• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1382/09/25

دیدار مردم قزوین با رهبر انقلاب

گرمای مهر و محبت مردم متدین و انقلابی قزوین نسبت به رهبر معظم انقلاب اسلامی سرمای سخت این شهر را امروز کمرنگ کرد و درپرتو استقبال وصف ناپذیر مردم خونگرم قزوین از حضرت آیت الله خامنه ای، روزی براستی پرشکوه در تاریخ پر افتخار این شهر تاریخی آفریده شد.
اتومبیل حامل رهبر معظم انقلاب اسلامی در ساعت ۹:۵۰ دقیقه صبح امروز وارد میدان تهران قدیم قزوین شد و اقیانوس بیکران مردم که از ساعت ها قبل در انتظار دیدن ایشان بودند با امواج پرخروش تکبیر هلهله و شادی، اتومبیل حامل رهبر انقلاب را در بر گرفت. شور شوق قشرهای مختلف مردم مومن و انقلابی قزوین برای دیدن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بگونه‌ای بود که مسیر ۱ کیلومتری میدان تهران قدیم تا میدان شهدا، در ۴۵ دقیقه طی شد.
دراین استقبال بیاد ماندنی، اگرچه همه قشرهای مردم حضور بسیار چشمگیری داشتند اما نوجوانان و جوانان پر طراوت نسل انقلاب به این مراسم مردمی، روح تازه ای بخشیده بودند. رهبر معظم انقلاب پس از مراسم استقبال مردمی، به دیدار دهها هزار نفر دیگر از مردم قزوین شتافتند که در گلزار شهدای این شهر، با شعارهای انقلابی و ابراز احساسات پرشور، انتظار دیدن ایشان را می کشیدند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دراین دیدار بخشی از سخنانان خود را به انتخابات مجلس هفتم و تبیین ویژگیهای مجلس مطلوب و نماینده مطلوب اختصاص دادند. ایشان برگزاری مطلوب انتخابات هفتمین دوره مجلس شواری اسلامی را، تضمین کننده آینده و تامین کننده نیازهای کنونی کشور خواندند و افزودند: برگزاری انتخاباتی مطلوب یعنی انتخاباتی سالم، آزاد، براساس قانون و با حضور پر شور و نشاط مردمی که شرکت در انتخابات را وظیفه ای دینی می دانند، می تواند منجر به تشکیل مجلسی حقیقتاً مطلوب شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مجلس مطلوب را خانه ملت، تجلی گاه عزت اسلامی و ملی، تامین کننده منافع عمومی، حافظ امنیت کشور و سد مستحکمی در برابر تعرض و طمع ورزی های دشمنان برشمردند: مجلس مطلوب هنگامی شکل می گیرد که مردم، با بصیرت و چشمانی باز، نمایندگان مطلوب یعنی کسانی را که واجد شرایط لازم هستند به مجلس بفرستند.
ایشان با اشاره به سخنان امام خمینی (رض) که مجلس را عصاره فضائل ملت می نامیدند افزودند:
حضور هر چه بیشتر مردم در روز رای گیری، کار آمدی و اعتبار مجلس را افزون می کند و نمایندگان ملت توان خدمت رسانی بیشتری می یابند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین ویژگیهای نماینده مطلوب به خصوصیاتی همچون تدین و برخورداری از "روحیه، نشاط و امید انقلابی " اشاره کردند و افزودند: نماینده مطلوب کسی است که علاوه بر ویژگیهای یاد شده، خدوم، امتحان داده، با کفایت، خوشنام، و دارای برنامه باشد و ضمن روحیه جوانگرایی به جوان ها اعتقاد داشته باشد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: کسانی که چنین ویژگیهایی دارند باید ثبت نام برای نامزدی انتخابات مجلس را وظیفه وجدانی، اسلامی و میهنی خود بدانند و با رعایت مصالح حال و آینده کشور و جامعه در این انتخابات ثبت نام کنند تا زمینه انتخاباتی پر شور بیشتر فراهم شود.
ایشان با اشاره به تلاش های همیشگی دشمنان ملت برای جلوگیری از برگزاری انتخابات گرم و پرشور در ایران افزودند: دشمنان انقلاب این بار با توجه به فضای عمومی کشور و میل همگانی برای برگزاری انتخاباتی با شکوه جرات نمی کنند به صراحت مردم را به شرکت نکردن در انتخابا ترغیب کنند. اما هر کاری بتوانند برای کمرنگ کردن انتخابات مجلس هفتم انجام خواهند داد که البته به فضل الهی این بار هم ناکام می مانند و ملت بزرگ ایران انتخاب اول اسفند را بسیار با شکوه برگزار خواهد کرد.
ایشان در بخشی دیگری ازسخنانشان، واقعیات جاری در صحنه منطقه و جهان را نشان دهنده صحت و حقانیت مواضع انقلاب اسلامی و ملت ایران دانستند و خاطر نشان کردند: ملت ایران از ۲۵ سال پیش امریکا را جهانخوار و متجاوز می نامید اما آن روز ها تبلیغات قوی رسانه های استکبار اجازه نمی داد ملت ها حقانیت موضع ایران اسلامی را در یابند ولی امروز اقدامات امریکا درعراق و افغانستان، خشونت چهره بزک کرده امریکا را برای همه ثابت کرده است همانگونه که حقانیت شعارهای ملت ایران در مورد رژیم صهیونیستی به همه جهانیان ثابت شده است.
رهبر معظم انقلاب به شعارهای ملت ایران در طول ۸ سال جنگ تحمیلی و بعد از آن در مورد درنده خویی صدام اشاره کردند و افزودند: امریکایی ها در آن زمان به صدام برای جنگ با ملت ایران کمک می کردند همانگونه که کشورهای منطقه نیز باطن صدام ددمنش را نمی شناختند اما امروز دنیا فهمیده است که حرفهای ملت ایران درباره و حشیگری و دیکتاتوری صدام، کاملاً درست بوده است.
ایشان تاریخ را سر شار درس و عبرت خواندند و با اشاره به خوشنودی فراوان ملت ایران از دستگیری صدام دیکتاتور افزودند: ذلت امروز صدام، سرانجام همه مستکبران و ظالمان جهانی همچون امریکا و رژیم صهیونیستی است و رئیس جمهور آمریکا بداند همچنان که دنیای بدون صدام برای منطقه بهتر است، دنیای بدون بوش و شارون هم برای همه جهان، بسیار بهتر خواهد بود.
ایشان، با اشاره به بیدادی روزافزون امت اسلامی افزودند:افق آینده امت اسلامی روشن است و ملت ایران همچنان پیشتاز حرکت جهان اسلام و الگوی زنده ملت ها خواهد بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان با تشکر صمیمانه از استقبال گرم و پر شور مردم مومن و متدین قزوین، به تشریح خصوصیات فرهنگی و دینی مردم این منطقه پرداختند و افزودند: مردم قزوین در طول تاریخ پرافتخار خود به خصوصیاتی همچون تدین، مناعت طبع، فداکاری و سخاوتمندی مشهور بوده اند و صدها فقیه، حکیم، مورخ، ریاضی دان و هنرمند برجسته در این منطقه پرورش یافته اند که جوانان قزوینی باید به این سابقه کهن و پر افتخار تکیه کنند.
ایشان از شهیدان رجایی، بابایی، و مرحوم ابوترابی به عنوان سه چهره فراموش ناشدنی قزوین در دوره انقلاب اسلامی یاد کردند و با تجلیل از شهیدان سرافراز این منطقه افزودند: مردم قزوین نیز مانند مردم دیگر مناطق کشور توقعات بحقی از مسؤولان دارند که رفع مشکلات اقتصادی از جمله تورم و بیکاری، حل مشکلات جوانان و عمران شهری و روستایی در اولویت آنها قرار دارد که امید واریم با این سفرتوجه مسؤولان به این منطقه بیشتر جلب شود و در حد امکانات و توان کشور، نیازهای مردم خوب استان قزوین تامین گردد.
ایشان خدمت به مردم را نیت همه مسؤولان بخصوص مسؤولان عالی رتبه کشور برشمردند و افزودند:نظام جمهوری اسلامی بر پایه خواست و گرایش و محبت مردم بنا شده است و مردم در صحنه عمل، عملکرد مسؤولان منتخب خود را می بینند و ترتیب اثر می دهند.
ایشان با اشاره به فرصتها و تهدیدهایی که در برابر کشور عزیز و بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی قرار دارد افزودند:مسئولان باید با حفظ عزت ملی، از همه فرصتها برای پیشرفت کشور استفاده کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رشد کمی و افزایش شاخص های اقتصادی را امری لازم اما ناکافی خواندند و تاکید کردند: فلسفه نظام اسلامی، ایجاد عدالت و رواج اخلاقی و معنویت در کنار رفاه مادی است، البته ای اهداف بسیار بزرگ و مقدس، با دشواریهای فراوانی روبروست اما ملت ایران و نظام اسلامی در این ۲۵ سال گامهای برای تحقق این اهداف برداشته اند و همچنان این راه پر افتخار را ادامه خواهند داد.
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب حجت‌الاسلام والمسلمین باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با خوشامدگویی به رهبر معظم انقلاب از این روز به عنوان نقطه عطفی در تاریخ استان قزوین نام برد و گفت این استان در تاریخ پر فراز و نشیب ایران همواره یکی از مهمترین مراکز ثقل و از قطب های سیاسی، فرهنگی و مذهبی کشور بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به وجود نیروی انسانی و پتانسیل صنعتی این استان توجه مسؤولین به توسعه مراکز تولیدی و صنعتی و مقابله با معضل بیکاری را خواستار شد و افزود:در صورتی که مشکل آب کشاورزی در این استان حل شود این استان قادر خواهد بود بخش مهمی از نیازهای غذایی کشور را تامین کند.