• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1369/03/06

دیدار ائتلاف نه‌گانه و مجاهدین شیعه افغانستان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار شورای ائتلاف اسلامی نه گانه افغانستان و مجاهدین شیعه با ایشان ضمن استقبال از تشکیل حزب وحدت اسلامی، بر لزوم وحدت میان ملت مسلمان و مجاهدین افغان تأکید کردند و قضیه افغانستان را یکی‌ از حوادث مهم جهان در این دوران توصیف فرمودند.
ولی امر مسلمین جهان در این دیدار از پیروزی مجاهدین مسلمان افغانستان بر اشغالگران مقتدر روسی به عنوان سنت وتقدیر الهی نام بردند و افزودند: «این شما بودید که با قدرت ایمان و اتحاد و یکپارچگی خود اشغالگران را پس از تحمل خسارات و تلفات زیاد وادار به عقب‌نشینی کردید. اگر شما جهاد نمی‌کردید آنها همچنان موقعیت خود را حفظ میکردند.
ایشان حرکت در راه خداوند و تمسک به اراده الهی را موجب پیروزی قطعی مسلمانان خواندند و خطاب به حاضرین فرمودند: « وحدت یک امر ضروری و فوق مستحسن است.اتحاد و هماهنگی کاملاً مخلصانه میان تمامی مجاهدین افغانی بویژه مجاهدین شیعه میتواند گام مؤثری برای همکاری در یک چارچوب وسیعتر باشد. اگر حرکت به‌دور از هواهای نفسانی برای خدا و با نیت خالص صورت گیرد، پیروزی بر دشمنان حتمی است.» حضرت آیت‌الله خامنه‌ای وحدت،هماهنگی و یک دل بودن را به عنوان ضرورتهای جهاد با دشمن مورد تأکید قراردادند و فرمودند: «بدون جهاد، دشمن از صحنه عقب‌نشینی نخواهد کرد و جهاد در ابعاد نظامی،سیاسی و فرهنگی بدون اتحاد و وحدت امکان‌پذیر نیست.کار سیاسی باید از پشتوانه جهاد نظامی برخوردار باشد و این دو بدون کار فرهنگی بی‌ثمر خواهدبود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان، مجاهدین افغانستان را به تلاش هر چه بیشتر در مسائل فرهنگی فرا خواندند و ضرورت توجه به تدابیر سیاسی و تعارف بین المللی را به آنان یادآور شدند.
بنا بر همین گزارش، پیش از بیانات مقام معظم رهبری حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی نماینده ولی فقیه در امور افغانستان، گزارشی از روند حرکت وحدت‌بخش بین مجاهدین افغانی و مذاکرات انجام شده بین شورای ائتلاف و حزب وحدت افغانستان را به استحضار رهبر انقلاب اسلامی رساند.