[ بازگشت ] | [ چـاپ ]

مربوط به :بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم در سالروز میلاد حضرت علی (علیه‌السلام) - 1387/04/26
عنوان فیش : مردم, عزت, عزت ملی, همت, اراده ملی, ذکر خدا, رابطه با خدا
کلیدواژه(ها) : مردم, عزت, عزت ملی, همت, اراده ملی, ذکر خدا, رابطه با خدا
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
یک ملت برای اینکه بتواند سیادت و عزت خود را بدست بیاورد؛ باید اراده ‌ی مصمم داشته باشد و بداند چه میخواهد و قلب او مطمئن باشد به یاد خدا.

مربوط به :بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم در سالروز میلاد حضرت علی (علیه‌السلام) - 1387/04/26
عنوان فیش : عزت ملی
کلیدواژه(ها) : عزت ملی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
ملت ایران می‏خواهد زیر بار قدرت استکبار نباشد؛ می‏خواهد منافع خود را قربانی منافع استکبار نکند. آنچه که استکبار جهانی- و امروز در رأس همه امریکا- دنبال آن هستند، درست نقطه‏ی مقابل همین مسئله است.
آن‏ها هدفشان این است که منابع ملتها، عرصه‏ی زندگی ملتها و امکانات ملتها را به نفع خودشان مصادره کنند؛ همه‏ی داعیه‏ها و شعارهای به‏ظاهر انسانی آن‏ها دروغ محض است و هدف واقعی همین است. لذا اگر یک ملتی بخواهد واقعاً مستقل زندگی کند- نه «فریب استقلال»؛ مثل بعضی از کشورها که ظاهرشان مستقل است، اما در واقع استقلال یک فریب است و در باطن توی مشت ابرقدرت‏ها هستند- آبش با ابرقدرت‏ها به یک جو نخواهد رفت.
خب، یک چنین چالشی در مقابل ملت ایران قرار دارد. ملت ایران اگر بخواهد در این چالش موفق بشود و عزت خود و استقلال خود را بدست بیاورد، احتیاج به اراده‏ی مستحکم و قدم استواری دارد؛ بحمد اللَّه در این دو سه دهه‏ای که بر عمر انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی گذشته است، ملت ایران ثابت کرده است که در مقابل قدرتهای متجاوز و زورگو و زیاده‏طلب، محکم ایستاده است.
این ایستادگی- که عزّت ملت ایران و عزّت اسلام است- با توکل به خدای متعال، با استمداد از قدرت الهی، با اتکاء به خدا و اتکال به پروردگار، می‏تواند ادامه پیدا بکند. ابرقدرت‏ها خصوصیتشان همین است که سعی می‏کنند ملتها را با ارعاب، با تهدید و با ترساندن، از میدان خارج کنند؛ می‏دانند که با ملتها نمی‏شود کشتی گرفت.