• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1382/09/27

بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی قزوین

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، امشب در بازدید از نمایشگاه توانمندی های صنعت استان قزوین، از نزدیک با دستاوردهای واحدهای مختلف صنعتی این استان آشنا شدند.
این نمایشگاه که در 3 سالن و در مساحتی نزدیک دو هزار متر مربع برپا شده گوشه های از فعالیت مراکز صنعتی استان قزوین از جمله "برقی و الکترونیک، نساجی، ساختمانی، شیمیایی، غذایی ، صنایع کانی غیر فلزی، صنایع کشاورزی و دامداری، ماشین آلات و تجهیزات، تولید کنندگان لوازم خانگی، تاسیسات گرمازا و سرمازا ، تجهیزات پزشکی ، صنایع دستی و نوشت افزار ارائه شده است.
درحالی حاضر دو هزار و هشتاد و شش واحد صنعتی با حدود نود هزار صنعتگر و کارگر ماهر و بیش از 57 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری، در استان قزوین فعالند. استان قزوین از لحاظ میزان اشتغال صنعتی در رده چهارم کشور، از نظر سرمایه گذاری صنعتی در رده ششم و از لحاظ تعداد و احدهای صنعتی در رده هشتم کشور قرار دارد.
بخشی از نمایشگاه توانمندی های صنعت استان ، به مناسبت هفته پژوهش به عرضه دستاوردهای پژوهشی مراکز آموزش عالی و تحقیقات صنعتی و مخترعین و مبتکرین استان اختصاص یافته است. در بازدید سه ساعته رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه توانمندیهای صنعت استان قزوین، وزیر صنایع و معادن و مسؤولان واحد های صنعتی استان، توضیحات لازم را بیان کردند.