• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1389/06/23

نقشه‌ای برای انحراف افکار


این اول ماجراست!
همه ترس استکبار از همین مسأله است که فقه و اجتهاد جنبه عینی و عملی پیدا کند و قدرت برخورد در مسلمانان به وجود آورد. راستی به چه علت است که در پی اعلام حکم شرعی و اسلامی مورد اتفاق همه علما در مورد یک مزدور بیگانه این قدر جهانخواران برافروخته شدند و سران کفر و بازار مشترک و امثال آنان به تکاپو و تلاش مذبوحانه افتاده‏اند؟ غیر از این نیست که سران استکبار از قدرت برخورد عملی مسلمانان در شناخت و مبارزه با توطئه‏‌های شوم آنان به هراس افتاده‏اند و اسلام امروز مسلمانان را یک مکتب بالنده و متحرک و پر حماسه می‏دانند و از اینکه فضای شرارت آنان محدود شده است و مزدبگیران آنان چون گذشته با اطمینان نمی‏توانند علیه مقدسات قلمفرسایی کنند مضطرب شده‏اند. من قبلًا نیز گفته‏ام همه توطئه‏های جهانخواران علیه ما از جنگ تحمیلی گرفته تا حصر اقتصادی و غیره برای این بوده است که ما نگوییم اسلام جوابگوی جامعه است و حتماً در مسائل و اقدامات خود از آنان مجوز بگیریم. ما نباید غفلت بکنیم، واقعاً باید به سمتی حرکت نماییم که ان شاء اللَّه تمام رگه‏های وابستگی کشورمان از چنین دنیای متوحشی قطع شود. استکبار غرب شاید تصور کرده است از اینکه اسم بازار مشترک و حصر اقتصادی را به میان بیاورد ما درجا می‏زنیم و از اجرای حکم خداوند بزرگ صرف نظر می‏نماییم.

خیلی جالب و شگفت‏‌انگیز است که این به ظاهر متمدنین و متفکرین وقتی یک نویسنده مزدور با نیش قلم زهرآگین خود احساسات بیش از یک میلیارد انسان و مسلمان را جریحه‏دار می‏کند عده‏ای در رابطه با آن شهید می‏شوند برایشان مهم نیست و این فاجعه عین دموکراسی و تمدن است اما وقتی بحث اجرای حکم و عدالت به میان می‏‌آید، نوحه رأفت و انساندوستی سر می‏دهند. ما کینه دنیای غرب را با جهان اسلام و فقاهت از همین نکته‏ها به دست می‏آوریم. قضیه آنان قضیه دفاع از یک فرد نیست، قضیه حمایت از جریان ضد اسلامی و ضد ارزشی است که بنگاه‌های صهیونیستی و انگلیس و امریکا به راه انداخته‏اند و با حماقت و عجله خود را رو به روی همه جهان اسلام قرار داده‏اند. البته‏ باید ببینیم که بعض دولتها و حکومتهای اسلامی چگونه با این فاجعه بزرگ برخورد می‏کنند. اینکه دیگر مسئله عرب و عجم و فارس و ایران نیست بلکه اهانت به مقدسات مسلمانان از صدر اسلام تا کنون و از امروز تا همیشه تاریخ است و نتیجه نفوذ بیگانگان در فرهنگ مکتب اسلام است که اگر غفلت کنیم این اول ماجراست و استعمار از این مارهای خطرناک و قلم به دستان اجیر شده در آستین فراوان دارد.
صحیفه امام، ج‏21، ص: 291
3 اسفند 1367- منشور روحانیت


نقشه‌ای برای انحراف ملت!
اهانت به بعض احکام اسلام … مِن باب اتفاق نیست، نقشه است، توطئه است. نقشه برای اینکه شما را از راه مستقیمی که دارید، از این نهضتی که دارید، منحرف کنند، و به امور دیگر غیر از این امر مهم منصرف کنند. ملت ایران باید با هوشیاری این توطئه‏ها را خنثی کنند.
صحیفه امام، ج‏9، ص: 67
22 تیر 1358- سخنرانی در مدرسه فیضیه در ضرورت اجتناب از تشنج


هدف اصلی استعمار، محو قرآن
از نخست وزیر اسبق خبیث دولت استعمارگر انگلستان نقل شده است که: "تا قرآن بین مسلمین است ما نمی ‏توانیم در مقاصد خود پیشرفت کنیم". هدف اصلی دولتهای استعمارگر محو قرآن، اسلام و علمای اسلام است؛ و برای وصول به اهداف استعماری خود هر چند، نغمه‏ای را به وسیله عمال خبیث خود آغاز می‏کنند و چهره ضد اسلامی و ضد ملی آنها را ظاهرتر می‏سازند.
صحیفه امام، ج‏2، ص: 396
21 آبان 1357- پیام به ملت ایران در واکنش به تصمیم رژیم به تشکیل سپاه دین


اهانت به قرآن را تحمل نمی‏کنیم
... هر دست خیانتکاری که برای لطمه زدن به اسلام دراز شود با قدرت اسلام قطع می‏شود. مراجع اسلام ایران و نجف در مقابل تجاوز به احکام اسلام و خیانت به مسلمین ساکت نمی‏نشینند و در این امر تنها نیستند، کلیه مردم ایران، عشایر ایران، بلکه ملت‌های سایر کشورها پشتیبان مراجع دین هستند و اهانت به قرآن را تحمل نمی‏کنند.
صحیفه امام، ج‏1، ص: 87
14 آبان 1341-سخنرانی در لزوم لغو لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی