• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1382/06/29

برگزاری مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های نیروهای سه‌گانه ارتش با حضور فرمانده کل قوا

درابتدای این مراسم که صبح امروز دردانشگاه علوم دریایی امام خمینی درنوشهر برگزار شد، پس از نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب با حضور در مقابل یادمان شهیدان برای شهیدان سرافراز انقلاب و دفاع مقدس، علوّ درجات مسألت کردند.
فرمانده کل قوا سپس از یگان‌های نمونه‌ی نیروهای زمینی، دریایی و هوایی ارتش سان دیدند.
در این مراسم جمعی از فرماندهان، استادان و دانش‌آموختگان نمونه‌ی دانشگاه‌ها‌ی امام علی نیروی زمینی، شهید ستاری نیروی هوایی و امام خمینی نیروی دریایی ارتش جوایز و یا دانشنامه‌های خود را از فرمانده کل قوا دریافت کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم کفایت، کاردانی، تکیه برخود و ایمان و شجاعت را تنها راه پایداری افتخارآمیز ملت‌ها در مقابل قدرت‌مندان شرور و زیاده‌طلب برشمردند و تصریح کردند: نیروهای مسلح -اعم از ارتش، سپاه، بسیج و دیگر نیروها- با ذخیره‌ی «ایمان، شجاعت و کارآمدی» در استمرار پایداری و استقامت ملت مستقل ایران، همچنان نقش بزرگی ایفا خواهند کرد.
فرمانده کل قوا با اشاره به نقش افسران جوان در افتخار آفرینی برای کشور و ملت خاطرنشان کردند: پرسنل نیروهای مسلح در هر رده و مسئولیتی، باید احساس توانایی و تعهد، نوآوری و ابتکار و تکیه بر استعدادهای خود، ارتش را روزبه‌روز قوی‌تر سازند.
ایشان کوتاه‌شدن دست چپاولگران جهانی از ایران را از علل اصلی استمرار خصومت آن‌ها با نظام اسلامی خواندند و تأکید کردند: به فضل پروردگار و در سایه‌ی همدلی ملت و مسئولان و پیوند محبت‌آمیز مردم و نیروهای مسلح، از این پس نیز دشمنی با اسلام و ایران برای مستکبران جز شکست و ناامیدی حاصلی نخواهد داشت.
 
در ادامه‌ی این مراسم، جمعی از دانش‌آموختگان ارتش، با اجرای رزمایش میدانی، گوشه‌هایی از آمادگی نیروهای سه‌گانه‌ی ارتش را برای دفاع از ایران اسلامی به نمایش گذاشتند.
سپس سرود ویژه‌ی وحدت به نشانه‌ی یکپارچگی و همدلی نیروهای سه‌گانه‌ی ارتش اجرا شد.
در اولین مراسم مشترک فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشگاه‌های نیروهای سه‌گانه‌ی ارتش، سرلشکر سلیمی -فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران- ضمن خیر مقدم اعلام کرد: نیروهای دریایی، زمینی و هوایی ارتش، تحت فرماندهی حکیمانه‌ی رهبر معظم انقلاب، در اوج اقتدار و وحدت، آماده‌ی فداکاری در دفاع از اسلام عزیز و ایران بزرگ به سر می‌برند.
دریادار محتاج -فرمانده نیروی دریایی ارتش- نیز در سخنانی اعلام کرد: حافظان مرزهای آبی میهن اسلامی با تکیه بر دانش و علوم پیشرفته و تجهیزات و امکانات ارزشمندی که در داخل تولید شده است، اجازه‌ی هیچ‌گونه طمع‌ورزی را به دشمنان ایران نخواهند داد.
در این مراسم، دریا‌دار دوم صولتی -فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر- نیز گزارشی از روند تحصیلی و ارتقای علمی دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف این دانشگاه بیان کرد.
رژه‌ی واحدهای نمونه‌ی نیروی زمینی، دریایی و هوایی ارتش از مقابل جایگاه بخش دیگری از این مراسم را تشکیل می‌داد.
فرمانده کل قوا امروز همچنین از نمایشگاه دستاوردهای علمی، تحقیقاتی، صنعتی و دفاعی نیروی دریایی ارتش بازدید کردند.
در این نمایشگاه گوشه‌هایی از توانایی نیروی دریایی ارتش در طراحی و ساخت انواع شناورهای سطحی و زیر سطحی، انواع بالگرد و هواپیمای بدون سرنشین ساخت و بهینه‌سازی تجهیزات مورد نیاز، فناوری ارتباطات و الکترونیک و ارتقای آموزش نیروهای انسانی به نمایش گذاشته شده است.
هنگام بازدید فرمانده کل قوا در ارتباط مستقیمی با بندرعباس، بدنه‌ی اصلی ناوموج که به دست متخصصان نیروی دریایی ساخته شده، به آب انداخته شد.
در آغاز بازدید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از این نمایشگاه، دریادار محتاج -فرمانده نیروی دریایی ارتش- در مورد اقدامات، طرح‌ها و برنامه‌های این نیرو برای ارتقای کمّی و کیفی نیروی دریایی ارتش گزارش داد.
فرمانده کل قوا همچنین در جلسه‌ای با فرماندهان نیروهای سه‌گانه‌ی ارتش جمهوری اسلامی، با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های کمّی و کیفی نیروی دریایی ارتش افزودند: باید بدون قانع شدن به این دستاوردهای چشمگیر، راه رشد و پیشرفت را تا به آخر ادامه داد.
ایشان نیازمندی به دیگران را باعث تهیدستی ملت‌ها دانستند و خاطرنشان کردند: اعتماد به نفس، خودجوشی و درونزایی رمز پیشرفت هر کشور و هر مجموعه‌ی انسانی است و ملت ایران و همه‌ی دستگاه‌ها و سازمان‌های کشور با تکیه به همین عوامل به حرکت و تلاش روزافزون خود ادامه می‌دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش دشمنان برای القای احساس تحقیر در ملت ایران افزودند: تولید سلول‌های بنیادی جنینی و دست‌یابی دانشمندان جوان ایران به صنعت پیشرفته، پیچیده و کاملاً پنهانی فناوری هسته‌ای نشان می‌دهد که ظرفیت‌های فراوانی در کشور وجود دارد که می‌تواند مبنای پیشرفت همه‌جانبه‌ی ایران قرار گیرد.
فرمانده کل قوا با توصیه به مسئولان نیروهای مسلح در مورد پرورش کادرهای مؤمن، شجاع و کارآمد، اولویت‌بندی طرح‌ها و تعمیق ارتباط با دانشگاه‌ها افزودند: همکاری صمیمانه و منطقی نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه زمینه‌ساز اقتدار و استحکام بیشتر حافظان مرزی دریایی کشور است.
 
در ابتدای این جلسه، سرلشکر سلیمی -فرمانده کل ارتش- آمادگی فرماندهان و نیروهای سه‌گانه‌ی ارتش را برای دفاع از مرزهای ایران اسلامی مورد تأکید قرار داد.