[ بازگشت ] | [ چـاپ ]

مربوط به :بیانات در دیدار گردان‌های نمونه عاشورا و الزهرای بسیج‌‌ - 1386/09/05
عنوان فیش : جوان مؤمن انقلابی
کلیدواژه(ها) : جوان مؤمن انقلابی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
‌ورود بسیج در این جنگ موجب شد که صحنه‌ى جنگ در مقابل چشم حیرت‌زده‌ى همه‌ى مردم دنیا به سود معنویت- که با دست خالى همراه بود، اما سرشار از ایمان بود- رقم بخورد و همه‌ى دنیا در برابر چشم خود ببینند که چطور جوان ایرانى با سرمایه‌ى ایمان، با تکیه‌ى بر خدا، با اعتمادبه‌نفس وارد میدان نبرد مى‌شود، پیچیده‌ترین تاکتیکهاى جنگى را طراحى مى‌کند و معجزه‌اى مثل فتح المبین و بیت‌المقدس در مقابل چشم دنیا مى‌گذارد. تاکتیک‌هائى که جوانهاى‌ مؤمن‌ در عملیات بیت‌المقدس- که منتهى شد به آزادى خرمشهر- به کار بستند و طراحى‌اى که آن‌ها کردند، تا امروز هم براى آن کسانى که در مقوله‌هاى نظامى صاحب‌فکر و نظرند، درس‌آموز است؛ تاکتیکهاى پیچیده، پرتحرک، دشوار، به حسب ظاهر نشدنى، اما به دست معجزه‌گر جوان مؤمن ایرانى، جوان مبتکرِ متکى به خدا، عملى و شدنى و واقع شده، بى‌سابقه بود.
این معنویت، این تکیه‌ى به نیروهاى معنوى و ایمانى، این اعتماد به نفس، این شجاعت، این حقیر شدن همه‌ى جلوه‌هاى ظاهر زندگى مادى، حرکت در راه رضاى خدا، در هیچ جا سابقه نداشت؛ همچنانى که که خودِ انقلاب اسلامى هم نظیرى و سابقه‌اى در تاریخ نداشت.

مربوط به :بیانات در دیدار گردان‌های نمونه عاشورا و الزهرای بسیج‌‌ - 1386/09/05
عنوان فیش : جوان مؤمن انقلابی
کلیدواژه(ها) : جوان مؤمن انقلابی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
‌مؤسسه‌ى بسیار فعال و پیشروِ رویان، مرحوم دکتر کاظمى، افتخار مى‌کرد یک بسیجى است. جوانهاى‌ مؤمن‌ و فعال آن، طبیعتشان، جنسشان، جنس بسیج است؛ آنجا هم بسیج، آنجا هم ایمان، آنجا هم اعتمادبه‌نفس، که از خصوصیت بسیجى است.
در همه‌ى عرصه‌هاى زندگى در کشور عزیز ما و در نظام جمهورى اسلامى، بسیج حضور دارد. یک بعدش، این بعد نظامى است و تحرکات نظامى و آموزش‌هاى نظامى و تربیت نظامى و انضباط نظامى. مثل خود انقلاب مردمى است. هر عنصرى، هر فردى، هر مجموعه‌اى که بتواند این خصوصیت انقلاب را با خود همراه داشته باشد، مثل انقلاب ماندگار و جاودانه است؛ مثل انقلاب مؤثر و فعال و اثرگذار در محیط حضور خود هست.