• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1389/06/19

دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم، بزرگترین درس عید  سعید فطر را اتحاد دنیای اسلام دانستند و تأکید کردند: ملتهای مسلمان باید روز بروز به یکدیگر نزدیک شوند و بیش از پیش در جهت وحدت گام بردارند زیرا تنها راه مقابله با جبهه دشمنان اسلام، شکل گیری جبهه متحد امت اسلامی است.
ایشان صفوف مستحکم و با شکوه مسلمانان در نماز عید فطر را جلوه ای از خشوع در مقابل پروردگار و پیوند معنوی و قلبی مسلمانان برشمردند و افزودند : این صف واحد امت اسلامی باید برای تمام مسائل مرتبط با جهان اسلام تشکیل شود تا با هم جهت شدن توانها و فکرها، کارآیی امت اسلامی در مقابل جبهه عظیم دشمنان اسلام، جلوه گر شود.
رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه دشمنی جبهه مقابل دنیای اسلام، با همه مسلمانان است، خاطرنشان کردند: این تصور که آنها با بخشی از مسلمانان دوست و همراه و با بخش دیگری دشمن هستند، تصور غلطی است زیرا آنها با اصل اسلام که خواستار ایستادگی  در مقابل زورگویان است، مخالفند.
حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به بیداری روز افزون امت اسلامی، آگاهی و هوشیاری مسلمانان در قبال مسئله فلسطین را یک نمونه از این بیداری دانستند و افزودند: امروز ملت بزرگ ایران در میان ملتهای مسلمان الگوست و با هوشیاری کامل متوجه تحولات جهانی و مسائل دنیای اسلام است.
ایشان حضور پرشکوه مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس را، نشانه ای از اهتمام ویژه ملت ایران به مسائل جهان اسلام برشمردند و تاکید کردند: این همان راهی است که امام بزرگوار (ره) پیش روی مردم نهاد و تهدیدها، خصومت ها و غرض ورزیها نخواهد توانست این ملت را از این مسیر بازدارد.
در ابتدای این دیدار آقای احمدی نزاد رئیس جمهور با تبریک عید سعید فطر، ایمان و تقوای الهی را ثمره ماه مبارک رمضان دانست و تاکید کرد: ملت ایران با اندوخته ایمان و تقوای خود، در مسیر عدالت، پاکی و ایستادگی در مقابل زیاده خواهان همچنان پای خواهد فشرد.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به تصمیم یک فرد جاهل آمریکایی در جسارت به مقدس ترین کتاب آسمانی، آنرا توطئه ای صهیونیستی و مخالف تعالیم همه پیامبران الهی خواند و خاطرنشان کرد: صهیونیستها و حامیان آنها، در مسیر سقوط و اضمحلال قرار دارند و اینگونه حرکتهای مذبوحانه، نه تنها آنها را نجات نخواهد داد بلکه سرعت سقوط و نابودی آنان را دو چندان خواهد کرد.