیدار خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران بیرجند با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار خانواده‌های معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران بیرجند، طی سخنانی با استناد به تجربه تاریخ و دستورات اسلام فرمودند: هر ملتی که بخواهد شأن یک ملت زنده و محترم را به دست آورد، باید بتواند از خود رشادت آگاهانه و شجاعت همراه با فرزانگی نشان بدهد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، تجلیل از شهدا و خانواده‌های معظم آنان را متکی به یک منطق قوی دانستند و فرمودند: در نظام فاسد بین‌المللی که قدرتمندان جهانی با اتکاء به سلاح برتر می‌کوشند ملتها و کشورها را تحت سلطه خود درآورند و با نادیده گرفتن سخن حق، فرهنگ، تاریخ و سابقه آنان، امیال خود را بر ملتها تحمیل کنند، یک ملت چگونه می‌تواند از حق حیات خود دفاع کند، حرف حق خود را به کرسی نشاند و جایگاه معتبری را برای خود به دست آورد؟ آیا ملتهایی که رهبران فاسد بر آنها حکومت می‌کنند و اختیار خود را به دست بیگانگان سپرده‌اند، با التماس و نشان دادن ضعف، قادر بوده‌اند از حق خود و استقلال و آزادی خود حراست کنند؟
مقام معظم رهبری، خطاب به خانواده‌های معظم شهدا فرمودند: اگر فداکاریها، دلیریها و مردانگیهای شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران وجود نداشت، امروز ایران بزرگ با آن همه سابقه تاریخی و فرهنگ با ارزش خود و با همه منابع زیرزمینی‌اش، بیش از مهره‌ای در دست سردمداران جهانی نبود و این همان چیزی است که امروز بر سر بسیاری از کشورها آمده است، اموالشان را به غارت می‌برند، به دین و فرهنگشان اهانت می‌کنند و شخصیت و هویت آنها را نادیده می‌گیرند و علت آن نیز در این است که آنها فاقد اراده لازم برای پایداری و حرکت به سمت هدفهای عالی و نیز نترسیدن از خطر هستند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، بروز و ظهور بهترین جوانان و پدران و مادران در طول سالهای قبل از پیروزی انقلاب و نیز در هشت سال جنگ تحمیلی را به برکت اسلام، ممکن دانستند و فرمودند: شهیدان گرانقدر ما نشان دادند که ملت ایران زنده است، قدرتِ دفاع از خود را دارد و در مقابل زورگویی‌ها و تحقیرها تسلیم نمی‌شود.
مقام معظم رهبری فرمودند: تنها در سایه شجاعت مردان بزرگ است که یک ملت می‌تواند به جایگاه رفیع در نظام بین‌المللی دست یابد، در همه ابعاد پیشرفت کند و استعدادهای خود را بروز دهد، چه در غیر این صورت، ملتی که قادر به دفاع از خود نباشد و متجاوزان از هر طرف او را مورد دست‌اندازی قرار دهند، قادر به سازندگی مادی و معنوی نخواهد بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر مقام و مرتبه والای پدران و مادران شهیدان و همسران، فرزندان و بازماندگان آنان تأکید کردند و فرمودند: تا وقتی در این کشور نام شهیدان، محترم است و آحاد مردم برای شهدا، تکریم قائل هستند، این ملت در برابر هیچ قدرتی شکست نخواهد خورد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی افرادی را که برای نادیده گرفتن مقام والای شهیدان تلاش می‌کنند، دشمنان ملت ایران نامیدند و فرمودند: روح فداکاری در این ملت حصن و حصار محکمی است که دشمن تا کنون قادر به عبور از آن نبوده است، بنابراین پرچم فداکاری و ایثار باید در این کشور همواره برافراشته بماند و کسانی که با تبلیغات و نادیده گرفتن ارزشهای مهم و اصلی مانند فداکاری در راه خدا می‌خواهند روح فداکاری و خطرپذیری را از جامعه اسلامی سلب کنند، بلاهت و کورذهنی خود را نشان می‌دهند.
مقام معظم رهبری در پایان سخنانشان از مردم بیرجند به عنوان مردمی با ایمان، ثابت قدم ، هوشیار و آگاه به مصالح یاد کردند و خطاب به آنان فرمودند: قدر و ارزش راهی را که در حال پیمودن آن هستید بدانید و مطمئن باشید که با پیروی از اسلام، عمل به احکام الهی و حفظ وحدت کلمه، قدرت، سیاست و جایگاه با ارزش جهانی شما تأمین خواهد شد.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام صادقی امام جمعه بیرجند در سخنان کوتاهی به معظم‌له خیر مقدم گفت و بر آمادگی مردم شجاع و مقاوم این منطقه و بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و نیز جانبازان، آزادگان و ایثارگران برای جانبازی در راه خدا و دفاع از انقلاب اسلامی تأکید کرد.