• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1369/09/22

دیدار رئیس جمهور الجزایر با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین امشب در دیدار آقای شاذلی بن جدید رئیس جمهور الجزایر با ایشان طی بیاناتی، حل مشکلات مسلمانان جهان را در وحدت و همکاری نزدیک میان مسلمین، استغناء از قدرتهای بیگانه و ایجاد ارتباط دولتها با مردم امکان‌پذیر دانستند.
در این دیدار که حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور،‌ دکتر حبیبی معاون اول رئیس جمهور و چند تن از وزرای دو کشور نیز حضور داشتند، مقام معظم رهبری در سخنانشان که خطاب به رئیس جمهور الجزایر ایراد فرمودند به بیان تهاجمات استکبار علیه کشورها و دولتهای اسلامی پرداختند و حل مسئله فلسطین و نجات ملت آواره این کشور اشغال شده را منوط به همکاری و هماهنگی میان ملل مسلمان ذکر کردند. رهبر انقلاب اسلامی اهمیت پیوندهای صمیمی و مستحکم میان ملتهای مسلمان را مورد تاکید قراردادند و فرمودند:سوابق درخشان انقلابی کشور شما نشان می‌دهد که شهدای الجزایر با الهام از اسلام به جهاد پرداختند و برای اسلام به شهادت رسیدند و از نظر ما این مسئله بسیار ارزشمندی است. پیوند طبیعی و قهری میان ما،‌ اسلام انقلابی است که براساس آن دو کشور می‌تواننند در مسائل مهم جهان اسلام همکاری صمیمانه‌ای داشته باشند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیاناتشان همچنین اظهار امیدواری کردند که همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و الجزایر برای مسائل مهم اسلامی ازجمله مسئله فلسطین و بحران خلیج فارس نتایج ثمربخش و سازنده را برجای گذارد.
براساس همین گزارش آقای شاذلی بن جدید نیز طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با مقام معظم رهبری از ایشان به عنوان برادر، دوست و امام یاد کرد و گفت: روابط ما براساس همبستگی اسلامی و انتساب به امت اسلامی برقرار است . جهان اسلام امروز در مرحله‌ حساسی قرارگرفته و دشمنان ما برای مشوه ساختن چهره امت مسلمان تلاش می‌کنند لذا ما باید در راه دفاع از امت و تمدن اسلامی امکان همبستگی هرچه بیشتر دو ملت مسلمان ایران و الجزایر را فراهم سازیم.
وی لزوم بکارگیری تمامی امکانات سیاسی و معنوی را در خدمت منافع امت اسلام یادآور شد و ضمن هشدار نسبت به تحریف تمدن اسلامی ازسوی بیگانگان گفت: ملت الجزایر به عنوان عضوی از پیکر اسلامی همواره در خدمت اسلام بوده است و برای اعلاء کلمةالله تلاش می کند. ما باید در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی بیش از گذشته به یکدیگر نزدیک شویم و این همکاری در خدمت امت اسلامی قرار گیرد.