• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1382/12/15

کاشت نهال توسط رهبر انقلاب در هفته درختکاری

همزمان با هفته منابع طبیعی و روز فضای سبز شهرها، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز با غرس دو اصله نهال در یکی از مناطق شمال شرق تهران ، در طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران شرکت کردند.
دراین مراسم که اعضای شورای شهر تهران ، شهرداری تهران ، و جمعی از مدیران و کارشناسان شهرداری ، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و فرمانده نیروی مقاومت بسیج نیز حضور داشتند، بهره برداری از 6000 هکتار از فاز اول طرح پنجاه هزار هکتاری کمربند سبز پیرامون شهر تهران آغاز شد.
مقام معظم رهبری در این مراسم در سخنان کوتاهی با اشاره به اهمیت احیای زمین و درختکاری در دستورات دینی ، وضعیت کنونی درختکاری و جنگل کاری در کشور بویژه در شهرهای بزرگ را با توجه به افزایش بی رویه ساخت و ساز و تخریب منابع طبیعی ، نامناسب دانستند و افزودند: در چنین شرایطی ایجاد فضای سبز و حفظ فضای سبز موجود یکی از اولویتهای مهم است.
ایشان با تاکید بر اینکه وظیفه همه مسوولان، کار و خدمت برای مردم است ، خاطرنشان کردند: مردم تشنه کار سالم و صادقانه هستند و مسوولان باید تا آنجا که می توانند به مردم خدمت رسانی نمایند.
آقای احمدی نژاد شهردار تهران نیز در این مراسم یکی از نیازهای اصلی و فوری شهر تهران را گسترش فضای سبز دانست و با اشاره به مشارکت بسیج در طرح توسعه فضای سبز تهران گفت: خدمتگزاران مردم در شهرداری مصمم به گسترش فضای سبز این شهر و تکمیل طرح نهضت سبز هستند.
آقای مختاری مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران هم از خدمات انجام گرفته برای گسترش فضای سبز تهران بویژه طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران گزارشی ارائه کرد.