• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1382/04/29

بازدید رهبر انقلاب از ابتکارات و دستاوردهای نظامی نیروی هوایی سپاه‌

رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده‌ی کل قوا امروز در بازدید از تازه‌ترین دستاوردها، پیشرفت‌ها و آمادگی‌هاى نیروى هوایى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، تأکید کردند: نظام جمهورى اسلامى براساس منطق عقلانى و متکى بر قدرت معنوى، ضمن دفاع از هویت ملى و اسلامى و حقوق ملت خود، هیچگاه از آرمان‌هاى والاى انقلاب دست برنخواهد داشت.
در ابتداى این مراسم همزمان با ورود فرمانده‌ی کل قوا به میدان، سرود جمهورى اسلامى ایران نواخته شد.
سپس حضرت آیت‌الله خامنه‌اى با حضور در محل یادمان شهیدان، ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان دفاع مقدس اداى احترام کردند و سپس همچنین از یگانهاى حاضر در میدان سان دیدند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در سخنانى در این مراسم با اشاره به تفاوت منطق قدرت معنوىِ متکى بر ارزش‌هاى حقانى و انسانى با منطق قدرتِ مادى متکىِ بر ابزار صرفِ مادى، پیروزى نهایى را متعلق به قدرت معنوى دانستند و تصریح کردند: امروز ملت ایران و نیروهاى مسلح آن اعم از سپاه، بسیج و ارتش با تلفیقى از امکانات مادى و قدرت معنوى، آمادگى دارد تا با عزمى راسخ و در هر مکانى که لازم باشد، در مقابل دشمن بایستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌اى با تأکید بر اینکه در منطق قدرت مادى، ظلم به انسان‌ها، نادیده گرفتن ارزش‌هاى انسانى، تحقیر انسان‌ها، تجاوز به سرزمین دیگران و سلب منافع ملت‌ها جائز شمرده مى‌شود، نظام استکبارى آمریکا را نمونه‌ی آشکار قدرت متکى بر ابزار مادى خواندند و با اشاره به هدف اصلى آمریکا یعنى تأمین منافع استکبارى خود تأکید کردند: این‌گونه قدرت‌هاى مادى و استکبارى که عملاً از منطق جنگل پیروى مى‌کنند با وجود قدرت‌نمایى ظاهرى، به پیروزى حقیقى نخواهند رسید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌اى نظام جمهورى اسلامى را نمونه‌اى از قدرت معنوى که عنصر اصلى آن مردم و دفاع از ارزش‌هاست دانستند و افزودند: قدرت معنوى در ۲۴ سال گذشته در ایران امتحان خود را پس داده است و این قدرت در هر مکانى هم که تبلور یافته همانند لبنان و فلسطین، قدرت‌هاى مادى نتوانسته‌اند آن را به زانو درآورند.
ایشان با اشاره به برترى ظاهرى آمریکا در مقابل قدرت مادى رژیم صدام افزودند: آمریکایی‌ها بعد از آن مرحله، اکنون در مواجهه با قدرت و اراده‌ی عمیق مردم عراق که خواهان خروج اشغالگران هستند، احساس ضعف و ناتوانى مى‌کنند.
فرمانده‌ی کل قوا همچنین با قدردانى از فعالیت‌هاى با ارزشى که در نیروى هوایى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى انجام گرفته، این نیرو را به ارتقاى بیش از پیش آمادگى‌هاى خود در عرصه‌هاى معنوى، مادى و علمى توصیه کردند.
در این دیدار پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، سردار سرلشگر رحیم صفوى فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، با اشاره به آمادگى همه‌جانبه‌ی نیروهاى چهارگانه سپاه از قدرت بالاى یگان موشکى، استفاده از تاکتیک‌ها و ابتکارات ویژه در جنگ‌هاى هوایى و دریایى، واکنش سریع و اتصال به قدرت بى‌پایان نیروى مردمى بعنوان ویژگی‌ها و توانایى‌هاى منحصربه‌فرد سپاه پاسداران نام برد.
سردار سرتیپ کاظمى فرمانده نیروى هوایى سپاه نیز با اشاره به بهره‌گیرى این نیرو از علوم پیشرفته و بومى کردن این علوم، از دستاوردهاى نیروى هوایى سپاه در بهره‌گیرى از موشک‌هاى دوربرد، جنگنده‌ها، هلى‌کوپترهاى تهاجمى و ترابرى، هواپیماهاى بدون سرنشین و همچنین طراحى موشک و هلى‌کوپتر و ساخت قطعات مختلف گزارشى بیان کرد.
در این مراسم که در پایگاه بالگرد فتح برگزار شد یگان‌هاى مختلف نیروى هوایى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى از مقابل فرمانده‌ی کل قوا رژه رفتند.
در این رژه عملیات تاکتیکى هلى‌کوپترها، هلى‌برن، و انتقال تجهیزات نیز انجام شد و جنگنده‌هاى سوخو ۲۵، هلى‌کوپترهاى تهاجمى و ترابرى و موشک شهاب ۳ به نیروى هوایى سپاه ملحق شد.
فرمانده‌ی کل قوا، سپس از نمایشگاه عملکرد نیروى هوایى سپاه پاسداران بازدید کردند. در این نمایشگاه معاونت‌هاى ستادى از جمله عملیات و اطلاعات، جهاد خودکفایى و تحقیقات - تعمیرات، نگهدارى و بازسازى - هواپیماهاى بدون سرنشین( پهباد) - فرماندهى مهندسى - فرماندهى پدافند - ماشین‌آلات و یگان موشکى نیروى هوایى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى گوشه‌هایى از طرح‌ها، فعالیت‌ها و دستاوردهاى خود را ارائه کرده‌اند.
بخش عمده‌ی این نمایشگاه به عرضه‌ی نمونه‌هایى از پیشرفت‌هاى فنى و تجهیزاتى نیروى هوایى سپاه در تولید انواع موشک با بردهاى مختلف، انواع بالگرد، سیستم‌هاى پدافندى و ساخت قطعات اختصاص یافته است.
نمودارها و آمارهایى از شرکت فعال مهندسى نیروى هوایى سپاه در طرح‌هاى سازندگى و پروژه‌هاى عمرانى و ملى از جمله سد کارون ۴، راه‌آهن دو خطه‌ی تهران و مشهد و طرح‌هاى عظیم انتقال آب نیز در این نمایشگاه ارائه شده است.
هنگام بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامى از بخشهاى مختلف نمایشگاه فرماندهان نیروى هوایى سپاه پاسداران و مسؤولان غرفه‌ها، توضیحات لازم را بیان کردند.
رهبر معظم انقلاب همچنین در نشستى با فرماندهان و مسئولان نیروى هوایى سپاه پاسداران، با ابراز خرسندى فراوان از پیشرفت‌هاى مختلف این نیرو افزودند: دستاوردهاى درخشان نیروى هوایى سپاه مایه‌ی تعجب نیست چرا که هر جا جوانان مؤمن و حزب‌اللهى وارد میدان شوند، چنین کارهاى شگفت‌آورى صورت خواهد گرفت و رمز پایدارى انقلاب اسلامى در مقابل دشمنى بى‌پایان استکبار نیز، در همین حقیقت نهفته است. ایشان، اعتماد به نفس ملى، امید به آینده و باور به پیروزى در مقابل زورگویان جهانى را از جمله آثار حضور جوانان مؤمن و متعهد در عرصه‌هاى مختلف کشور خواندند و افزودند: نشانه‌هاى عمیق دانش، تخصص، ایمان و معرفت، در نیروى هوایى سپاه، کاملاً آشکار است و این روند مثبت باید ادامه یابد.
فرمانده‌ی کل قوا با تأکید بر توجه کامل به انضباط، تحقیقات علمى، تربیت نخبگان و متخصصان و استفاده کامل از ظرفیت صنعت داخلى افزودند: هرکس هرجا هست کار و تلاش بیشتر را در سرلوحه اهداف خود قرار دهد تا ملت ایران به جایگاه حقیقتاً شایسته خود دست یابد.
در ابتداى این نشست سرتیپ کاظمى فرمانده نیروى هوایى سپاه پاسداران اعلام کرد: پرسنل، فرماندهان و متخصصان نیروى هوایى با درک مسئولیت‌هاى سنگین خود، همچنان به تلاش بى‌وقفه براى تقویت بنیه‌ی دفاعى ملت ایران ادامه خواهند داد.