• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1372/05/07

استقبال مردم هشترود از رهبر انقلاب‌

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ در سومین‌ روز از سفرشان‌ به‌ استان‌ آذربایجان‌ شرقی‌ صبح‌ امروز از تبریز عازم‌ شهرستان‌ هشترود شدند تا ضمن‌ دیدار با مردم‌ این‌ منطقه‌ از نزدیک‌ با محرومیت‌های‌ شهرستان‌ هشترود آشنا شوند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ پیش‌ از ورود به‌ شهر هشترود، روستای‌ اوشندل‌ واقع‌ در ده‌ کیلومتری‌ این‌ شهر را مورد بازدید قرار دادند و صدها تن‌ از اهالی‌ این‌ روستا مقدم‌ رهبر محبوب‌ خویش‌ را با قربانی‌ کردن‌ گوسفند و پخش‌ نقل‌ و شیرینی‌ گرامی‌ داشتند.
روستاییان‌ که‌ روز گذشته‌ از تصمیم‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ برای‌ دیدار از این‌ روستا اطلاع‌ یافته‌ بودند شب‌ گذشته‌ به‌ پاس‌ توجهات‌ معظم‌له‌ به‌ مسائل‌ این‌ منطقه‌ با حضور بر بام‌ خانه‌ها فریاد الله‌ اکبر سر دادند و برای‌ پیروزی‌ و پیشرفت‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ و سلامتی‌ و طول‌ عمر مقام‌ معظم‌ رهبری‌ دعا کردند.
اهالی‌ این‌ روستا و سایر روستاهای‌ اطراف‌ آن‌ شامل‌ مردان‌، زنان‌، جوانان‌ و نوجوانان‌ از ساعت‌ 6 صبح‌ امروز در مدخل‌ ورودی‌ این‌ روستا اجتماع‌ کرده‌ بودند و هنگامی‌ که‌ در ساعت‌ 9/30 دقیقه‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ را در میان‌ خود یافتند غریو شادی‌ تمامی‌ این‌ روستا را فراگرفت‌ و روستائیان‌ در حالی‌ که‌ پیوسته‌ شعار می‌دادند، صل‌ علی‌ محمد رهبر ما خوش‌ آمد، و دسته‌ گل‌ محمدی‌ به‌ روستای‌ ما خوش‌ آمدی‌، با اشک‌ شادی‌ و شکوفه‌های‌ لبخند از حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ به‌ گرمی‌ استقبال‌ کردند.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ پس‌ از ورود به‌ این‌ روستا در اجتماع‌ روستائیان‌ شرکت‌ کردند و طی‌ سخنانی‌ ایمان‌ اسلامی‌ و علاقه‌ آنان‌ به‌ انقلاب‌ و نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ را مورد ستایش‌ قرار دادند.
ایشان‌ در سخنانشان‌ شهرستان‌ هشترود را به‌ لحاظ شرایط و استعدادهای‌ طبیعی‌ بسیار خوب‌ و مساعد توصیف‌ کردند و ضمن‌ تأکید بر لزوم‌ تلاش‌ در جهت‌ رفع‌ محرومیت‌ها و کمبودها از این‌ منطقه‌ فرمودند: روستاها مراکز تولیدی‌ کشور هستند و با آبادی‌ روستاها تمامی‌ کشور آباد خواهد شد و ما امیدواریم‌ مسئولین‌ اجرایی‌ در برنامه‌های‌ خود برای‌ عمران‌ و آبادانی‌ مناطق‌ روستایی‌ به‌ موفقیت‌های‌ خوبی‌ دست‌ یابند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ دلهای‌ پاک‌ و با ایمان‌ روستائیان‌ ایران‌ را آکنده‌ از عشق‌ به‌ اسلام‌، انقلاب‌ و امام‌ توصیف‌ کردند و ضمن‌ فراخواندن‌ روستائیان‌ به‌ سواد آموزی‌ و کسب‌ علم‌ در سطوح‌ عالی‌ آن‌ فرمودند: انقلاب‌ و کشور انقلابی‌ ایران‌ نیازمند انسانهای‌ آگاه‌ و با معلومات‌ در تمامی‌ زمینه‌هاست‌ و مسئولین‌ نظام‌ بر اساس‌ این‌ نیاز و علاقه‌ و دلبستگی‌ آنان‌ تلاش‌ خود را در جهت‌ خدمت‌ به‌ اقصی‌ نقاط کشور بویژه‌ روستاها متمرکز کرده‌اند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در پایان‌ سخنانشان‌ در این‌ روستا توجه‌ مسئولین‌ کشور را به‌ اهمیت‌ نقش‌ روستاها در حرکت‌ کشور به‌ سمت‌ خودکفایی‌ جلب‌ کردند و ضرورت‌ استفاده‌ از استعدادهای‌ بالقوه‌ روستائیان‌ را خاطرنشان‌ ساختند.
بر اساس‌ این‌ گزارش‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ که‌ در تمامی‌ سفرهایشان‌ بر دیدار و گفتگو با خانواده‌های‌ معظم‌ شهدا تأکید داشته‌اند در این‌ روستا نیز در خانه‌ یکی‌ از شهدای‌ این‌ روستا حضور یافتند و با بستگان‌ شهدا از جمله‌ همسر و فرزندانشان‌ به‌ گفتگو پرداختند.
این‌ دیدار در محیطی‌ آکنده‌ از صفا و خلوص‌ انجام‌ شد و بستگان‌ شهدا که‌ از حضور مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در خانه‌ محقرشان‌ به‌ وجد آمده‌ بودند مسائل‌ و مشکلات‌ این‌ روستا را به‌ استحضار رساندند و ایشان‌ دستورات‌ لازم‌ را جهت‌ احداث‌ حمام‌، مدرسه‌ و تأمین‌ آب‌ آشامیدنی‌ روستائیان‌ به‌ استاندار آذربایجان‌ شرقی‌ صادر کردند.
روستای‌ - اوشندل‌ - واقع‌ در ده‌ کیلومتری‌ هشترود همراه‌ با 15 روستای‌ دیگر دهستان‌ کوهسار را تشکیل‌ می‌دهند. جمعیت‌ این‌ روستا هزار نفر است‌ که‌ عمدتا از طریق‌ کشاورزی‌ و دامداری‌ امرار معاش‌ می‌کنند.
بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ پس‌ از دیدار از این‌ روستا عازم‌ شهر هشترود شدند و دهها هزار نفر از اهالی‌ این‌ شهر و روستاهای‌ اطراف‌ آن‌ که‌ در سه‌ کیلومتری‌ خارج‌ از شهر اجتماع‌ کرده‌ بودند با شور و هیجان‌ وصف‌ ناشدنی‌ از ایشان‌ به‌ گرمی‌ استقبال‌ کردند.
اجتماع‌ به‌ هم‌ پیوسته‌ و فشرده‌ مستقبلین‌ برای‌ دیدار با رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ تمامی‌ طول‌ خیابان‌ اصلی‌ هشترود را پوشانده‌ بود و آنچه‌ که‌ خبرنگاران‌، عکاسان‌ و فیلمبرداران‌ شاهد بودند شور و شعف‌ وافر مردمی‌ بود که‌ احساسات‌ پاک‌ و خالصانه‌ خود را از فراهم‌ آمدن‌ امکان‌ دیدار با رهبر و مقتدای‌ خویش‌ ابراز می‌داشتند. حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ دقایقی‌ پس‌ از ورود به‌ شهر هشترود در اجتماع‌ گسترده‌ مردم‌ این‌ شهر حضور یافتند و طی‌ سخنانی‌ از ایمان‌ آگاهانه‌ و شور و هیجان‌ انقلابی‌ مردم‌ نسبت‌ به‌ آرمان‌های‌ اسلامی‌ به‌ عنوان‌ یک‌ نعمت‌ بزرگ‌ الهی‌ یاد کردند.
ایشان‌ در بیاناتشان‌ عشق‌، ایمان‌، آگاهی‌ و علاقه‌ آحاد مردم‌ را به‌ آرمان‌های‌ اسلامی‌ در جای‌ جای‌ کشور یادآور شدند و فرموند: هر کشوری‌ که‌ از چنین‌ احساسات‌ و عواطفی‌ برخوردار باشد می‌تواند در برابر بزرگترین‌ قدرتهای‌ جهانی‌ بایستد و مانع‌ از سلطه‌ آنان‌ شود لذا دشمنان‌ ما که‌ ملت‌ ایران‌ را مورد تهدید قرار می‌دهند باید بدانند که‌ در اشتباه‌ هستند و به‌ نظر می‌رسد که‌ سیاستمداران‌ بزرگ‌ دنیا امروز هم‌ مانند گذشته‌ بیشترین‌ ضربه‌ را از ناحیه‌ اشتباهات‌ خود متحمل‌ می‌شوند.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ کج‌فهمی‌ سیاستمداران‌ بزرگ‌ جهان‌ را موجب‌ شکست‌ سیاست‌ها و نقشه‌های‌ آنان‌ دانستند و فرمودند: دشمنان‌ ما هنوز نتوانسته‌اند قدرت‌ واقعی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ بشناسند.
آنها هنوز این‌ حقیقت‌ را درک‌ نکرده‌اند که‌ ملت‌ ایران‌ شکست‌ناپذیر است‌ و نظام‌، حکومت‌ و دولتی‌ که‌ از حمایت‌ چنین‌ مردمی‌ برخوردار است‌ آسیب‌ناپذیر خواهد ماند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ وجود محرومیت‌ در مناطق‌ مختلف‌ کشور را نتیجه‌ خیانت‌ خاندان‌ ننگین‌ پهلوی‌ و قاجار دانستند و ضمن‌ بر شمردن‌ خدمات‌ بزرگ‌ و انقلابی‌ دولت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ به‌ مناطق‌ محروم‌ طی‌ 14 سال‌ گذشته‌ فرمودند: اینجانب‌ طی‌ سه‌ سال‌ گذشته‌ به‌ مناطق‌ محروم‌ کشور سفر کرده‌ام‌ و دیدار از منطقه‌ محروم‌ هشترود نیز با همین‌ هدف‌ صورت‌ گرفته‌ است‌.
اینجانب‌ و مسئولین‌ کشور خود را در برابر پروردگار متعال‌ مسئول‌ می‌دانیم‌ که‌ هر چه‌ می‌توانیم‌ تلاش‌ کنیم‌ تا ریشه‌ محرومیت‌ به‌ کلی‌ از کشور عزیز ایران‌ و از میان‌ این‌ مردم‌ عالیقدر و دوست‌ داشتنی‌ کنده‌ شود.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ روابط عاطفی‌ میان‌ مردم‌ و مسئولین‌ فرمودند: ابراز محبت‌ها و شور و هیجان‌ مردم‌ به‌ سبب‌ خویشاوندی‌ و ارتباط شخصی‌ آنان‌ با مسئولین‌ و یا اینجانب‌ نیست‌ بلکه‌ این‌ امر نشان‌ دهنده‌ مردمی‌ بودن‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ است‌ زیرا نظام‌ و مسئولان‌ آن‌ به‌ مردم‌ خدمت‌ می‌کنند و مردم‌ نیز با محبت‌ و ابراز عشق‌ و علاقه‌ خود پاسخ‌ خدمات‌ مسئولان‌ را می‌دهند و به‌ اعتقاد ما تا زمانی‌ که‌ در گوشه‌ای‌ از این‌ کشور بزرگ‌ یک‌ خانواده‌ فقیر زندگی‌ می‌کند و فردی‌ از میان‌ شهروندان‌ نگرانی‌ نیازهای‌ اساسی‌ زندگی‌ خود را دارد بار مسئولیت‌ بر دوش‌ مسئولین‌ سنگینی‌ می‌کند.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ ضرورت‌ بهره‌ گرفتن‌ از استعدادهای‌ جوانان‌ این‌ منطقه‌ را با تأکید بر لزوم‌ ایجاد مراکز آموزش‌ عالی‌ خاطرنشان‌ ساختند و فرمودند: برای‌ آباد کردن‌ مناطق‌ محروم‌ و زدودن‌ محرومیت‌ها مردم‌ و مسئولان‌ باید با یکدیگر همکاری‌ کنند و هر کس‌ هر چه‌ می‌تواند دل‌ زمین‌ را بشکافد و روزی‌ و مایه‌ حیات‌ خود را از دل‌ زمین‌ بیرون‌ آورد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در پایان‌ سخنانشان‌ از مردم‌ ایران‌ به‌ عنوان‌ ملتی‌ مؤمن‌ به‌ اسلام‌ و دوستدار اهل‌ بیت‌ عصمت‌ و طهارت‌(ع‌) تجلیل‌ کردند و تشکیل‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ و تو دهنی‌ زدن‌ به‌ امریکا را حاصل‌ این‌ ایمان‌ و عشق‌ و استعداد فوق‌العاده‌ جوانان‌ ایرانی‌ در بدست‌ آوردن‌ پیروزی‌ و موفقیت‌های‌ بزرگ‌ دانستند.
این‌ گزارش‌ حاکی‌ است‌ پیش‌ از بیانات‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ امام‌ جمعه‌ و فرماندار هشترود مقدم‌ معظم‌ له‌ را در این‌ منطقه‌ از استان‌ آذربایجان‌ شرقی‌ گرامی‌ داشتند و مراتب‌ امتنان‌ مردم‌ شهرستان‌ هشترود را از مقام‌ معظم‌ رهبری‌ به‌ سبب‌ تأکید ایشان‌ بر ضرورت‌ حل‌ مسائل‌ و مشکلات‌ مناطق‌ محروم‌ اعلام‌ کردند.
این‌ گزارش‌ می‌افزاید اهالی‌ روستاها، بخش‌ها و شهرهایی‌ که‌ در طول‌ مسیر یک‌ صدکیلومتری‌ تبریز تا هشترود قرار دارند با حضور در دو طرف‌ مسیر عبور اتومبیل‌ حامل‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با شعارهای‌ - صل‌ علی‌ محمد رهبر ما خوش‌ آمد - و نیز قربانی‌ کردن‌ چندین‌ رأس‌ گاو و گوسفند مراتب‌ ارادت‌ و اخلاص‌ خود را نسبت‌ به‌ رهبر امت‌ اسلام‌ ابراز کردند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در ساعت‌ 13/30 دقیقه‌ امروز به‌ دیدار خود از شهرستان‌ هشترود پایان‌ دادند و به‌ شهر تبریز بازگشتند.