[ بازگشت ] | [ چـاپ ]

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : نظام سلطه
کلیدواژه(ها) : نظام سلطه
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
کدام دولت و کدام مجموعه‌یی به قدر رژیم صهیونیستی، با یک ملت و یک مجموعه‌ی انسانی این‌طور با شقاوت رفتار کرده است؟ کدام دولت مستکبر با ملتهای مسلمان این‌طور متکبرانه برخورد کرده، که امریکا امروز برخورد می‌کند؟ امروز آنها تبلیغات خود را علیه جمهوری اسلامی ایران متمرکز کرده‌اند؛ چون این‌جا رشیدترین چهره‌های مدافعان اسلام حضور دارند و منافع آنها در این‌جا بیشتر از همه جا تهدید می‌شود. ولی هدف فقط جمهوری اسلامی نیست؛ آنها سلطه بر همه‌ی دنیای اسلام را می‌خواهند؛ سلطه بر همه‌ی خاورمیانه را می‌خواهند؛ قبضه کردن همه‌ی کشورهای اسلامی را در دستهای مجرم و گنهکار خود می‌طلبند. آنها اگر می‌توانستند به هدفهای خودشان برسند، دولتها یکی پس از دیگری در تهدید آنها قرار می‌گرفتند. سوریه و مصر و عربستان و سودان و کشورهای آفریقا و کشورهای خاورمیانه و کشورهای اسلامی شرق آسیا، در صورت کوتاهی مسلمانها و ملتها، هیچکدام از تعرض این جهانخواران مصون نخواهند بود؛ این هشدار به دنیای اسلام است.

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : بیداری اسلامی
کلیدواژه(ها) : بیداری اسلامی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
قرآن ما را به وحدت توصیه کرده است. قرآن ما را تهدید کرده است که اگر اتحاد و همبستگی خودتان را از دست بدهید، آبرو و هویت و قدرت شما نابود خواهد شد. امروز متأسفانه در دنیای اسلام این نابسامانی‌ها مشاهده می‌شود. امروز توطئه علیه دنیای اسلام، توطئه‌ی بسیار سنگینی است. اگر در این دوران علیه اسلام توطئه‌های سازمان‌یافته با شدت بیشتری کار می‌کند، بیداری امت اسلامی است که دشمنان را به هراس انداخته است. استکبار جهانی، طمعگاران در کشورهای اسلامی، و مداخله‌جویان در میان دولتها و کشورهای اسلامی از وحدت امت اسلامی در هراسند.

نزدیک به یک‌ونیم میلیارد نفر از جمعیت دنیا مسلمانند و مسکن آنها یکی از مهمترین و ارزنده‌ترین قطعات این زمین است. این همه منابع طبیعی، این میراث عظیم فرهنگی، این نیروی انسانی کارآمد و بااستعداد، این بازار بزرگ برای محصولات غربی، این نفت و گاز ارزشمندی که در این کشورها هست؛ اینها وسوسه‌کننده‌ی قدرتهای استکباری است؛ می‌خواهند بر اینها تسلط کامل داشته باشند؛ اما بیداری امت اسلامی مانع این است. وحدت امت اسلامی بزرگترین سد در مقابل این دشمنان است؛ لذا در شکستن این سد، همه‌ی تلاش خود را به کار می‌برند.

قیام دولت اسلامی در ایران و برافراشتن پرچم توحید در این کشور - این مرکز حساس و منطقه‌ی مهم - امت اسلامی را به هیجان آورد و بیدار کرد؛ آنها را به سرنوشت و قدرت خودشان امیدوار کرد و به آنها اعتماد به نفس داد. این بیداری و اعتماد به نفس، دشمن را به توطئه‌های پیچیده‌یی وادار کرده است؛ این توطئه‌ها امروز پیش روی ماست. آنها با همه‌ی دنیای اسلام مخالفند؛ با حضور اسلام مخالفند؛ با تعلیمات اسلامی مخالفند. رئیس جمهور امریکا صریحا سخن از جنگ صلیبی به میان آورد. دستگاه‌های استکباری - امریکا و صهیونیسم - دایم با تبلیغات خودشان فضا را زهرآگین می‌کنند، برای این‌که بین کشورهای اسلامی و دولتهای اسلامی اختلاف ایجاد کنند.

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : جنگ صلیبی
کلیدواژه(ها) : جنگ صلیبی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
قیام دولت اسلامی در ایران و برافراشتن پرچم توحید در این کشور - این مرکز حساس و منطقه‌ی مهم - امت اسلامی را به هیجان آورد و بیدار کرد؛ آنها را به سرنوشت و قدرت خودشان امیدوار کرد و به آنها اعتماد به نفس داد. این بیداری و اعتماد به نفس، دشمن را به توطئه‌های پیچیده‌یی وادار کرده است؛ این توطئه‌ها امروز پیش روی ماست. آنها با همه‌ی دنیای اسلام مخالفند؛ با حضور اسلام مخالفند؛ با تعلیمات اسلامی مخالفند. رئیس جمهور امریکا صریحاً سخن از جنگ صلیبی به میان آورد. دستگاه‌های استکباری - امریکا و صهیونیسم - دایم با تبلیغاتِ خودشان فضا را زهرآگین می‌کنند، برای این‌که بین کشورهای اسلامی و دولتهای اسلامی اختلاف ایجاد کنند.

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش :خلافت مومنین و صالحین بر روی زمین، وعده ای الهی
کلیدواژه(ها) : وحدت, مقاومت, وعده‌های الهی, استعانت از خداوند
نوع(ها) : قرآن

متن فیش :
شک نداریم وعده‌ی الهی که فرمود: «وعد اللَّه الّذین امنوا منکم و عملوا الصّالحات لیستخلفنّهم فی الارض کما استخلف الّذین من قبلهم و لیمکّننّ لهم دینهم الّذی ارتضی لهم» (1) وعده‌ی عملی است و تحقق پیدا خواهد کرد. شرط آن، ایستادگی، استقامت، راه را گم نکردن، هدف را گم نکردن، وحدت را حفظ کردن و به خدای متعال توکل کردن است.
1 ) سوره مبارکه النور آیه 55
وَعَدَ اللَّهُ الَّذينَ آمَنوا مِنكُم وَعَمِلُوا الصّالِحاتِ لَيَستَخلِفَنَّهُم فِي الأَرضِ كَمَا استَخلَفَ الَّذينَ مِن قَبلِهِم وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُم دينَهُمُ الَّذِي ارتَضىٰ لَهُم وَلَيُبَدِّلَنَّهُم مِن بَعدِ خَوفِهِم أَمنًا ۚ يَعبُدونَني لا يُشرِكونَ بي شَيئًا ۚ وَمَن كَفَرَ بَعدَ ذٰلِكَ فَأُولٰئِكَ هُمُ الفاسِقونَ
ترجمه :
خداوند به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‌اند وعده می‌دهد که قطعاً آنان را حکمران روی زمین خواهد کرد، همان گونه که به پیشینیان آنها خلافت روی زمین را بخشید؛ و دین و آیینی را که برای آنان پسندیده، پابرجا و ریشه‌دار خواهد ساخت؛ و ترسشان را به امنیّت و آرامش مبدّل می‌کند، آنچنان که تنها مرا می پرستند و چیزی را شریک من نخواهند ساخت. و کسانی که پس از آن کافر شوند، آنها فاسقانند.


مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : وعده‌های الهی
کلیدواژه(ها) : وعده‌های الهی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
دل مسلمانها را گرم کنید؛ آن‏ها را به نیروی خودشان مطمئن کنید؛ آن‏ها را با علم و عقل و تدبیر به تقویت درونی خودشان وادار کنید؛ آن‏ها را به ایستادگی در مقابل زورگوییِ قدرتمندان عالم تشویق کنید. خدای متعال وعده کرده است: «من کان للّه کان الله له»؛ «و الّذین جاهدوا فینا لنهدینّهم سبلنا و انّ الله لمع المحسنین»؛ خداوند کمک خواهد کرد، خداوند راهنمایی خواهد کرد. امام بزرگوار ما، هم قولًا و هم عملًا این درس را به ملت ایران داد و ملت ما نتیجه‏ی آن را در مقابل چشم خود دید، و دنیا شاهد این معنا بود. شک نداریم وعده‏ی الهی که فرمود: «وعد الله الّذین آمنوا منکم و عملوا الصّالحات لیستخلفنّهم فی الارض کما استخلف الّذین من قبلهم و لیمکّننّ لهم دینهم الّذی ارتضی لهم» وعده‏ی عملی است و تحقق پیدا خواهد کرد. شرط آن، ایستادگی، استقامت، راه را گم نکردن، هدف را گم نکردن، وحدت را حفظ کردن و به خدای متعال توکل کردن است.

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش :وحدت، حافظ هویت، قدرت و آبروی مسلمانان
کلیدواژه(ها) : وحدت
نوع(ها) : قرآن

متن فیش :
قرآن ما را به وحدت توصیه کرده است.(1) قرآن ما را تهدید کرده است که اگر اتحاد و همبستگی خودتان را از دست بدهید، آبرو و هویت و قدرت شما نابود خواهد شد. (2)
1 ) سوره مبارکه آل عمران آیه 103
وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا ۚ وَاذكُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَيكُم إِذ كُنتُم أَعداءً فَأَلَّفَ بَينَ قُلوبِكُم فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا وَكُنتُم عَلىٰ شَفا حُفرَةٍ مِنَ النّارِ فَأَنقَذَكُم مِنها ۗ كَذٰلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُم آياتِهِ لَعَلَّكُم تَهتَدونَ
ترجمه :
و همگی به ریسمان خدا [= قرآن و اسلام، و هرگونه وسیله وحدت‌]، چنگ زنید، و پراکنده نشوید! و نعمت (بزرگِ) خدا را بر خود، به یاد آرید که چگونه دشمن یکدیگر بودید، و او میان دلهای شما، الفت ایجاد کرد، و به برکتِ نعمتِ او، برادر شدید! و شما بر لبِ حفره‌ای از آتش بودید، خدا شما را از آن نجات داد؛ این چنین، خداوند آیات خود را برای شما آشکار می‌سازد؛ شاید پذیرای هدایت شوید.

2 ) سوره مبارکه الأنفال آیه 46
وَأَطيعُوا اللَّهَ وَرَسولَهُ وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَتَذهَبَ ريحُكُم ۖ وَاصبِروا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصّابِرينَ
ترجمه :
و (فرمان) خدا و پیامبرش را اطاعت نمایید! و نزاع (و کشمکش) نکنید، تا سست نشوید، و قدرت (و شوکت) شما از میان نرود! و صبر و استقامت کنید که خداوند با استقامت کنندگان است!


مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : سرنوشت امت اسلامی
کلیدواژه(ها) : سرنوشت امت اسلامی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
از وحدت، زیاد سخن گفته‏ایم. اگر به برخی از آنچه گفته‏ایم، عمل می‏کردیم، امروز سرنوشت مسلمانان از آنچه هست، بهتر بود. به‏طور طبیعی برخی عوامل ضد وحدت وجود دارد- اختلافات قومی، اختلافات مذهبی و طایفه‏یی، اختلافات سیاسی- که باید با آن‏ها مقابله کرد. با تکیه به نام مقدس پیغمبر و یاد آن بزرگوار- که محور وحدت امت اسلامی است- باید بر این اختلافات غلبه کرد؛ لیکن از این دشوارتر، موجبات تفرقه‏یی است که به امت اسلامی تزریق می‏شود. در بستر همین اختلافات قومی و طایفه‏یی و مذهبی، دشمنان اسلام طبق سیاست همیشگیِ خودشان، بین مسلمانان اختلاف ایجاد می‏کنند. دست دشمن، توطئه‏ی دشمن و تدبیر دشمن را در ورای این اختلافات می‏شود بوضوح دید؛ این را باید علاج کرد. عقلای امت از همه‏ی فرقه‏ها باید نگذارند امواج فتنه در میان مسلمانها- که به‏وسیله‏ی دشمنان اسلام تحریک می‏شود- به‏طور روزافزون آرامش و الفت و محبت را به خطر بیندازد.

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : سرنوشت امت اسلامی
کلیدواژه(ها) : سرنوشت امت اسلامی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
قیام دولت اسلامی در ایران و برافراشتن پرچم توحید در این کشور- این مرکز حساس و منطقه‏ی مهم- امت اسلامی را به هیجان آورد و بیدار کرد؛ آن‏ها را به سرنوشت و قدرت خودشان امیدوار کرد و به آن‏ها اعتماد به نفس داد. این بیداری و اعتماد به نفس، دشمن را به توطئه‏های پیچیده‏یی وادار کرده است؛ این توطئه‏ها امروز پیش روی ماست. آن‏ها با همه‏ی دنیای اسلام مخالفند؛ با حضور اسلام مخالفند؛ با تعلیمات اسلامی مخالفند. رئیس‏جمهور امریکا صریحاً سخن از جنگ صلیبی به میان آورد. دستگاه‏های استکباری- امریکا و صهیونیسم- دائم با تبلیغاتِ خودشان فضا را زهرآگین می‏کنند، برای اینکه بین کشورهای اسلامی و دولتهای اسلامی اختلاف ایجاد کنند.

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : حقوق بشر
کلیدواژه(ها) : حقوق بشر
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
دشمنان اسلام دچار فقر فکر و اندیشه‌یی هستند که بتوانند در دنیای اسلام آن را عرضه کنند؛ مکتب و تفکر والایی که بتواند دلهای نخبگان اسلامی را جذب کند، ندارند و نمی‌توانند ارائه کنند؛ لذا برای جذب دلهای افراد غافل، پرچم حقوق بشر و ضدیت با تروریسم را بلند کرده‌اند؛ این در حالی است که خود امریکا و صهیونیست‌ها و خود این مستکبران بیشترین نقض حقوق بشر را انجام داده‌اند و دنیا را جریحه‌دار کرده‌اند.

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : امت بزرگ اسلامی, وحدت, وحدت اسلامی, امت اسلامی, مسلمان
کلیدواژه(ها) : امت بزرگ اسلامی, وحدت, وحدت اسلامی, امت اسلامی, مسلمان
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
وحدت امت اسلامی، امروز و همیشه یکی از مهمترین نیازهای این امت است.

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : وحدت, حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم), عوامل اتحاد مسلمین, وسیله‌‏ی وحدت و اتحاد, وحدت اسلامی
کلیدواژه(ها) : وحدت, حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم), عوامل اتحاد مسلمین, وسیله‌‏ی وحدت و اتحاد, وحدت اسلامی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
معیار وحدت و محور اتحاد مسلمین، وجود مقدس نبی‌مکرم اسلام و یاد و نام آن بزرگوار است.

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : دشمنان اسلام, اختلاف‌افکنی, مسلمان, هدف دشمن, نقشه دشمن, اختلافات مذهبی, دشمن‌شناسی, دشمن
کلیدواژه(ها) : دشمنان اسلام, اختلاف‌افکنی, مسلمان, هدف دشمن, نقشه دشمن, اختلافات مذهبی, دشمن‌شناسی, دشمن
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
در بستر همین اختلافات قومی و طایفه‌یی و مذهبی، دشمنان اسلام طبق سیاست همیشگیِ خودشان، بین مسلمانان اختلاف ایجاد می‌کنند.

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : نقشه دشمن, اختلاف‌افکنی, اختلافات مذهبی, مبارزه با توطئه دشمن, دشمن‌شناسی
کلیدواژه(ها) : نقشه دشمن, اختلاف‌افکنی, اختلافات مذهبی, مبارزه با توطئه دشمن, دشمن‌شناسی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
دست دشمن، توطئه‌ و تدبیر دشمن را در ورای اختلافات قومی و طایفه‌یی و مذهبی، می‌شود به وضوح دید؛ این را باید علاج کرد.

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : قرآن, وحدت
کلیدواژه(ها) : قرآن, وحدت
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
قرآن ما را به وحدت توصیه کرده است.

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : قرآن, وحدت, هویت ملی, اتحاد ملی و انسجام اسلامی, آبروی ملی, اقتدار ملی
کلیدواژه(ها) : قرآن, وحدت, هویت ملی, اتحاد ملی و انسجام اسلامی, آبروی ملی, اقتدار ملی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
قرآن ما را تهدید کرده است که اگر اتحاد و همبستگی خودتان را از دست بدهید، آبرو و هویت و قدرت شما نابود خواهد شد.

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : استکبار, وحدت, وحدت اسلامی, دشمن, ترس دشمن
کلیدواژه(ها) : استکبار, وحدت, وحدت اسلامی, دشمن, ترس دشمن
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
استکبار جهانی، طمعگاران در کشورهای اسلامی، و مداخله‌جویان در میان دولتها و کشورهای اسلامی از وحدت امت اسلامی در هراسند.

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : دشمن, وحدت, وحدت اسلامی, تلاش دشمن
کلیدواژه(ها) : دشمن, وحدت, وحدت اسلامی, تلاش دشمن
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
وحدت امت اسلامی بزرگترین سد در مقابل این دشمنان است؛ لذا در شکستن این سد، همه‌ی تلاش خود را به کار می‌برند.

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : اقتدارگرایی, نظام سلطه, قدرتهای سلطه ‏گر, استکبار
کلیدواژه(ها) : اقتدارگرایی, نظام سلطه, قدرتهای سلطه ‏گر, استکبار
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
تظاهر ابرقدرتها به اقتدار، بیش از اقتدار واقعی آنهاست.

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : قدرتهای سلطه ‏گر, نظام سلطه, استکبار, ترس از دشمن, ترساندن مردم
کلیدواژه(ها) : قدرتهای سلطه ‏گر, نظام سلطه, استکبار, ترس از دشمن, ترساندن مردم
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
آنها(ابرقدرتها) تظاهر به اقتدار می‌کنند، برای این‌که با ابهت و چهره‌ی اخم‌آلودِ خودشان ملتها را بترسانند؛ اما این‌طور نیست که آنها واقعاً قدرتی داشته باشند.

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش :وعده امداد الهی برای مجاهدین در راه او
کلیدواژه(ها) : امت بزرگ اسلامی, نصرت الهی
نوع(ها) : قرآن, حدیث

متن فیش :
دنیای اسلام بالقوه دارای قدرت است. علما، روشنفکران، سیاستمداران، گروه‌ها و جمعیتها، صاحبان قلم، صاحبان بیان و همه‌ی کسانی که منبری از منبرهای بین‌المللی یا ملی را در هر کشوری بر عهده دارند، مسؤولیت سنگینی دارند.
دل مسلمانها را گرم کنید؛ آنها را به نیروی خودشان مطمئن کنید؛ آنها را با علم و عقل و تدبیر به تقویت درونی خودشان وادار کنید؛ آنها را به ایستادگی در مقابل زورگوییِ قدرتمندان عالم تشویق کنید. خدای متعال وعده کرده است: «من کان للَّه کان اللَّه له»؛(1) «والّذین جاهدوا فینا لنهدینّهم سبلنا و انّ اللَّه لمع المحسنین»؛(2) خداوند کمک خواهد کرد، خداوند راهنمایی خواهد کرد. امام بزرگوار ما، هم قولاً و هم عملاً این درس را به ملت ایران داد و ملت ما نتیجه‌ی آن را در مقابل چشم خود دید، و دنیا شاهد این معنا بود.
1 )
بحار الأنوار، علامه مجلسی، ج ‏79، ص 197 ؛
روضة المتقين ، محمد تقی مجلسی، ج‏13، ص 195؛ 
الوافی، فیض كاشانی، ج ‏8، ص 784 .

كما ورد من‏ كان‏ لله‏ كان الله له و من أصلح أمر دينه أصلح الله أمر دنياه و من أصلح ما بينه و بين الله أصلح الله ما بينه و بين الناس‏.
ترجمه :
پیامبر خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: هر كس كه از برای خدا باشد، خداوند برای اوست، و هر كس امر دینش را اصلاح نماید خداوند امر دنیایش را اصلاح كند و هر كس آنچه را ميان او و خداست اصلاح نمايد، خداوند آنچه را بين او و مردم است اصلاح كند.

2 ) سوره مبارکه العنكبوت آیه 69
وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ
ترجمه :
و آنها که در راه ما (با خلوص نیّت) جهاد کنند، قطعاً به راه‌های خود، هدایتشان خواهیم کرد؛ و خداوند با نیکوکاران است.


مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : دولت اسلامی
کلیدواژه(ها) : دولت اسلامی
نوع(ها) : جستار

متن فیش :
‌قیام دولت‌ اسلامی‌ در ایران و برافراشتن پرچم توحید در این كشور- این مركز حساس و منطقه‌ی مهم- امت اسلامی را به هیجان آورد و بیدار كرد؛ آن‌ها را به سرنوشت و قدرت خودشان امیدوار كرد و به آن‌ها اعتماد به نفس داد. این بیداری و اعتماد به نفس، دشمن را به توطئه‌های پیچیده‌یی وادار كرده است؛ این توطئه‌ها امروز پیش روی ماست. آن‌ها با همه‌ی دنیای اسلام مخالفند؛ با حضور اسلام مخالفند؛ با تعلیمات اسلامی مخالفند. رئیس‌جمهور امریكا صریحاً سخن از جنگ صلیبی به میان آورد. دستگاه‌های استكباری- امریكا و صهیونیسم- دائم با تبلیغاتِ خودشان فضا را زهرآگین می‌كنند، برای اینكه بین كشورهای اسلامی و دولتهای اسلامی اختلاف ایجاد كنند.

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : بیداری اسلامی, ترس دشمن, تبلیغات علیه اسلام, اسلام‌ستیزی
کلیدواژه(ها) : بیداری اسلامی, ترس دشمن, تبلیغات علیه اسلام, اسلام‌ستیزی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
اگر در اين دوران عليه اسلام توطئه‌هاى سازمان‌يافته با شدت بيشترى كار مى‌كند، بيدارى امت اسلامى است كه دشمنان را به هراس انداخته است.

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : حقوق بشر آمریکایی
کلیدواژه(ها) : حقوق بشر آمریکایی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
دشمنان اسلام برای جذب دلهای افراد غافل، پرچم حقوق بشر و ضدیت با تروریسم را بلند کرده‌اند؛ این در حالی است که خود امریکا و صهیونیست‌ها و خود این مستکبران بیشترین نقض حقوق بشر را انجام داده‌اند و دنیا را جریحه‌دار کرده‌اند.

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : حقوق بشر آمریکایی
کلیدواژه(ها) : حقوق بشر آمریکایی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
دشمنان اسلام برای جذب دلهای افراد غافل، پرچم حقوق بشر و ضدیت با تروریسم را بلند کرده‌اند؛ این در حالی است که خود امریکا و صهیونیست‌ها و خود این مستکبران بیشترین نقض حقوق بشر را انجام داده‌اند و دنیا را جریحه‌دار کرده‌اند.

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : حقوق بشر آمریکایی
کلیدواژه(ها) : حقوق بشر آمریکایی
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
دشمنان اسلام دچار فقر فکر و اندیشه‌یی هستند که بتوانند در دنیای اسلام آن را عرضه کنند؛ مکتب و تفکر والایی که بتواند دلهای نخبگان اسلامی را جذب کند، ندارند و نمیتوانند ارائه کنند؛ لذا برای جذب دلهای افراد غافل، پرچم حقوق بشر و ضدیت با تروریسم را بلند کرده‌اند؛ این در حالی است که خود امریکا و صهیونیست‌ها و خود این مستکبران بیشترین نقض حقوق بشر را انجام داده‌اند و دنیا را جریحه‌دار کرده‌اند

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : وحدت اسلامی
کلیدواژه(ها) : وحدت اسلامی
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
نام [خاتم‌النبیین] و... مناسبت [میلاد ایشان] در میان ما معیاری برای وحدت شده است؛ لذا اسم این هفته‌ی مبارک را که از ‌دوازدهم ربیع‌الاول (ولادت آن بزرگوار به قولی) تا هفدهم ربیع‌الاول (ولادت آن بزرگوار به قول دیگر) است، هفته‌ی وحدت ‌نامیده‌ایم؛ اولاً به‌خاطر این‌که وحدت امت اسلامی، امروز و همیشه یکی از مهمترین نیازهای این امت است؛ ثانیاً به خاطر این‌که ‌معیار وحدت و محور اتحاد مسلمین، وجود مقدس نبی مکرم اسلام و یاد و نام آن بزرگوار است‌.‌

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : وحدت اسلامی
کلیدواژه(ها) : وحدت اسلامی
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
از وحدت، زیاد سخن گفته‌ایم. اگر به برخی از آنچه گفته‌ایم، عمل میکردیم، امروز سرنوشت مسلمانان از آنچه هست، بهتر بود. ‌به‌طور طبیعی برخی عوامل ضد وحدت وجود دارد - اختلافات قومی، اختلافات مذهبی و طایفه‌یی، اختلافات سیاسی - که باید با ‌آنها مقابله کرد. با تکیه به نام مقدس پیغمبر و یاد آن بزرگوار - که محور وحدت امت اسلامی است - باید بر این اختلافات غلبه ‌کرد؛ لیکن از این دشوارتر، موجبات تفرقه‌یی است که به امت اسلامی تزریق میشود. در بستر همین اختلافات قومی و طایفه‌یی و ‌مذهبی، دشمنان اسلام طبق سیاست همیشگىِ خودشان، بین مسلمانان اختلاف ایجاد میکنند. دست دشمن، توطئه‌ی دشمن و ‌تدبیر دشمن را در ورای این اختلافات میشود بوضوح دید؛ این را باید علاج کرد. عقلای امت از همه‌ی فرقه‌ها باید نگذارند امواج ‌فتنه در میان مسلمانها - که به‌وسیله‌ی دشمنان اسلام تحریک میشود - به‌طور روزافزون آرامش و الفت و محبت را به خطر ‌بیندازد‌.‌

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : وحدت اسلامی
کلیدواژه(ها) : وحدت اسلامی
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
قرآن ما را به وحدت توصیه کرده است. قرآن ما را تهدید کرده است که اگر اتحاد و همبستگی خودتان را از دست بدهید، آبرو و ‌هویت و قدرت شما نابود خواهد شد. امروز متأسفانه در دنیای اسلام این نابسامانیها مشاهده میشود. امروز توطئه علیه دنیای ‌اسلام، توطئه‌ی بسیار سنگینی است. اگر در این دوران علیه اسلام توطئه‌های سازمان‌یافته با شدت بیشتری کار میکند، بیداری ‌امت اسلامی است که دشمنان را به هراس انداخته است. استکبار جهانی، طمعگاران در کشورهای اسلامی، و مداخله‌جویان در میان ‌دولتها و کشورهای اسلامی از وحدت امت اسلامی در هراسند‌.‌
نزدیک به یکونیم میلیارد نفر از جمعیت دنیا مسلمانند و مسکن آنها یکی از مهمترین و ارزنده‌ترین قطعات این زمین است. این ‌همه منابع طبیعی، این میراث عظیم فرهنگی، این نیروی انسانىِ کارآمد و بااستعداد، این بازار بزرگ برای محصولات غربی، این ‌نفت و گاز ارزشمندی که در این کشورها هست؛ اینها وسوسه‌کننده‌ی قدرتهای استکباری است؛ میخواهند بر اینها تسلط کامل ‌داشته باشند؛ اما بیداری امت اسلامی مانع این است. وحدت امت اسلامی بزرگترین سد در مقابل این دشمنان است؛ لذا در ‌شکستن این سد، همه‌ی تلاش خود را به کار میبرند‌.‌

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : وحدت اسلامی
کلیدواژه(ها) : وحدت اسلامی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
نام خاتم‌النبیین و مناسبت میلاد ایشان در میان ما معیاری برای وحدت شده است.‌‌

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : وحدت اسلامی
کلیدواژه(ها) : وحدت اسلامی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
هفته‌ی مبارک را از دوازدهم ربیع‌الاول تا هفدهم ربیع‌الاول است، هفته‌ی وحدت نامیده‌ایم؛ به‌خاطر این‌که وحدت امت ‌اسلامی، امروز و همیشه یکی از مهمترین نیازهای این امت است.‌

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : وحدت اسلامی
کلیدواژه(ها) : وحدت اسلامی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
شک نداریم «وعد اللَّه الّذین امنوا منکم و عملوا الصّالحات لیستخلفنّهم فی الارض کما استخلف الّذین من قبلهم و ‌لیمکّننّ لهم دینهم الّذی ارتضی لهم» تحقق پیدا خواهد کرد. شرط آن، ایستادگی، وحدت را حفظ کردن و به خدای متعال ‌توکل کردن است‌.‌‌

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : وحدت اسلامی
کلیدواژه(ها) : وحدت اسلامی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
وحدت امت اسلامی، امروز و همیشه یکی از مهمترین نیازهای امت است. ‌

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : وحدت اسلامی
کلیدواژه(ها) : وحدت اسلامی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
معیار وحدت و محور اتحاد مسلمین، وجود مقدس نبی مکرم اسلام و یاد و نام آن بزرگوار است‌.‌

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : وحدت اسلامی
کلیدواژه(ها) : وحدت اسلامی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
نام مقدس پیغمبر محور وحدت امت اسلامی است.‌

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : وحدت اسلامی
کلیدواژه(ها) : وحدت اسلامی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
با تکیه به نام مقدس پیغمبر و یاد آن بزرگوار باید بر اختلافات غلبه کرد.‌

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : وحدت اسلامی
کلیدواژه(ها) : وحدت اسلامی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
عقلای امت از همه‌ی فرقه‌ها باید نگذارند امواج فتنه در میان مسلمانها به‌طور روزافزون آرامش و الفت و محبت را به خطر ‌بیندازد‌.‌

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : وحدت اسلامی
کلیدواژه(ها) : وحدت اسلامی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
قرآن ما را به وحدت توصیه کرده است. ‌

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : وحدت اسلامی
کلیدواژه(ها) : وحدت اسلامی
نوع(ها) : جمله‌های برگزیده

متن فیش :
قرآن ما را تهدید کرده است که اگر اتحاد و همبستگی خودتان را از دست بدهید، آبرو و هویت و قدرت شما نابود خواهد ‌شد. ‌

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : تبلیغات دشمن
کلیدواژه(ها) : تبلیغات دشمن
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
دستگاه‌های استکباری - امریکا و صهیونیسم - دایم با تبلیغاتِ خودشان فضا را زهرآگین میکنند، برای این‌که بین کشورهای ‌اسلامی و دولتهای اسلامی اختلاف ایجاد کنند‌.‌

مربوط به :بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1384/02/06
عنوان فیش : تبلیغات دشمن
کلیدواژه(ها) : تبلیغات دشمن
نوع(ها) : فیش موضوعی

متن فیش :
امروز نخبگان و سیاستمدارانِ دنیای اسلام مسؤولیت سنگینی بر عهده دارند؛ جهانخواران را در کشورها و در قلمرو نفوذ کلامِ ‌خودشان رسوا کنند؛ تبلیغات خباثت‌آلود آنها علیه اسلام را با عزم راسخ عقیم کنند؛ نگذارند نقشه‌های آنها به نتیجه برسد.‌